szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Cracow Art Week Krakers Van Gogh

Już w kwietniu otwarcie pierwszego Muzeum Selfie

26.01.2018

Aktualności, Świat: wydarzenia

Co mają ze sobą wspólnego jaskiniowcy, Vincent van Gogh, księżna Anastazja i Kim Kardashian? Wszyscy byli pionierami w sztuce autoportretu.  Selfie stało się częścią powszechnego języka. Zjawisko to bez problemu wdarło się także do muzealnych przestrzeni- już w kwietniu tego roku otwarte zostanie w Los Angeles Muzeum Selfie.

Fotografia w mediach społecznościowych zasadniczo zmienia sposób interakcji odbiorców ze sztuką. Otwarcie nowego muzeum w Los Angeles ma za zadanie odkryć przed widzami genezę tego społecznego fenomenu  widzianego przez pryzmat historii, sztuki, nauki i kultury.

Wszechobecność smartfonów w muzeach jest potwierdzeniem fundamentalnej zmiany w naszym dialogu ze sztuką. Dostrzegli to pomysłodawcy muzeum- Tommy Honton i Tair Mamedov. Zauważyli, że zwiedzający nie chcą być już cichymi konsumentami. Pragną żywo uczestniczyć w jej odbiorze.

Muzeum o powierzchni 8 tys. m2 otworzy się w dawnym domu handlowym. Przestrzeń zostanie podzielona na dwie części. Pierwsza będzie dotyczyć sięgającej 40 tys. lat  historii autoportretu. Druga przedstawi współczesnych artystów, którzy stworzyli dzieła inspirowane kulturą autoportretów. Założyciele przybliżą głębszy problem selfie. Stworzą strefę ukazującą pogoń za perfekcyjnym zdjęciem, która na całym świecie zbiera coraz większe żniwo.

Paulina Krupa

fot. (góra) Vincent van Gogh, Autoportret, 1889

Rynekisztuka.pl

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.