szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU:
STALOWA

Zainwestuj w sztukę: luty 2015

01.02.2015

Trendy inwestycyjne, Zainwestuj w sztukę

Cykl Rynku i Sztuki pt. „Zainwestuj w Sztukę” prezentuje prace funkcjonujące w obiegu galeryjnym, których wartość na rynku dzieł sztuki – szacowana na podstawie m.in. zainteresowania konkretnym nazwiskiem, dostępnością, techniką wykonania, trendami inwestycyjnymi – będzie systematycznie rosnąć. Szacuje się, że udział tzw. sztuki młodej w obrocie dziełami sztuki na polskim rynku stanowi obecnie prawie 50%. Interesują się nimi nie tylko kolekcjonerzy, ale i inwestorzy, dla których sztuka dawna pozostaje zbyt kosztowna. To właśnie młoda sztuka pozostaje obszarem, który daje możliwość największego zysku. Z tego też powodu, raz w miesiącu, przedstawimy Państwu zestawienie kilkunastu prac młodych polskich twórców, oferowanych przez czołowe galerie sztuki, które naszym zdaniem stanowią atrakcyjny obiekt inwestycyjny.

Pobierz „Zainwestuj w sztukę: luty 2015”

 

Natalia Karasińska, Kompozycja liniowa VI, olej na płótnie, 140 x 100 cm, 2011 r. (2400 PLN)

N. KARASIŃSKA, KOMPOZYCJA LINIOWA VI,2011,OLEJ NA PŁÓTNIE,140X100CMNatalia Karasińska jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (dyplom w pracowni malarstwa prof. Stanisława Kortyki, specjalizacja z malarstwa w architekturze i urbanistyce w pracowni prof. Adama Chmielowca, aneks z grafiki warsztatowej w pracowni sitodruku prof. Christophera Nowickiego i dr Małgorzaty Warlikowskiej) oraz stypendystką rektora tejże uczelni. Prace Karasińskiej prezentowane były w ramach wystaw w Austrii, Macedonii i Polsce. Swoje malarstwo definiuje w kategoriach sztuki konceptualnej, tylko pozornie sięgającej po formy abstrakcyjne. Prezentowana praca pochodzi z cyklu pt. „Kompozycje liniowe”, który odwołuje się do motywu wędrówki oraz egzystencji człowieka w sieci ulic, alei i dróg. Oczom widza ukazana zostaje przestrzeń kartograficznych połączeń, wzbogacona jednakże o wrażenia, przeżycia i refleksje samej artystki. Kolorystyka prac powstaje spontanicznie, pod wpływem nastroju kolejnych miejsc. „Kompozycja liniowa VI” wpisuje się w założenia cyklu. Po raz kolejny stajemy się świadkami pokonanej drogi, której rytm przedstawiony został za pomocą punktów – śladów. Kompozycja pracy pozostaje otwarta, dając możliwość ciągłego rozwijania przedstawienia. Powoduje to, że praca ponownie traci własną orientację – to widz dodaje kolejne punkty, szuka w nich sensu i tworzy własne konfiguracje. Indywidualizm i samodzielność przeciwstawione zostają codzienności, ilustrując jednocześnie potrzebę poszukiwania i odkrywania nowych miejsc.

Salon Sztuki jest kuratorską przestrzenią online. Galeria sprzedaje wyselekcjonowane prace młodych i uznanych twórców. Ich doskonały warsztat i rzeczywiste nowatorstwo przyczyniają się do tworzenia nowych nurtów w polskiej sztuce. Doświadczenie, wiedza i monitorowanie rynku talentów umożliwia kreowanie trendów w sztuce najnowszej. Zakupy zgodne z osobistymi upodobaniami estetycznymi, możliwość rozwijania zainteresowań sztuką i kontakt z projektantami wnętrz – to gwarancja profesjonalnego doboru dzieła sztuki zarówno do określonej przestrzeni, jak i do portfela inwestycyjnego.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

SALONSZTUKI
—————————————————————————————-

Mariusz Mierzejewski, Bez tytułu, olej na płótnie, 90 x 90 cm, 2012 r. (2800 PLN)

