szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Cracow Art Week Krakers Van Gogh

The Baltic Goes Digital – WYNIKI

07.08.2012

Magazyn

Źródło: Nadbałtyckie Centrum Kultury

Źródło: Nadbałtyckie Centrum Kultury

W dniu 16 lipca zakończył się nabór do konkursu The Baltic Goes Digital, organizowanego przez Nadbałtyckie Centrum Kultury wraz z Gdańską Galerią Miejską w ramach międzynarodowego projektu Art Line,  współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej „Południowy Bałtyk” 2007-2013.

23 lipca 2012 międzynarodowe jury w składzie: Iwona Bigos (PL), Andreas Broegger (DEN), Martin Koplin (GER), Ryszard W. Kluszczyński (PL) i Anna Zalewska (PL) podjęło decyzję o wyróżnieniu 3 następujących projektów (kolejność przypadkowa):

•    Baltic Agora autorstwa Klaudii Wrzask i Mateusza Pęka (Polska)
•    Audio Elsewhere autorstwa Marka Dybuścia (Polska)
•    Baltic Sea Radio autorstwa  Vavary Guljajevy i Mar Canet Sola (Estonia)

Opisy wybranych prac:

1. Baltic Agora autorstwa Klaudii Wrzask i Mateusza Pęka (Polska)
„Plan wyimaginowanego miasta bałtyckiego opiera się na topograficznej mapie 3D dna Bałtyku. Projekt będzie funkcjonować jako platforma internetowa. Każdy użytkownik sieci może zostać budowniczym miasta, a jego/jej wkład w budowę będzie zależeć od jego/jej lokalizacji w stosunku do centrum – Agory Bałtyckiego Miasta. W optycznym centrum odwróconego dna znajduje się Głębia Landsort (na północny zachód od Gotlandii). Na jej szczycie, a właściwie na jej samym dole, znajduje się Agora Bałtyckiego Miasta.”

2. Audio Elsewhere autorstwa Marka Dybuścia (Polska)
„Projekt Audio Elsewhere jest próbą umożliwienia słuchaczowi doświadczenia poprzez dźwięki miejsca,  w którym on/ona w danej chwili nie przebywa. Wybrane odległe miasto w regionie Morza Bałtyckiego będzie słyszalne poprzez transmitowane na żywo dźwięki przekazywane do słuchawek odwiedzających. Sygnał będzie wrażliwy na ruchy głowy słuchacza – co pozwala mu/jej skupić „sztuczne uszy” na wybranym źródle dźwięku. Projekt ma na celu przybliżyć publiczności audiosfery odległego miejsca, w zupełnie realistyczny sposób.”

3. Baltic Sea Radio autorstwa  Vavary Guljajevy i Mar Canet Sola (Estonia)
„Chcielibyśmy wykorzystać transport morski do celów artystycznych i w ten sposób zaoferować publiczności nowatorskie dźwiękowe doświadczenie. Proponujemy instalację dźwiękową, która odzwierciedla w czasie rzeczywistym ruchy lokalnych statków. Staramy się wykorzystać aspekty ruchu morskiego i zastosować je jako element kompozycji dźwiękowej. Ponadto, kompozycja ta będzie transmitowana online w czasie rzeczywistym. Jej artystyczne treści będą udostępniane i stale obecne w formie radia. W ten sposób projekt wykroczy poza galerię.”

Uzasadnienie wyboru jury:

Wybrane projekty charakteryzują się wizjonerską ideą i zastosowaniem się do technicznych wymogów konkursu – wykorzystaniem nowoczesnych mediów i Internetu. Prace angażują publiczność do aktywnego uczestnictwa, poprzez ten interaktywny aspekt to widzowie wpływają na ostateczny ich kształt. Dzięki zastosowaniu mediów lokacyjnych prace te wykraczają poza miejsce prezentacji, przybliżając odległe destynacje i inne kraje nadbałtyckie, co jednoczy region.

Wyróżnieni artyści zrealizują swoje projekty, których prezentacja odbędzie się jesienią w Gdańskiej Galerii Miejskiej przy ul. Piwnej w Gdańsku oraz na stronie projektu Art Line. Na potrzeby realizacji projektu Art Line została stworzona aplikacja mobilna, której oficjalna prezentacja nastąpi w czasie wernisażu wystawy pokonkursowej.

Źródło: Nadbałtyckie Centrum Kultury

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.