szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Cracow Art Week Krakers Van Gogh

POLISH! Contemporary Art from Poland, czyli jak promować polską sztukę

19.10.2011

Magazyn

W Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie odbędzie się    dyskusja o strategii międzynarodowej promocji polskiej sztuki. Punktem wyjścia spotkania będzie prezentacja „POLISH! Contemporary Art from Poland ” – albumu opublikowanego przez Fundację ZAK|BRANICKA we współpracy z Art Stations Foundation w prestiżowym niemieckim wydawnictwie Hatje Cantz.  siążka, adresowana do zachodnich miłośników sztuki, przybliża anglo- i niemieckojęzycznemu czytelnikowi sylwetki 37 polskich artystów, umieszczając ich twórczość w odpowiednim kontekście.

Źródło: Centrum Sztuki Współczesnej

Prezentację „POLISH! Contemporary Art from Poland” chcielibyśmy wykorzystać jako okazję do szerszej dyskusji na temat strategii promocji kultury polskiej na świecie. Dyskusja odbywa się w cieniu polskiej Prezydencji w Uni Europejskiej, której towarzyszy rozbudowany program kulturalny i wzmożone, ba bezprecedensowe jeżeli chodzi o skalę, wysiłki promocyjne. Od dawna sztuka nie była na taką skalę wykorzystywana jako przedmiot politycznego marketingu i artystycznej dyplomacji. Sztuka jest narzędziem tworzenia wizerunku Polski na zewnętrz; jednocześnie mówi się, że stała się pokupnym, modnym towarem na międzynarodowym rynku. W mechanizm promocji polskiej sztuki w montowane są „podzespoły” najróżniejszych proweniencji: od krytycznej refleksji, przez techniki PR, po obliczone na eksport przedsięwzięcia biznesowe.

Gdzie leżą granice między promocją, instrumentalizacją i utowarowieniem sztuki? Co mogą zyskać będący przedmiotem tych działań artyści? Co ryzykują? I, przed wszystkim, jaki obraz sztuki polskiej poza Polską rysuje się w wyniku rozmaitych działań promocyjnych?

O albumie „POLISH! Contemporary Art from Poland” –  z materiałów wydawcy: POLISH! to unikalna na rynku wydawniczym publikacja prezentująca 37 współczesnych polskich artystów sportretowanych przez międzynarodowych kuratorów oraz krytyków sztuki. Książkę rozpoczyna tekst Andy Rottenberg zarysowujący historie polskiej sztuki współczesnej, pokazujący jej referencje oraz punkty odniesienia. Bogato ilustrowany album pomyślany został, jako przewodnik dla miłośników sztuki. Nie jest to jedynie wydawnictwo prezentujące najciekawszych artystów współczesnych, ale także refleksja nad kontekstami, historia i pytanie o tożsamość sztuki polskiej. Książka powstała dzięki inicjatywie fundacji ZAK|BRANICKA przy współpracy z Art Stations Foundation oraz Polskim Instytutem w Berlinie. Wydana przez renomowane niemieckie wydawnictwo Hatje Cantz, dostępna jest w dwóch wersjach językowych: angielskiej i niemieckiej.

Ekspansja?
prezentacja albumu POLISH! Contemporary Art from Poland oraz dyskusja o strategii międzynarodowej promocji polskiej sztuki

19 października 2011, godz. 18.00, Sala Edukacyjna

Uczestnicy dyskusji:
Monika Branicka, Oskar Dawicki, Joanna Kiliszek, Karol Sienkiewicz, Joanna Żak
Prowadzenie: Stach Szabłowski

Źródło: Centrum Sztuki Współczesnej

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.