100_7_malarstwo olejne_90_90 cm_2012Mariusz Mierzejewski to absolwent Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (pracownia Jacka Wojciechowskiego, Jana Gryki), którego działalność artystyczna związana jest z malarstwem sztalugowym, grafiką (również w wymiarze użytkowym), fotografią oraz filmem. Laureat II Triennale Malarstwa ANIMALIS, kojarzony m.in. z przedstawieniami w kolorystyce czerni i bieli, dla których punktem wyjścia stały się dokonania malarstwa amerykańskiego lat 40. XX wieku. Obraz „Bez tytułu” powstał na gruncie refleksji nad istotą modlitwy, jako kierowania swoich myśli do nadzwyczajnej istoty sprawczej. Człowiek w relacji z Bogiem, tak jak zakonnice na obrazie, przeniesiony zostaje do miejsca, w którym czas i przestrzeń przestają mieć znaczenie. Choć wzrok postaci na obrazie kieruje się w stronę światła, jedynym łącznikiem człowieka ze światem duchowym pozostaje sam akt rozmowy, pozostającej intymnym, oczyszczającym i indywidualnym doświadczeniem każdego z nas. Kompozycja obrazu odwołuje się do pierwotnej opozycji dobra i zła oraz symboliki religijnej wielu kultur, w której to człowiek jest nosicielem grzechu, a Bóg jego powiernikiem. Inna interpretacja dzieła osadza zakonnice w roli ludzi wybranych, dostępujących zaszczytu zbliżenia się do Boga, o czym świadczyć mogą uniesione głowy oraz stojąca postawa mniszek. Obraz był prezentowany na 24 Festiwalu Malarstwa Współczesnego w Szczecinie w 2012 roku.

101 Projekt – należąca do Barbary Elżanowskiej Rutherford prywatna galeria sztuki współczesnej, oferująca również doradztwo w zakresie tworzenia i rozwijania kolekcji dzieł sztuki. Galeria jest członkiem Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich (SAP) i Międzynarodowej Unii Antykwarycznej (CINOA). Oddział stacjonarny, oferujący fotografie, grafiki, rysunki, obrazy i rzeźby, zlokalizowany jest w Warszawie przy ul. Nowy Świat. Galeria współpracuje z takimi artystami, jak: Zbigniew Waszczeniuk, Grzegorz Gwiazda, Tomasz Kuran, Magdalena Kazimierska, Wit Bogusławski, Mariusz Mierzejewski, Katarzyna Kalua Kryńska , Zbigniew M.Dowgiałło, Krzysztof Ostrzeszewicz. Galeria brała udział w tegorocznej edycji Warszawskich Targów Sztuki.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo 500x500-01

—————————————————————————————-

Julia Curyło, Dance Macabre, technika mieszana na płótnie (olej i kryształki na płótnie), 140 x 210 cm, 2013 r. (zapytaj o cenę)

Julia Curyło_ Dance macabre_2013_technika mieszana_210 x140_Julię Curyło można kojarzyć z wielkoformatowego obrazu „Baranki Boże” (2009), który przeniesiony został na ścianę warszawskiej stacji metra Marymont. Mural nagrodzony został również na VI edycji konkursu organizowanego przez Galerię A19. Artystka studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W listopadzie 2011 roku uhonorowana została Grand Prix Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagrodą Galerii Miejskiej BWA w Bydgoszczy. Jest też laureatką Grand Prix w ramach 20. Ogólnopolskiego Przeglądu Malarstwa Młodych „Promocje 2010” oraz jedną z nominowanych artystek 10. Konkursu Gepperta (2011). W 2014 roku prace Julii Curyło zostały po raz pierwszy zaprezentowane w USA przez ART 3 Gallery w Nowym Jorku. W ramach roku polskiego w Turcji, we współpracy z Uniwersytetem Sabanci i galerią FASS Art w Stambule, artystka zaprezentowała swoje prace w projekcie Euroarabia (2014). Prezentowany w cyklu obraz „Dance Macabre” odnosi się bezpośrednio do znanego w kulturze motywu tańca śmierci oraz równości wszystkich ludzi w obliczu ostateczności, niezależnie od stanu majątkowego. Dzięki wykorzystaniu kryształów, tworzących czaszki postaci, autorka nawiązuje do twórczości Damiena Hirsta, którego pracę „For the Love of God” uznaje się za najdroższy obiekt sztuki sprzedany za życia artysty. Pełna symboli i odwołań do tekstów kultury scena wyraża krytyczny stosunek do materialnego zbytku oraz powierzchownych, nietrwałych przyjemności. Wanitatywny charakter dzieła podkreślają namalowane z precyzją bańki mydlane.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i międzynarodowej sztuki oraz promocję sztuki rodzimej– w szczególności wrocławskich twórców – poza granicami kraju. W 2013 roku do życia powołana została Fundacja Galerii Miejskiej we Wrocławiu, której celem programowym stało się współtworzenie tożsamości europejskiej, poprzez aktywną promocję sztuki oraz zaznaczenie jej roli dla współczesnej edukacji. Do zadań Fundacji należy również pozyskiwanie finansowego wsparcia oraz promocja artystów w środowiskach biznesowych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_GM_wersja pozytywowa

