szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU

Azjatyckie rekordy na aukcji w Sotheby’s

07.04.2014

Świat: aukcje

Aukcja azjatyckiej sztuki nowoczesnej i współczesnej zorganizowana przez Sotheby’s w Hongkongu zainkasowała prawie 86 mln dolarów. Wieczór okazał się rekordowy dla sztuki chińskiej. 

Kolekcjonerzy licytowali dzieła pochodzące głównie z prywatnych kolekcji. Wydarzenie zgromadziło międzynarodową śmietankę kolekcjonerstwa, ale to kolekcjonerzy pochodzący z Azji kupowali najbardziej pożądane dzieła, jak Bloodline: Big Family No3.” Zhanga Xiaoganga. Dzieło zostało sprzedane za 12 mln dolarów, mimo wcześniejszej estymacji na poziomie 10 mln dolarów.

Rekord dla tego obrazu padł po 6 latach. W 2008 roku, również na aukcji w Hongkongu, „Big Family no3.” został wylicytowany za ok. 6 mln dolarów. Wyższe ceny osiągnął w 2010 roku tryptyk Forever Lasting Love – ok. 10 mln dolarów.

Siedmiu inwestorów brało udział w zaciętej licytacji o Potted Chrysanthemums autorstwa Sanju. Rekord padł również dla twórczości japońskiego artysty Yoshimoto Nara. Jego Night Walker został sprzedany za 2 mln dolarów.

W kategorii sztuka południowo-wschodniej Azji padło aż 6 rekordów, w tym sprzedaż  dzieła autorstwa S. Sudjojono za 7 mln dolarów, który to wynik stanowi światowy rekord dla artysty z tego regionu Azji.

Sztuka azjatycka stała się niezwykle popularna. Nowojorski Asia Week przyniósł 200 mln dolarów zysków, czyli o 25 mln więcej niż w roku 2013. Na aukcjach oprócz sztuki współczesnej zaoferowano również dzieła antyczne.

Katarzyna Grzemska

fot. góra: źródło: Sotheby’s

Portal Rynek i Sztuka

portal_rs_adres_www_wb

 

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz warsztaty o sztuce

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.