szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Van Gogh

„Drukarski blitzkrieg”, czyli pierwszy polski festiwal sitodruku

23.08.2012

Magazyn

Źródło: Sitofest

Źródło: Sitofest

Jeszcze tego lata Niemcy ruszą na Warszawę! Tym razem jednak mają pokojowe zamiary – przybywają po twórczą inspirację. 25.08. w MiTo art.café.books otwarcie pierwszego w Polsce SITOFESTU – święta sztuki niezależnej. Bogatego w akcenty polsko-niemieckie, ponieważ SITOFEST jest efektem wieloletniej współpracy i wzajemnej inspiracji pracowni sitodrukarskich warszawskich i berlińskich.

Festiwal rozpocznie wernisaż wystawy pod kontrowersyjnym tytułem „Drang nach Osten”. Będzie tam można zobaczyć prace zrobione specjalnie na tę wystawę przez artystów z obu brzegów Odry. „Dzisiaj inaczej możemy interpretować tytuł wystawy „Drang nach Osten” – jako poszukiwanie inspiracji na wschodzie, który nie osiadł jeszcze mentalnie na mieliźnie dobrobytu.” – mówi Anna Dobrak, organizator.

Od 24 sierpnia do 9 września będzie wiele okazji, by poznać technikę sitodruku na własnym ciele, kiedy SITOFEST opanuje galerie, ulice i pracownie Warszawy. „SITOFEST to odpowiedź na powolne uniezależnianie się artystów od pracowni akademickich i szukanie nowych formuł dla ekspresji artystycznej. – mówi Kwiatek z pracowni Kwiaciarnia Grafiki – Ten etos współpracy przekłada się też na sposoby funkcjonowania pracowni, które często stają się lokalnymi animatorniami kultury”.

Celem festiwalu jest promocja techniki sitodruku i idei D.I.Y. (do it yourself) oraz możliwości samodzielnego kreowania otaczającego nas świata. Uczestnicy festiwalu będą mieli okazję przyjrzeć się całemu procesowi powstawania wydruków oraz włączyć się w sam proces tworzenia, poczuć farbę na rękach. „Sito to dla mnie sanatorium od digitalizacji życia. – mówi Kwiatek z pracowni Kwiaciarnia Grafiki – Fizyczność. Farby, kolory, brud, dzieciństwo”.

SITOFEST 25.08.-09.09.

Sitofest to także integracja środowiska artystycznego związanego z sitodrukiem, możliwość zobaczenia ile się wydarzyło na tym polu w Warszawie przez ostatnich kilka lat. Sitodruk – technika pozwalająca przenosić grafiki nie tylko na papier ale także np. na ubrania – stał się popularną, tanią formą, nadającą się nie tylko do ekspresji artystycznej, ale i do realizacji komercyjnych.

Dowodem tego będzie wystawa „PHU SITEX”, na której zobaczymy komercyjne zlecenia pracowni SITO, do której klientów należą m. in. Muzeum Sztuki Nowoczesnej, zespół Paula i Karol, Delikatesy Esencja, Dagmara Czarnecka, Mamastudio, Lado ABC, Czułość. Ideą działań środowisk związanych z sitodrukiem – zarówno z Warszawy, jak i z Berlina – jest również umożliwienie odbiorcom dostępu do taniej sztuki młodych twórców, na ogół nieobecnej na oficjalnym rynku. Grupom zależy na dostępności, na dotarciu do różnych odbiorców i miłośników sztuki, przy jednoczesnym zachowaniu realnej wartości prac.

Festiwal zamknie wyprzedaż prac z wystawy „Drang nach Osten”. „Czemu świetne grafiki mają leżeć w szufladach? – mówi Anna Dobrak, organizator SITOFESTU – Niech wiszą na waszych ścianach! Zamiast masowo kopiowanych reprodukcji. Są na każdą kieszeń”.

SITOFEST– Festiwal sitodruku

25 sierpnia – 9 września 2012 r.

Warszawa

Więcej informacji na temat festiwalu można znaleźć tutaj.

Źródło: SITOFEST

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.