LOGO fundacja

—————————————————————————————-

Marta Kubiak, Hear this!, serigrafia, 100 x 70 cm, 2011 – 2013 r. (zapytaj o cenę)

Marta Kubiak_Hear this!_2011-2013_serigrafia_100 x 70Marta Kubiak urodziła się w 1985 roku we Wrocławiu. Studiowała w Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów. W 2009 roku obroniła dyplom z projektowania graficznego w pracowni prof. Eugeniusza Smolińskiego oraz grafiki warsztatowej w Pracowni Serigrafii prof. Christophera Nowickiego i Małgorzaty Warlikowskiej. Od 2009 roku jest również asystentką w tejże pracowni. W swojej pracy Kubiak poszukuje złotego środka pomiędzy nakładanymi warstwowo kolorami, obrazami i pociągnięciami farby – próbuje określić część wspólną własnej metody obrazowania, skojarzonej z codziennym życiem pełnym wrażeń i inspiracji. ”Hear this!” to grafika budząca sprzeczne skojarzenia – z jednej strony złowieszczo i apokaliptycznie przekazuje ostateczny komunikat, z drugiej, poprzez swoje konotacje z kinem popularnym (artystka sięga do kultury Japońskiej i ptaka śmierci – Rodana, jednego z przeciwników Godzilli) budzi sympatię. Marta Kubiak odważnie eksperymentuje technicznie i stylistycznie; obok realistycznych domów, barwnej plamy, komiksowej kreski i typografii, artystka daje do zrozumienia, że całkowicie panuje nad stworzonym przez siebie fantastycznym światem.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i międzynarodowej sztuki oraz promocję sztuki rodzimej– w szczególności wrocławskich twórców – poza granicami kraju. W 2013 roku do życia powołana została Fundacja Galerii Miejskiej we Wrocławiu, której celem programowym stało się współtworzenie tożsamości europejskiej, poprzez aktywną promocję sztuki oraz zaznaczenie jej roli dla współczesnej edukacji. Do zadań Fundacji należy również pozyskiwanie finansowego wsparcia oraz promocja artystów w środowiskach biznesowych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_GM_wersja pozytywowa

LOGO fundacja

—————————————————————————————-

Krzysztof Skarbek, Na wieczornym spacerze jemy lody pistacjowe, akryl na płótnie, 200 x 150 cm, 1990 r. (zapytaj o cenę)

??????????????????????Krzysztof Skarbek urodził się w 1958 roku we Wrocławiu. Tam też uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Zbigniewa Karpińskiego ówczesnej PWSSP (obecnie Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu). Obecnie jest profesorem w pracowni Malarstwa i Rysunku wrocławskiej ASP. W latach 2008 – 2012 obejmował posadę prodziekana Wydziału Malarstwa i Rzeźby. Zajmuje się malarstwem sztalugowym, ściennym, sztuką wideo oraz instalacjami. Inicjator licznych projektów artystycznych oraz były członek grup artystycznych – Karuzela Braders, Gabinet Operacji Plastycznych i Odnowa Uczuć oraz rockowo-alternatywnej grupy Poławiacze Pereł z Odry. Zorganizował 55 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą oraz brał udział w 310 wystawach zbiorowych i festiwalach sztuki. Jest twórcą trzydziestu trzech filmów autorskich oraz czterdziestu jeden akcji plastyczno–dźwiękowych. Jego twórczość wpisuje się nurt tzw. „Nowej Ekspresji” (neoekspresjonizm), zrywającego z minimalizmem i abstrakcją geometryczną na rzecz silnych, pozornie niedbałych i spontanicznych pociągnięć pędzla, odzwierciedlających odautorski sposób widzenia świata. „W mojej baśni banalna codzienność ulega przemianie w realizację pragnień o życiu niewymuszonym, zgodnym z projekcjami nieskrępowanej fantazji. (…) Moje prace dążą do ujawnienia pozytywnych stanów emocjonalnych. Najważniejsze dla mnie jest wyrażanie buntu przeciw hipokryzji, zmienianie stereotypów, prometejska walka o wartość, szczerość intencji, humor i miłość.” (cyt. K. Skarbek)

