szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Galeria Stalowa „Fragments of Reality” Bożenna Biskupska

Czy street art może być ludowy? Akcja „Folk on the Street”

25.07.2012

Magazyn

W ostatni weekend w Białymstoku, za sprawą streetartowców pochodzących z Polski oraz Białorusi, miało miejsce nietypowe wydarzenie. Największą gwiazdą tej imprezy okazała się artystka NeSpoon. Zajmuje się ona  na co dzień  tworzeniem koronkowych form, które ozdabiają parki oraz ulice miast. W Białymstoku stworzyła dwie prace – eteryczny mural na ścianie Uniwersytetu Medycznego oraz ażurową instalację, składającą się z zawieszonych, na gumkach-recepturkach, serwetek  przy miejskim ratuszu.

Nie można również przeoczyć polsko – białoruskiego graffiti. Jego twórcami są artyści z Białegostoku oraz Grodna. To niewątpliwy symbol etnicznego porozumienia, jakie łączy oba kraje. Twórcy wykorzystali, między innymi, wizje słynnych białoruskich haftów oraz symboliczne postacie zwierząt (na przykład Polska to kogut, a Białoruś lis).

Takie wydarzenia artystyczne udowadniają stale jak wiele wymiarów może mieć sztuka uliczna. Zazwyczaj uznawana jako prowokacyjna, kontrowersyjna, często zakazana i niebezpieczna, posiada również swoje łagodniejsze oblicze. Może  służyć dialogowi międzykulturowemu oraz przenikać do oficjalnej przestrzeni publicznej. „Folk on the Street” pokazuje subtelną i oryginalną odmianę ulicznego wyrazu, przekonuje, że sztuka ludowa może iść z duchem czasu i nie kojarzyć się jedynie z Cepelią.

Oprac. Sylwia Zabłocka

Portal RynekiSztuka.pl

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.