szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU:
STALOWA2 AUXIONER

Sztuka w Internecie, czyli o galerii Touch of Art

28.09.2012

Magazyn

Jarosław Jaśnikowski, Ostoja naszego czasu , źródło: touchofart.eu

Jarosław Jaśnikowski, Ostoja naszego czasu , źródło: touchofart.eu

Galeria internetowa, jako miejsce sprzedaży sztuki on-line posiada swych przeciwników, jak i zwolenników. W Polsce, nieustannie zauważa się rozwój tego typu działalności, dzięki którym sztuka – bardziej niż dotychczas – faktycznie zaczyna być w zasięgu ręki.

W ostatnim czasie, w rodzimym sektorze rynku sztuki zauważa się stosunkowo duży wzrost i rozwój sprzedaży internetowej. W zawiązku z tym  szereg  galerii stacjonarnych intensywnie rozbudowuje swą ofertę w kierunku sprzedaży on-line, zakładając nawet oddzielne witryny działające na zasadzie sklepu internetowego. Warto jednak zauważyć, że zanim trend ten pojawił się wśród galerii stacjonarnych, stosunkowo wcześniej zaczęły powstawać galerie internetowe, które poprzez specyfikę swej działalności, sprzedaż dzieł sztuki prowadzą przede wszystkim za pomocą Internetu.

Jedną z wcześniejszych galerii internetowych w Polsce jest Touch of Art, która została założona w 2007 roku przez Annę i Pawła Kamińskich. Początkowo był to zbiór rozrastającej się kolekcji prywatnej, którą następnie sukcesywnie wzbogacano o nowe realizacje wyselekcjonowanej grupy artystów. Aktualnie galeria posiada blisko 30.000 prac, które stanowią chyba największą i najbardziej różnorodną ofertę sprzedaży w Polsce.

Możemy tu więc odnaleźć prace wykonane w różnych technikach, jak i też stylistykach, dzięki czemu każdy może znaleźć odpowiednie dla siebie dzieło. Właściciele podkreślają, że w dużej mierze zaproszeni do współpracy twórcy, to uznani przez krytyków lub dobrze rokujący artyści, którzy reprezentują przede wszystkim polskie malarstwo współczesne, uwzględniając także lokalnych, uznanych w poszczególnych regionach kraju  artystów. Co ważne, w ofercie galerii znajdują się także prace twórców zagranicznych.

Istotną informacją jest także to, że galeria aktywnie wspiera akcje charytatywne, jak i promuje ideę zaangażowanej sztuki dziecięcej, tzw. Kids Gallery – pozwala to na wykorzystanie talentu dzieci oraz hojności klientów galerii do wyższych celów – gromadzenia środków dla wybranych organizacji pozarządowych.

Aktualnie galeriaTouch of Art rozwija swoje oddziały w największych europejskich państwach – we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii.

Portal Rynek i Sztuka
Portal Rynek i Sztuka


szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Magazyn

Magazyn

Nowość - Magazyn portalu RynekiSztuka.pl

Pobierz Magazyn Pobierz Raport 2017
MENU: