Jedne z największych na świecie targów sztuki TEFAF Maastericht zmieniły identyfikację wizualną. Krok ten świadczy o odważnej, acz kompetentnej polityce marketingowej, która na celu ma dostosowanie się do aktualnych czasów.
Przez ponad dwadzieścia pięć lat działalności TEFAF Maastricht zdołało wyrobić sobie bardzo dobrą opinię jednych z wiodących na świecie targów sztuki, antyków i designu. Dla niezorientowanych – targi te odbywają się MECC – Now Maastricht Exhibition and Congress Centre w południowej Holandii, a tegoroczna edycja będzie miała miejsce w dniach: 15 – 24.03 2013.
Swoją pozycję na światowym rynku sztuki TEFAF chce podkreślić także nową identyfikacją wizualną, która – jak pisze artdaily.org – nastawiona jest na trzy wartości – Excellence, Expertise and Elegance. Idea ta ma za zadanie wzmocnić postrzeganie specyfiki targów, które same w sobie reprezentują doskonałość sztuki, przez co nieustannie przyciągają zacne grono kolekcjonerów, koneserów i innych specjalistów czy ekspertów z dziedziny rynku sztuki.
Nowe logo TEFAF Maastricht jest proste, czytelne i eleganckie. Motywem przewodnim jest kształt sokoła, który poddany został graficznej stylizacji. Powagi i charakteru dodaje także odpowiednio dobrany font, który zastosowany został w znajdującej się poniżej nazwie. Zmiana ta wskazuje na narastającą potrzebę dostosowania tradycyjnej wymowy imprezy do współczesnych czasów, wskazując na bardziej otwarty i nowoczesny jej charakter. Logo zostało zaprojektowane przez firmę Brandia Central z Lizbony.
Zmiana ta jest kolejnym przykładem na otwarte i dojrzałe myślenie zagranicznych instytucji zajmujących się sztuką. Szkoda tylko, że mając tak liczne wzorce, w Polsce w dalszym ciągu kategorie identyfikacji wizualnej czy ogólnego otwarcia się na zmiany są jakby niezauważalne… bo przecież niepotrzebne.