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i międzynarodowej sztuki oraz promocję sztuki rodzimej– w szczególności wrocławskich twórców – poza granicami kraju. W 2013 roku do życia powołana została Fundacja Galerii Miejskiej we Wrocławiu, której celem programowym stało się współtworzenie tożsamości europejskiej, poprzez aktywną promocję sztuki oraz zaznaczenie jej roli dla współczesnej edukacji. Do zadań Fundacji należy również pozyskiwanie finansowego wsparcia oraz promocja artystów w środowiskach biznesowych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_GM_wersja pozytywowa

LOGO fundacja

—————————————————————————————-

Agata Kosmala, Intuicja 01 (z cyklu Pomiędzy), technika mieszana na płótnie (olej, akryl, tusz, szlagaluminium na płótnie), 195 x 160 cm, 2014 r. (zapytaj o cenę)

intuicja 01 agata kosmalaO Agatcie Kosmali pisaliśmy już w kontekście grudniowej odsłony cyklu „Zainwestuj w sztukę”. Po raz kolejny zwracamy jednak uwagę na nowe prace artystki, w których charakterystyczna paleta kolorystyczna i gest artystyczny, pozbawione zostają cech portretowych. Kosmala jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (pracownia prof. Wandy Gołkowskiej i prof. Piotra Błażejewskiego). Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków. Jej prace pokazywane były m.in. w Armenii, Francji, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i na Węgrzech. „Intuicja 01” pochodzi z nowego cyklu obrazów pt. „Pomiędzy”. Jego cechą charakterystyczną jest zestawianie szerokiej gamy środków ekspresji artystycznej z dwuwymiarową przestrzenią płótna. Artysta konfrontuje motywy, kolory, nastroje i perspektywę, tworząc i niszcząc związki między nimi. W końcu zadaje pytania o przestrzeń dzielącą z obrazem widza – z jednej łechce jego ciekawość i onieśmiela feerią barw, z drugiej pozostawia go osamotnionego w sytuacji wyboru. Intuicja 01 nie była prezentowana wcześniej. Praca została przygotowana specjalnie z myślą o nowej wystawie w Food Art Gallery we Wrocławiu.

Food Art Gallery – pierwsza w Polsce inicjatywa artystyczno-restauracyjna, w której galeria sztuki współczesnej została połączona z restauracją aspirującą do klasy fine dining. Obrazy uznanych i młodych twórców oraz wysokiej klasy kulinarne dzieła sztuki prezentowane są w ramach jednej niecodziennej i luksusowej przestrzeni. Wystawy, podobnie jak karty dań, są regularnie zmieniane, a sama galeria stara sie wspierać również lokalne talenty. Właścicielką i inicjatorką Food Art Gallery jest Anna Gendaj.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

image001

—————————————————————————————-

Mariola Jaśko, LS City, olej na płótnie, 150 x 120 cm, 2014 r. (20000 PLN)

TeatrMariola Jaśko urodziła się w 1969 roku w Krakowie. Tam też ukończyła Akademię Sztuk Pięknych im. Jana Matejki oraz uzyskała dyplom w Pracowni Malarstwa prof. Adama Wsiołkowskiego. Prace artystki znajdują się w kolekcjach w Europie, USA, Kanadzie i Japonii oraz gościły na wielu wystawach w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i w Korei Południowej. Jest również laureatką stypendium fundacji Krasner – Pollock z Nowego Jorku. Jaśko, początkowo zainteresowana malarstwem abstrakcyjnym, z czasem wykształciła swój własny język wypowiedzi artystycznej, czerpiący z realizmu magicznego, surrealizmu oraz silnej detaliczności. Jej prace są rodzajem patchworku na który składają się liczne nawiązania do kultury oraz historii idei – od oddanych z niezwykłą precyzją zabytków architektonicznych, po motywy biblijne i ponowoczesne problemy cywilizacyjne. Symbole zestawiane są mimo chronologicznej odległości, czego rezultatem jest niesamowitość przedstawionego świata, który rozpatrujemy w kategoriach snu i jawy. Motywy pozostają jednak ponadczasowe, zachęcając widza do poszukiwań, oraz oferując mnogość znaczeń.

