A dzisiaj przypominamy niezwykle inspirującą kampanię reklamową Yves Saint Laurent, która oczarowała świat wiosną 1999 roku.
A kampania oczarowała głównie dlatego, że została oparta na wielu wybitnych dziełach sztuki, dzięki czemu prezentowane fotografie reklamowe – niczym autorska fotografia kreacyjna – wprowadzały odbiorcę w zaaranżowany, nierzeczywisty świat. Możemy odnaleźć tu znajome sceny z obrazów Leonarda da Vinci, Georges’a de La Toura, Edouarda Maneta, Diego Velazquez’a i wielu innych.
Kampania przeprowadzona była na wiosnę 1999 roku przez Yves Saint Laurent. Zdjęcia zostały wykonane przez włoskiego fotografa Mario Sorrenti, a modelami byli Kate Moss i Noot Seear. Warto wspomnieć, że prace Scorentiego wielokrotnie gościły w nowojorskim Muzeum Sztuki Współczesnej,a także w wielu prestiżowych muzeach Europy.
Malarstwo od dłuższego czasu stanowi formę inspiracji dla fotografów, stąd też dosyć często możemy spotkać realizacje oparte na dziełach dawnych mistrzów. W kontekście jednak kampanii reklamowej, cykl Yves Saint Laurent był stosunkowo nowatorski, jak i wyważony artystycznie.
Źródło: styleregistry.livejournal.com
Opr. Kama Wróbel
Portal Rynek i Sztuka