szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
AM warsztaty Baner Magazyn RiSZ no4

Premiera Katalogu Rynku i Sztuki | KONKURS

12.03.2013

Magazyn

Wtorek 12-go marca stał się dniem premiery nowego narzędzia ekspozycji dzieł sztuki w Internecie, przygotowanego z myślą o wszechstronnym wsparciu dla artystów indywidualnych i galerii sztuki, za który odpowiedzialny jest zespół portalu rynekisztuka.pl.

Impulsem do stworzenia Katalogu Rynku i Sztuki była niewystarczająca i w dużym stopniu ograniczona rola instytucji kultury różnego szczebla w aktywnym budowaniu tożsamości kulturowej, w tym estetycznej, lokalnego odbiorcy sztuki. Wieloletnie śledzenie polskiego i światowego rynku sztuki w kontekście dynamicznych zmian społecznych i braku całościowej, konsekwentnie realizowanej polityki jednoczącej różne gałęzie działalności artystycznej, informacyjnej i edukacyjnej, uzmysłowiły nam słabość i braki polskiego aparatu kultury. Podczas gdy wzrost mobilności społecznej  i polepszenie sytuacji materialnej Polaków jest faktem, strategia oddolnej izolacji poszczególnych obszarów działalności artystycznej nie jest metodą i w żaden sposób nie służy kształtowaniu wzorców aktywnego uczestnictwa w kulturze.

Narastający w społeczeństwie sprzeciw wobec kultury zinstytucjonalizowanej, prowadzący do przeniesienia decyzji o wyborze treści kultury z obszaru indywidualnej preferencji w stronę skodyfikowanej estetyki galerii handlowych, bynajmniej nie jest świadectwem małej reprezentatywności instytucji kultury, czy niskiego potencjału twórczego polskiego sektora kreatywnego. Problem pierwszego rzędu jest brak spójnego systemu informacji i promocji, który służyłby konsolidacji lokalnej i międzynarodowej myśli artystycznej, a nie – jak to ma miejsce dziś – budowaniu barier zarówno w aspekcie technologicznym, jak i poznawczym.

Katalog Rynku i Sztuki w swych założeniach ma być otwartym narzędziem służącym pomnażaniu korzyści płynących z obcowania ze sztuką wysokoartystyczną, ograniczeniu kosztów związanych z prowadzeniem regularnych działań komunikacyjnych przez instytucje kultury i artystów indywidualnych w celu promocji własnej działalności oraz wydatków związanych ze stymulowaniem lokalnego rynku inwestycyjnego.

Więcej o katalogu można przeczytać na stronie: http://rynekisztuka.pl/katalog/about/

 

KONKURS

W związku z premierą Katalogu Rynku i Sztuki przygotowaliśmy dla czytelników portalu konkurs, w którym główną nagrodą jest roczne wsparcie dla artysty lub galerii sztuki w ramach promocji z Katalogiem Rynku i Sztuki, oraz możliwość publikacji 30 prac. Poza nagrodą główną przewidziano również nagrody pocieszenia w postaci pojedynczych wpisów dla 10 osób.

Celem konkursu Katalogu Rynku i Sztuki jest aktywizacja sympatyków sztuki w poszukiwaniu osób oraz instytucji prowadzących aktywną działalność kulturalną i artystyczną, których sztukę odznacza wysoka wartość poznawcza i estetyczna, a które z różnych przyczyn nie są znane szerokiemu gronu odbiorców i/lub nie są obecne w Internecie.

 Szczegóły konkursu rozważa Regulamin. Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: katalog@rynekisztuka.pl

 

REGULAMIN KONKURSU

http://rynekisztuka.pl/katalog

1. Konkurs rozpoczyna się dnia 12.03.2013

2. Zadanie konkursowe polega na wytypowaniu osoby i/lub instytucji, prowadzących aktywną działalność artystyczną, a które z różnych przyczyn nie są znane szerokiemu gronu odbiorców i/lub nie są obecne w internecie. Sfera zainteresowań jest dosyć szeroka: sztuki plastyczne, sztuka użytkowa,  fotografia. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wskazywać artystów reprezentujących tzw. sztukę młodą.

3. Nazwiska osób i nazwy instytucji (wraz z krótkimi opisami) można wysyłać na adres: katalog@rynekisztuka.pl (w tytule wiadomości proszę wpisać: „KONKURS KATALOG”).

4. W konkursie brać udział mogą zarówno osoby prywatne, jak i galerie sztuki.

5. Nagrodą główną w konkursie jest możliwość bezpłatnego umieszczenia na kartach Katalogu Rynku i Sztuki 30 przedmiotów sztuki (sztuki plastyczne, sztuka użytkowa, fotografia, antyk).

6. Nagrodami pocieszenia są bezpłatne, pojedyncze wpisy w Katalogu Rynku i Sztuki dla 10 osób.

7. Dopuszcza się możliwość przekazania nagrody innej osobie lub galerii sztuki, po uprzednim kontakcie z redakcją Ryku i Sztuki.

8. Organizator zobowiązuje się do stworzenia wizytówek w Katalogu Rynku i Sztuki osób i/lub galerii sztuki, które jeszcze jej nie posiadają.

9. Konkurs trwa do dnia 29.03.2013

10. Zgłoszenia w formie wiadomości zatytułowanej: „KONKURS KATALOG”, prosimy wysyłać na adres: katalog@rynekisztuka.pl

11. Nagrodzonych wybiera zespół Rynku i Sztuki. Zwycięzcy wyłaniani zostają na podstawie ilości wartościowych zgłoszeń. Dodatkowym plusem będzie krótki opis działalności danego artysty, czy instytucji. Ilość zgłoszeń jest dowolna. 

12. W przypadku zgłoszeń o pokrywającej się treści, decyduje czas nadesłania wiadomości.

13. Lista zwycięzców zostanie ogłoszona 05.04.2013

14. Organizatorem konkursu jest portal RynekiSztuka.pl

 

Regulamin w formacie PDF

 

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Magazyn

Magazyn

Czytaj najnowszy numer Magazynu RiSZ online.

Kup magazyn Zobacz inne nasze publikacje

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.