Galeria Sztuki Dagma Art – galeria specjalizująca się w malarstwie współczesnym, współpracująca z uznanymi oraz młodymi przedstawicielami polskiego świata sztuki. Galeria zapewnia kompleksową obsługę w zakresie doboru dzieł sztuki do wnętrza, oraz budowę kolekcji dzieł sztuki o określonej wartości estetycznej oraz potencjale inwestycyjnym. Dagma Art odpowiada na potrzeby najbardziej wymagających klientów, realizuje zamówienia portretowe, oraz zamówienia na obrazy w określonym formacie, kolorystyce i tematyce.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

dagma art logo

—————————————————————————————-

Zdzisław Majrowski (Constantin Meyro), Wir, olej na płótnie, 105 x 160 cm, 2003 r. (22000 PLN)

750x450_138Zdzisław Majrowski, tworzący również pod pseudonimem Constantin Meyro, to wzorujący się na Paulu Cezanne i Franzu Kokoschce malarz średniego pokolenia, którego kariera rozpoczęła się głośną wystawą w Monachium w 1981 roku („Pastisze XVII-wiecznego malarstwa). Obecny na rynku od 40 lat. Malarstwo studiował w pracowni prof. Jana Lisa, warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Kojarzony jest przede wszystkim z wielkoformatowym malarstwem figuratywnym oraz swobodą twórczą w zakresie doboru techniki ekspresji – od płaskich monochromatycznych kompozycji aż do kontrastowych impastów i reliefów. Malarstwo Zdzisława Majrowskiego znajduje się w wielu prywatnych kolekcjach w Europie, Ameryce i Japonii, m.in. w kolekcjach takich instytucji, jak Deutsche Bank oraz Berlinische Leben. Wystawiał m.in. w Paryżu, Kijowie, Nowym Jorku i Londynie. Jest jedynym polskim artystą rekomendowanym przez angielski miesięcznik biznesowy „Funds Europe”. Abstrakcje sygnowane przez Majrowskiego znajdują szerokie grono odbiorców wśród indywidualnych kolekcjonerów oraz architektów wnętrz (jako uzupełnienie prestiżowych wnętrz o chłodnej kolorystyce). Krytycy zwracają również szczególną uwagę na unikalny, obfity sposób nakładania farby.

Blue-S – warszawska galeria sztuki współczesnej, powstała w 2004 roku. Galeria oferuje unikatowe prace artystów z Polski i regionu Europy środkowo-wschodniej oraz świadczy usługi renowacji i oprawy obrazów. Są to prace zarówno dekoracyjne, jak i dzieła o wysokim potencjale inwestycyjnym (posiadają certyfikat oryginalności). Galeria jest również aktywnym animatorem warszawskiego środowiska artystycznego, bierze udział w targach sztuki o międzynarodowym charakterze.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

MlodaGaleria_logo3

—————————————————————————————-

Ryszard Horowitz, Jaguar, fotografia na papierze kolekcjonerskim, sygnowana, limitowana, 1984 r. (zapytaj o cenę)

