szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Galeria Stalowa „Fragments of Reality” Bożenna Biskupska

Czyja historia? Billboard International w MOCAK’u

31.08.2012

Magazyn

Billboard International

Czyja historia? to pierwsza prezentacja z serii publicznych kuratorskich projektów Billboard International.Czyja historia?  to tworzone przez rok dzieło site specific, a także projekt kuratorski  Joshuy Schwartza. Projekt posługuje się billboardami reklamowymi  rozmieszczonymi w mieście, udostępniając artystom przestrzeń Oświęcimia  do zaprezentowania swoich prac, które stawiają czoło tragicznej  przeszłości miasta.

Więcej informacji na stronie:
www.thebillboardgallery.com

Wystawy:
25.4 – 15.5 Joshua Schwartz
16.5 – 13.6 – Yael Bartana
14.6 – 18.7 – Julien Berthier
19.7 – 22.8 – Joanna Rajkowska
23.8 – 26.9 – Thomas Mailaender
27.9 – 31.10 – Adrien Tirtaux
1.11 – 5.12 – Martin Roth
6.12 – 9.1 -Daniel Bozhkov

Projekt historyczny

Miejsce  na zorganizowanie projektu wybrano ze względu na historię Oświęcimia,  jego szczególny stan obecny i trudną, ale postrzeganą optymistycznie  przyszłość. Dziewięćsetletnie dzieje miasta zostały odsunięte w cień  przez wypadki II wojny światowej. Przez ostatnie siedemdziesiąt dwa lata  teren ten był kojarzony na całym świecie z niemieckim obozem  koncentracyjnym.

W minionych trzech dekadach miasto stało się  popularnym celem wycieczek turystycznych, przyciągając setki tysięcy  odwiedzających rocznie. Podczas gdy zwiedzający miasto rezerwują sobie  czas jedynie na wizytę w Muzeum Auschwitz-Birkenau, mieszkańcy  Oświęcimia starają się skierować ich uwagę również na to, co pozwoliłoby  im samym otrząsnąć się z traumy i patrzeć w przyszłość.
Usytuowanie  dokładnie pomiędzy Rynkiem Głównym w Oświęcimiu a terenem obozu  koncentracyjnego sprawia, że Billboard International łączy, dosłownie i  symbolicznie, tragiczną przeszłość z wiarą w jutro. Czyja historia?  ma do zaoferowania mieszkańcom, turystom i przypadkowym przechodniom  kontakt z pracami wybranych artystów, a także możliwość obserwowania,  jak one funkcjonują i zmieniają otoczenie.

Billboard International

BI  ma na celu kuratorowanie wystaw i prezentację prac artystów na całym  świecie w szerokim zakresie tak kontekstów i środków wyrazu, jak i  wyboru miejsc wystaw. BI angażuje się zwłaszcza w projekty wiążące się z  konkretną lokalizacją – zachęca artystów, aby pracowali nad  koncepcjami, które podkreślają rolę danego miejsca w relacjach  społecznych, zarówno na poziomie makro-, jak i mikrozbiorowości.

Główny pomysłodawca

Joshua  Schwartz jest artystą multidyscyplinarnym, który mieszka i pracuje w  Nowym Jorku. W swoich pracach wizualnych używa różnych środków wyrazu,  od fotografii, przez rzeźbę, do performance, pozwalając, aby struktura  konceptualna danego dzieła sama decydowała o jego formie. Jego projekty  często zakładają wychodzenie prac poza galerie.

Joshua stworzył  prace na użytek publiczny dla miasta Baltimore, Museo de Arte  Contemporáneo de Monterrey oraz dla festiwalu muzyki MtyMx. Lokalizacja  galerii Billboard International w Oświęcimiu jest dla Joshuy  ukoronowaniem jego współpracy z tym miastem i z jego rozmaitymi  ośrodkami kulturalnymi i artystycznymi.

Joshua Schwartz

Billboard International
marzec – grudzień 2012

materiały prasowe

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.