szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Cracow Art Week Krakers Van Gogh

Polski Street Art cz. 2 / Między anarchią a galerią

12.10.2012

Magazyn

Polski street art cz. 2 / Między anarchią a galerią, mat. prasowe

Polski street art cz. 2 / Między anarchią a galerią, mat. prasowe

Polski Street Art cz. 2 / Między anarchią a galerią to trzecia z serii książek o tym zjawisku, wydawana przez Fundację Sztuki Zewnętrznej i wydawnictwo Carta Blanca.

Pierwsza, Polski street art, prezentowała dokonania kilkudziesięciu interesujących artystów ulicznych, działających w naszym kraju. Druga, Graffiti w Polsce 1940–2010 przybliżała nasze mało znane, ponad 70-letnie tradycje ulicznej aktywności. Trzecia jest kompletnym portretem samego zjawiska, które w ciągu ostatnich dwóch lat przeszło gwałtowny proces dojrzewania, oraz diagnozą jego aktualnego stanu.

Książka rzuca nowe światło na granice gatunku, przybliża uliczne style i techniki twórcze, ich genezę, napotykane postawy artystyczne, toczące się spory definicyjne i wewnętrzne linie podziałów. Na tym tle zaprezentowane zostały sylwetki i prace kilkudziesięciu artystów, jedynie częściowo znanych z wcześniejszych publikacji.

Między anarchią a galerią to pozycja zarówno dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej, jak i dla tych, którzy po prostu lubią patrzeć. Blisko 1000 w większości nie publikowanych zdjęć i kilkanaście autorskich tekstów wyczerpująco opisuje ten najbardziej wpływowy nurt sztuki przełomu tysiącleci.

Publikację zrealizowano dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Wydarzenia artystyczne – sztuki wizualne”.

Materiały prasowe

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.