Ryszard Horowitz jaguarRyszard Horowitz urodził się w Krakowie w 1939 roku. Studiował w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych, a następnie w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dzięki pomocy jednego z amerykańskich uniwersytetów wyjechał do Nowego Jorku i rozpoczął studia na kierunku projektowania w Pratt Institute. Pracował dla wielu agencji, między innymi jako dyrektor artystyczny Grey Advertising. Jego pasja do fotografowania zaowocowała własnym studiem fotograficznym, które otworzył pod koniec lat ’60. Od tamtego czasu jego prace zyskały sobie uznanie na całym świecie. W 1983 roku uznano go Amerykańskim Fotografikiem Roku. Jest również prekursorem komputerowego przetwarzania fotografii i współzałożycielem amerykańskiego Stowarzyszenia Fotografików Reklamowych APA. Zdjęcie zatytułowane „Jaguar“ zrobiłem w 1984 roku jako jedno z serii mającej na celu przedstawienie międzynarodowych firm reklamujących się w New York Timesie. Dlatego w tylnym oknie samochodu widoczny jest fragment tej gazety na tle Nowego Jorku. Z tym zdjęciem wiąże się ciekawa historia – wkrótce po wykonaniu go, Robert Sobieszek, ówczesny kustosz Muzeum Historii Fotografii w słynnym Eastman House w Rochester, postanowił urządzić pierwszą w swoim rodzaju wystawę w International Center of Photography w Nowym Jorku pt. „Sztuka Perswazji“. Jej celem było zwrócenie uwagi na sztucznie stworzoną granicę pomiędzy fotografią użytkową i artystyczną. Należy tu podkreślić, że w roku 1984 był to awangardowy koncept, który wywołał masę komentarzy i kontrowersji szczególnie, bo został przedstawiony przez kustosza jednej z największych kolekcji fotografii na świecie. Sam zresztą wychodziłem z podobnego założenia od lat, biorąc pod uwagę, że wiele prac wybitnych i cenionych na świecie fotografów, jak Steichen, Steiglitz, Avedon czy Penn wystawiane są w muzeach na całym świecie, pomimo tego, że były wykonane na zlecenie. Liczy się to, że spełniają wszelkie kryteria tego co powszechnie uważane jest za sztukę, tj. koncept, światło, kolor, kompozycja, itp. a nie powód ich powstania i to właśnie decyduje czy uznajemy je za sztukę czy komers. Robert Sobieszek wybrał na tą wystawę kilkadziesiąt przykładów z historii fotografii w celu zademonstrowania słuszności tego konceptu i mój „Jaguar“ znalazł się wśród nich. „Jaguar“ jest kompozycją analogową składającą się z trzech zdjęć. (Ryszard Horowitz)

Ney Gallery&Prints pełni rolę przestrzeni artystycznej i kolekcjonerskiej, łączącej doświadczenie i autorytet znanych i cenionych twórców, z młodymi, elektryzującymi postawami twórczymi. Galeria prezentuje sztukę niekonwencjonalną i klasyczną, zajmuje się sprzedażą fotografii i malarstwa. Za pośrednictwem galerii nabyć można prace m.in. Ryszarda Horowitza, Lidii Popiel, Katarzyny Stanny, Tomasza Sikory, Krzysztofa Gierałtowskiego, Wojciecha Prażmowskiego, Jowity Mormul. Ney Gallery&Prints to także pracownia fotograficznych wydruków wielkoformatowych, gdzie drukowane były prace m.in Chrisa Niedenthala, Tomka Sikory, Lidii Popiel.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-1

—————————————————————————————-

Marian Wołczuk, Kompozycja P04, akryl na płótnie, 100 x 70 cm, 2013 r. (zapytaj o cenę)

Wołczuk_Kompozycja_(P04)_2013_100x70cmMarian Wołczuk jest kierownikiem Katedry Kształcenia Ogólnoplastycznego przy Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu i profesorem tejże uczelni. Urodził się w 1942 roku w Podkamieniu (dzisiejsza Ukraina). Studiował we Wrocławiu na Wydziale Malarstwa Grafiki i Rzeźby ówczesnej Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych. Malarz i rysownik, autor i uczestnik kilkudziesięciu wystaw sztuki współczesnej, m.in w Portugalii, Kanadzie, Hiszpanii, Japonii, Jugosławii, Niemczech, Austrii, Szwecji, Francji, Holandii, USA, Australii. Laureat Nagród Ministra Kultury, w tym Gloria Artis w 2012 roku. W moich pracach zawsze jest jakiś duch człowieka; ślad człowieka. To jest tak jak dotknięcie ręki – mówi artysta w jednym z wywiadów. Kompozycje Wołczuka są dziełami o niezwykłej różnorodności, które łączy jednak rozpoznawalny sposób budowania artystycznego napięcia. Autor w sposób kontrastowy zestawia z sobą białe tło oraz nieprzedstawiające kształty i pasma kolorów, badając układ tych form i poszukując równowagi między nimi. Obrazy Wołczuka powstają między tym co wyobrażone i tym, co rzeczywiste – są uproszczeniem realnego świata, natury i codziennych spotkań. Na uwagę zasługuje również oszczędny, warstwowy sposób nakładania kolejnych farb, który w widoczny sposób łączy się z fakturą płótna.

