szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
AM warsztaty Baner Magazyn RiSZ no4

Wypożycz sobie sztukę!

03.08.2012

Magazyn

Płótna Picassa nad łóżkiem? Fragonard pyszniący się w salonie? A może rzeźba Dunikowskiego w reprezentacyjnej domowej przestrzeni? Okazuje się, że nie trzeba być milionerem by pozwolić sobie na takie przyjemności. Umożliwia nam je popularna ostatnio usługa art rental .

Co zatem art rental umożliwia klientowi? Otóż nic innego jak wynajem dzieł sztuki  przeciętnym ludziom za stosunkowo niewielkie pieniądze. W firmach zajmujących się tą działalnością  panują  jednak zasady zgoła odmienne od tych, które zajmują się sprzedażą wyrobów artystycznych. Cennik nie zależy od nazwiska autora, prestiżu dzieła czy miejsc, w których się ukazywało. Jeśli przeanalizujemy na przykład oferty polskich firm, możemy zauważyć, że cena ma związek z formatem obrazu. I tak, za miesiąc wynajmu najmniejszego formatu (50 x 60) zapłacić musimy skromne 80 złotych. Natomiast za najbardziej okazałe obiekty (140 x 70) trzeba już wyłożyć 200 złotych. Są to niewielkie pieniądze w porównaniu z kupnem dzieła sztuki. Mimo, że nie będziemy właścicielem dzieła, będzie przez jakiś czas cieszyć nasze oko  i możemy smakować jego piękno w zaciszu domowym. Na pewno wielka atrakcja dla osób, które nie przywiązują się do rzeczy i lubią zmiany.

Jednak usługami tego typu interesują się głównie firmy. Oczywistym jest, że w dzisiejszych czasach  te największe posiadają znaczące kolekcje sztuki. Podnosi to zdecydowanie ich prestiż i umacnia stanowisko na rynku. Jednak nie każdą jest na nie stać. Można więc upiększać sale biurowe, gabinety czy sale konferencyjne w sposób estetyczny, jednak za dużo mniejsze pieniądze. Nie od dziś wiadomo, że sztuka pobudza kreatywność pracowników, natomiast klientom, którzy chcą skorzystać z usług danej instytucji wydaje się ona bardziej przyjazna i  wiarygodna.

Art rental stanowi jeden z dzisiejszych sposobów na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy bez zbędnych kosztów. W końcu nawet kontrahent poczuje się swobodniej mając świadomość, że firma stawia również na wartości intelektualne i kulturowe, do jakich zalicza się sztukę.

Oprac. Sylwia Zabłocka

Portal RynekiSztuka.pl

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Magazyn

Magazyn

Czytaj najnowszy numer Magazynu RiSZ online.

Kup magazyn Zobacz inne nasze publikacje

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.