Vivid Gallery – wrocławska inicjatywa architektoniczno-artystyczna, łącząca sprzedaż dzieł sztuki współczesnej z projektowaniem i aranżacją wnętrz. Galeria powstała w 2014 roku dzięki Joannie Woziwodzkiej oraz Annie Kubów, które połączyła pasja do otaczania się oryginalną sztuką. Propozycja galerii to starannie przygotowany wybór prac obejmujący malarstwo współczesne, grafikę, fotografię, ceramikę i rzeźbę.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

vivid gallery logo

—————————————————————————————-

Justyna Pennards-Sycz, Japonia 3, akryl na płótnie, 80 x 100 cm, 2013 r. (5000 PLN)

japan 3 justyna pennards syczPodczas gdy obrazy z cyklu „Night Forrest” autorstwa Justyny Pennards-Sycz prezentowane są w galerii Vault 17 w Amsterdamie, my wracamy do jej wcześniejszych realizacji spod znaku Kraju Kwitnącej Wiśni. Artystka zajmuje się malarstwem abstrakcyjnym, opartym na silnym kolorze. W roku 2014 reprezentowała Polskę w ramach Edynburgh Art Fair oraz jest jedną z nielicznych polskich artystek polecanych przez Saatchi Art. Swoje prace wystawiała m.in. w Holandii, Polsce, Niemczech oraz USA. Jest również pomysłodawczynią i współwłaścicielką Galerii i Fundacji Archipel w Amersfoort (Holandia). „Japonia 3” jest jednym z obrazów, w których kultura egzotycznej Japonii splata się z doświadczeniami artystycznymi początków XX-wieku. Wielkoformatowe płótno jest jednym z pierwszych obrazów nawiązujących do serii wypadków, do których doszło w 2011 roku po trzęsieniu ziemi u wybrzeży Honsiu. Przedstawia „stan przed”, czyli inspirowaną tematyką morską wizję łagodnego i ciepłego oceanu. Dominuje purpura i róż, co stanowi bezpośrednie odniesienie do tradycyjnej symboliki Japonii, w której sakura (kwiat wiśni), umieszczana na przedmiotach codziennego użytku czy kimonach, staje się również metaforą ulotności życia. Pennards-Sycz sięga również po roślinną ornamentykę, która posiada również bogatą tradycję w zdobnictwie japońskim.

Justyna Pennards-Sycz – studia ekonomiczne na Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münsterze oraz artystyczne (specjalizacja: malarstwo) w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych Hogeschool voor de Kunsten w Utrechcie. Project manager oraz specjalista ds. komunikacji wewnętrznej. Od 2005 roku malarka w duchu abstrakcjonizmu. Działaczka Fundacji i Galerii Archipel w Amersfoort. Mieszka i pracuje w Holandii.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-justyna-5w

Justyna Pennards-Sycz w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Justyna Pennards-Sycz, Fukushima 0.0, akryl na płótnie, 200 x 150 cm, 2011 r. (12500 PLN)

justyna pennards sycz fukushimaPodczas gdy obrazy z cyklu „Night Forrest” autorstwa Justyny Pennards-Sycz prezentowane są w galerii Vault 17 w Amsterdamie, my wracamy do jej wcześniejszych realizacji spod znaku Kraju Kwitnącej Wiśni. Artystka zajmuje się malarstwem abstrakcyjnym, opartym na silnym kolorze. W roku 2014 reprezentowała Polskę w ramach Edynburgh Art Fair oraz jest jedną z nielicznych polskich artystek polecanych przez Saatchi Art. Swoje prace wystawiała m.in. w Holandii, Polsce, Niemczech oraz USA. Jest również pomysłodawczynią i współwłaścicielką Galerii i Fundacji Archipel w Amersfoort (Holandia). „Fukushima 0.0” jest kolejnym obrazem inspirowanym tsunami, które w 2011 roku nawiedziło Japonię. Próżno tu szukać spokoju, obraz jest energetyczny, niepokojący i nieprzenikniony. Kompozycja podzielona została na dwie części, którym przewodzą kolory niebieski i bordowy. Daje to wrażenie lądu pochłanianego przez morze, co potęguje nastrój niepewności. Jednocześnie duża ilość szczegółów hipnotyzuje i przyciąga. Technika nakładanych na siebie kolejno warstw farby buduje wrażenie wielowymiarowości.

Justyna Pennards-Sycz – studia ekonomiczne na Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münsterze oraz artystyczne (specjalizacja: malarstwo) w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych Hogeschool voor de Kunsten w Utrechcie. Project manager oraz specjalista ds. komunikacji wewnętrznej. Od 2005 roku malarka w duchu abstrakcjonizmu. Działaczka Fundacji i Galerii Archipel w Amersfoort. Mieszka i pracuje w Holandii.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-justyna-5w

Justyna Pennards-Sycz w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Wojciech Tut Chechliński, Bitwa, olej na płótnie, 99,5 x 65 cm, 2011 r. (zapytaj o cenę)

Wojciech-Tut-Chechliński-Bitwa-olej-na-płótnie-995-x-65-cm-2011-r-sygnowany-kat.-103-Wojciech Tut Chechliński mimo długiego stażu na rynku sztuki pozostaje artystą tajemniczym, niezwykle rzadko pokazującym swoje prace szerokiej publiczności. Artysta stroni od jednoznacznego identyfikowania się z konkretnym nurtem artystycznym. Jego twórczość stanowi jednak rodzaj kompromisu pomiędzy dokonaniami kubistów, w szczególności Georgesa Braque’a oraz szeroko rozumianych prymitywistów, spychanych dziś na margines oficjalnego nurtu sztuki. Chechliński, podobnie zresztą jak reprezentanci wspomnianych tendencji artystycznych, zrywa z osiągnięciami sztuki iluzorycznie odzwierciedlającej rzeczywistość. Pozostaje on twórcą spontanicznym, odrzucającym perspektywę i poszukującym sensu obserwowanego świata w jego zgeometryzowanej parafrazie. Choć zdarza mu się sięgać po monochromatyczną paletę barw, ołówek i węgiel, Chechliński pozostaje twórcą operującym silnym, nakładanym warstwowo kolorem. Tytułowa bitwa jest batalią, w której scala się wiele istnień oraz rozczłonkowaniem i rozpadem świadomości. W sytuacji zagrożenia to ludzkie wartości upadają najpierw, doprowadzając do wewnętrznego i zewnętrznego rozdarcia, a w rezultacie kolejnych tragedii.

Wojciech Tut Chechliński – artysta malarz, od kilkudziesięciu lat budujący własną wizję świata odwołującego się do wyobraźni widza. Jego malarstwo – formalnie bliskie dokonaniom kubizmu, abstrakcjonizmu oraz art brut – cechuje szeroka gama kolorystyczna, syntetyzm twórczy oraz mniejsza skala deformacji. Żyje i pracuje w Warszawie.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo tut chechlinski

Wojciech Tut Chechliński w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Fot. (góra) Karolina Matyjaszkowicz, Ludki i dziewanna, akryl na płycie, 100 x 100 cm, 2013 r.,  źródło: Salon Sztuki

Portal Rynek i Sztuka

LOGO RiSi

 

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

2 komentarzy do “Zainwestuj w sztukę: luty 2015”

  1. Michał

    Takie prezentacje prostują zagubioną drogę w sztuce, powinno ich być jak najwięcej, głównie jednak w oficjalnym obiegu i na stronach Ministra, prasy branżowej. Niemniej na tym profilu prezentacja ma duży zasięg „towarzyski” bo nie sądzę, że zaglądają tu inwestorzy i kolekcjonerzy ( kto to wie ?). Tak, czy siak publikujcie ciekawych twórców. Piszę z pozycji kolekcjonera- inwestora, sam zainwestowałem fortunę i za życia chyba nie dowiem się, czy trafnie. Promowane nazwiska są jak ziarenka na pustyni, czy wyłoni się z nich diament ??, może tak, raczej nie. Nie każdy węgielek przekształca się w brylant, a ziarenko kwarcu nigdy, chociaż może być ładne – mam setki fotek na stronie – stopiony w szkło hutnicze piasek jest piękną rzeźbą i obrazem, polecam.

  2. Augustyn

    Zastanawiam się czy selekcji dokonuje ktoś, kto naprawdę ma jakąś wiedzę o sztuce współczesnej..
    Część z tych prac jest wtórna i słaba warsztatowo, jest wielu ciekawszych; młodych twórców, których prace można kupować na aukcjach młodych.

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rabort Rynek i Sztuka

Raport Rynek Sztuki 2016

Szósta edycja Raportu Rynek Sztuki, przygotowana przez redakcję największego serwisu dla kolekcjonerów i inwestorów – Rynekisztuka.pl

Zobacz więcej Pobierz (pdf)
MENU: