szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Galeria Stalowa „Fragments of Reality” Bożenna Biskupska

Zainwestuj w sztukę: październik 2014

01.10.2014

Poradnik, Trendy inwestycyjne, Zainwestuj w sztukę

Nowy cykl Rynku i Sztuki pt. „Zainwestuj w Sztukę” prezentuje prace funkcjonujące w obiegu galeryjnym, których wartość na rynku dzieł sztuki – szacowana na podstawie m.in. zainteresowania konkretnym nazwiskiem, dostępnością, techniką wykonania, trendami inwestycyjnymi – będzie systematycznie rosnąć. Szacuje się, że udział tzw. sztuki młodej w obrocie dziełami sztuki na polskim rynku stanowi obecnie prawie 50%. Interesują się nimi nie tylko kolekcjonerzy, ale i inwestorzy, dla których sztuka dawna pozostaje zbyt kosztowna. To właśnie młoda sztuka pozostaje obszarem, który daje możliwość największego zysku. Z tego też powodu, raz w miesiącu, przedstawimy Państwu zestawienie 10 prac młodych polskich twórców, oferowanych przez czołowe galerie sztuki, które naszym zdaniem stanowią atrakcyjny obiekt inwestycyjny.

Robert Motelski, Woda 9 kwietnia 15:22, olej na płótnie, 73 x 130 cm, 2011 r. (6 400 PLN)

Robert_Motelski_Woda_9_kwietnia_15_22_2011_olej_na_plotnRobert Motelski – urodzony w 1977 r. w Warszawie. W 2002 r. ukończył z wyróżnieniem Wydział Malarstwa Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie, pod kierunkiem profesor Barbary Szubińskiej. Wcześniej studiował w pracowniach Antoniego Fałata, Andrzeja Sadowskiego i Ewy Pełki. Stypendysta Funduszu Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz Narodowego Centrum Kultury w ramach projektu „Młoda Polska”. Zainteresowania artystyczne Motelskiego skupiają się wokół pejzażu i nowatorskich sposobów jego prezentacji. Jego twórczość spotyka się ze wsparciem środowisk akademickich, które podkreślają zaangażowanie i samodzielność w kreowaniu nowej formy wypowiedzi malarskiej, czerpiącej z kontemplacji natury oraz intuicji. Motelski buduje dzieło ascetyczne, proporcjonalne i wyraziste, nawet mimo stosunkowo wąskiej, monochromatycznej kolorystyki. Znakiem rozpoznawczym artysty stała się pokora twórcza, rozumiana nie tylko jako poszanowanie tradycji malarskiej, ale przede wszystkim połączenie profesjonalnego warsztatu z wizją malarstwa zrównoważonego, odcinającego się od homogenicznej mowy wielkich domów mediowych. Motelski pozostaje pejzażystą współczesnym. Jego syntetyczne kompozycje są w rzeczywistości zapisem zaobserwowanych w przyrodzie zmian. „Dzięki redukcji rozbudowanych i bujnych elementów natury do form znacznie bardziej zwartych, artysta pokazuje to, co w naturze i elementach pejzażu najistotniejsze. Zwraca uwagę na konstrukcję roślin, ich wieloznaczność i potencjał znaczeniowy. A wszystko poprzez doprowadzenie ich do najbardziej oszczędnej i trafnej formy.” (Jerzy Brukwicki). Motelski brał udział w ponad stu wystawach indywidualnych i zbiorowych. Jego prace znajdują się w prywatnych kolekcjach między innymi w Austrii, Anglii, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Szwecjii i USA.

Salon Sztuki jest kuratorską przestrzenią online. Galeria sprzedaje wyselekcjonowane prace młodych i uznanych twórców. Ich doskonały warsztat i rzeczywiste nowatorstwo przyczyniają się do tworzenia nowych nurtów w polskiej sztuce. Doświadczenie, wiedza i monitorowanie rynku talentów umożliwia kreowanie trendów w sztuce najnowszej. Zakupy zgodne z osobistymi upodobaniami estetycznymi, możliwość rozwijania zainteresowań sztuką i kontakt z projektantami wnętrz – to gwarancja profesjonalnego doboru dzieła sztuki zarówno do określonej przestrzeni, jak i do portfela inwestycyjnego.

SALONSZTUKI

—————————————————————————————-

Tomasz Radziewicz, Rzeźba, marmur Bianco Carrara, 70 x 40 x 25 cm, 2004 (18 350 PLN)

Rynek i SztukaTomasz Radziewicz – czołowy polski, rzeźbiarz, rysownik, projektant. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (dyplom w pracowni rzeźby prof. Stanisława Radwańskiego. Stypendysta Kunstakademie Karlsruhe (Niemcy) w pracowni prof. Stephana Balkenhol. Rzeźby Radziewicza oscylują między nowatorstwem, ekstrawagancją, a klasycznym podejściem do tworzenia form przestrzennych. Jego podejście do rzeźby jest zarówno wierne klasycznym, szlachetnym materiałom oraz rzetelnemu podejściu do rzemiosła jak i otwarte na innowacyjność oraz nieograniczoną skalę. W każdym swoim dziele zostawia nutkę prowokacji, co budzi sympatię odbiorców oraz inteligentną ukrytą treść tak pożądaną przez kolekcjonerów.Radziewicz swoją twórczość prowadzi w trzech głównych torach: realizuje rzeźby do kameralnego odbioru we wnętrzu, monumentalne projekty eksponowane w przestrzeni publicznej oraz działania na pograniczu designu. Jako wielokrotny finalista konkursów artystycznych o wysokiej randze, m.in. konkursu na pomnik Bolesława Wstydliwego (Kraków, 2007), konkursu na pomnik Króla Kazimierza IV Jagiellończyka (Gdańsk, 2009) może poszczycić się licznymi realizacjami w przestrzeniach miejskich m.in. Pomnik marszałka Polski Józefa Piłsudskiego (2006) w Gdańsku. Pomnik Jana Pawła II w Przemyślu (2006), Pomnik Kazimierza Deyny w Warszawie (2010), Pomnik Remusa w Kościerzynie (2010) oraz Fontannę Neptuna na dziedzińcu Kwartału Kamienic w Gdańsku (2012). Prace Tomasza Radziewicza wystawiane były w Polsce i poza granicami kraju w tym: Karlsruhe, Niemcy (1998), Lentzke, Niemcy (2000), Kalmar, Szwecja (2002). Biorąc udział w plenerach międzynarodowych stawia swoje rzeźbiarskie znaki w wielu miejscach na świecie m.in: Montauban, Francja (2005), Marc la Tur, Francja (2007 ), Rechowot, Izrael (2008), Grasse, Francja (2011).

Gallery Art in Architecture to Galeria Dzieł Sztuki i Designu, która reprezentuje, promuje i oferuje na sprzedaż unikatowe dzieła uznanych polskich artystów, selekcjonowane z myślą o wnętrzu oraz przestrzeni architektonicznej. Galeria jest elementem dialogicznego konceptu połączonym z pracownią architektoniczną oraz marką La Fabric. Uświadamia jak ważnym elementem dla tworzenia otoczenia dla człowieka jest sztuka, jej relacja do architektury i designu.

Gallery art in architecture logo

—————————————————————————————-

Zbigniew Waszczeniuk, Pierwszy śnieg, technika mieszana, 59 x 89 cm (z oprawą: 70 x 100 cm), 2011 (3 000 PLN)

Zbigniew Waszczeniuk - pierwszy śnieg, 2011Zbigniew Waszczeniuk uprawia rysunek, malarstwo, grafikę oraz formy przestrzenne. Swoje prace prezentował m.in. w Bazylei, Paryżu i Sztokholmie. Jego dzieła znajdują się w zbiorach prywatnych w USA, Kanadzie, Hiszpanii, Francji, Szwajcarii, Szwecji, Niemczech, Włoszech i w Grecji. Ukończył studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, której dyplom z wyróżnieniem zdobył na Wydziale Grafiki w Pracowni Plakatu prof. Henryka Tomaszewskiego. Była to pracownia-mit, której rozgłos przyciągał adeptów plakatu z całego świata począwszy od roku 1952. Sam Tomaszewski słynął z poczucia humoru oraz niekonwencjonalnego podejścia dydaktycznego, które często stawiało studentów w obliczu niewygodnych, często konceptualnych wyzwań artystycznych. „Pierwszy śnieg” jest nawiązaniem do utworu Tomaszewskiego „Kordian”, wyrazem szacunku i jednocześnie hołdem złożonym na ręce mistrza. Przedstawia zawieszone w powietrzu ptaki, spóźnione z odlotem przed zimą. W obu przypadkach wymowa dzieła pozostaje identyczna. Ptak pozostaje symbolem egzystencjalnej rozterki niepozwalającej odnaleźć własnego miejsca na świecie – niesprzyjające warunki zmuszają ptaki do ucieczki. Tylko nieliczne z nich decydują się podjąć walkę. Ptaki są także dominującym tematem w twórczości Waszczeniuka, która w październiku zostanie zaprezentowana na wystawie indywidualnej „Ptaki” w Galerii 101 Projekt (04-18.10.2014).

101 Projekt – należąca do Barbary Elżanowskiej-Rutherford prywatna galeria sztuki współczesnej, oferująca również doradztwo w zakresie tworzenia i rozwijania kolekcji dzieł sztuki. Galeria jest członkiem Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich (SAP) i Międzynarodowej Unii Antykwarycznej (CINOA). Oddział stacjonarny, oferujący fotografie, grafiki, rysunki, obrazy i rzeźby, zlokalizowany jest w Warszawie przy ul. Nowy Świat. Galeria współpracuje z takimi artystami, jak: Zbigniew Waszczeniuk, Grzegorz Gwiazda, Tomasz Kuran, Magdalena Kazimierska, Wit Bogusławski, Mariusz Mierzejewski, Katarzyna Kalua Kryńska , Zbigniew M.Dowgiałło, Krzysztof Ostrzeszewicz, Tomasz Karabowicz, Dominika Makowska oraz Małgorzata Wielek-Mandrela. Galeria bierze udział w tegorocznej edycji Warszawskich Targów Sztuki w Arkadach Kubickiego (10-12.10.2014), prezentując prace artystów, które można już było zobaczyć na zorganizowanych przez nią wystawach indywidualnych, jak i dzieła, które przedstawi dopiero w najbliższej przyszłości.

logo 500x500-01

—————————————————————————————-

Joanna Karpowicz, Anubis na kawie, akryl na płótnie, 60 x 90 cm, 2012 r. (4 900 PLN)

Anubis na kawie_60x90cm_2012_sW starożytnym Egipcie Anubis towarzyszył obrzędom pogrzebowym, pełniąc ważną rolę w procesie przejścia w zaświaty. Jego imię to Anapa lub Ten, który stoi na wzgórzu. W czasach Starego Państwa Anubis był najważniejszym opiekunem zmarłych i miejsc ich pochówku. W obrazach Joanny Karpowicz Anubis pojawia się w różnych rolach i kontekstach – jest towarzyszem, przewoźnikiem, recepcjonistą, kierowcą, przechodniem. Widzimy go w lesie, hotelu, na randce, w łaźni, na nadmorskim deptaku. Sokrates mawiał: „Bać się śmierci, o szlachetni, jest tym samym co mieć się za mądrego nim nie będąc; gdyż jest to mniemać, że się wie to, czego się nie wie. Nikt nie wie, czy śmierć nie okaże się największym błogosławieństwem dla ludzkiej istoty, a jednak ludzie boją się jej, jak gdyby posiadali niezbitą pewność, że jest największym z nieszczęść”. Śmierć jest niedopowiedzianym kontekstem tego malarskiego cyklu, ale to właśnie Anubis czyni ją mniej straszną. Jest postacią pozytywną, opiekuńczą, utożsamia nadzieję na „życie po życiu”.

Praca była pokazywana na wystawie indywidualnej „Anubis, mój przyjaciel” w Galerii Łącznik (Kraków, 2013). Stylem przypomina twórczość Edwarda Hoppera i Lorenzo Mattottiego. Mimo ciągle wąskiego kręgu odbiorców sztuki o popkulturowym rodowodzie, Karpowicz na rynku sztuki radzi sobie nadzwyczaj dobrze. „Anubis na kawie” jest jednym z ostatnich obrazów cyklu, pozostających w obiegu galeryjnym.

Joanna Karpowicz – absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki (dyplom z wyróżnieniem – 2001 r). Ważniejsze wystawy indywidualne: „Anubis, mój przyjaciel”, Galeria Łącznik (Kraków, 2013), „Środki lokomocji”, Cafe Szafe (Kraków, 2008) i „Pokój 666”, Galeria Nova (Kraków, 2003). Wystawy zbiorowe w których Karpowicz pokazywała prace na pograniczu malarstwa i komiksu: „Strange Stories” – projekt kuratorski Galerii Stalowa (Warszawa / Kowno, Meno Forma Galerija, 2014), „Komiks. Legendy miejskie” w Muzeum MOCAK (Kraków, 2011). Oryginały komiksów Karpowicz cieszą się popularnością wśród miłośników gatunku i kolekcjonerów.

logo_JKarpowicz

—————————————————————————————-

Marcin Kowalik, Obraz bez znaczenia IV, akryl na płótnie, 130 x 130 cm, 2014 (9 000 PLN)

Marcin Kowalik, Obraz bez znaczenia IV, 2014, 130 x 130 cm, akryl, płótnoMarcin Kowalik jest absolwentem Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom w pracowni prof. Adama Wsiołkowskiego, oraz doktorem nauk humanistycznych tejże uczelni i asystentem w pracowni prof. Adama Wsiołkowskiego. Uprawia malarstwo, instalacje, performance. Od strony formalnej jego obrazy można określić mianem przestrzennych, często iluzyjnych struktur geometrycznych, w których osadzony jest bardzo wyrafinowany kolor. Obraz jest dla niego obszarem poszukiwań, dlatego nieustannie bada relacje między poszczególnymi elementami obrazu i ich oddziaływanie na widza. W swoim życiu Kowalik zrealizował ponad 2000 prac. Rozgłos zdobył cyklem „Przestrzeń podróży”, stanowiącym malarski monolog inspirowany podróżą i jednocześnie iluzję świata wielowymiarowego, dającego się oglądać z wielu stron. „Obraz bez znaczenia IV”, stanowiący część cyklu o nazwie „Faza lustra”, jest jednym z przedstawień tego samego motywu, którego znaczenie z założenia ma pozostać ukryte przed światem. Jednocześnie realizuje on spójną dla twórczości Kowalika wizję malarstwa opartego na kolorze i przestrzeni, który tym razem nie stara się naśladować świata zewnętrznego, a po prostu tworzyć go od podstaw: „jest nie tyleopowieścią o zwierciadle, lecz traktatem, który głęboko rewiduje zagadnienie odbioru dzieła sztuki”.

Galeria STALOWA – prywatna galeria sztuki współczesnej, działająca na warszawskiej Pradze, przy ulicy Stalowej 26. Galeria rozpoczęła działalność 10 maja 2013 roku wystawą „Edward Dwurnik nad morzem”. Za projekt odpowiadają: Krzysztof Stanisławski, pełniący funkcję dyrektora artystycznego, oraz właściciel – Krzysztof Fabijański. Galeria koncentruje swoją działalność wokół profesjonalnej promocji młodych polskich artystów współczesnych, w szczególności malarzy. Organizuje ok. 10 pokazów indywidualnych rocznie, a ponadto ekspozycje zbiorowe i poplenerowe, na których prezentuje sztukę wartościową ciekawą i godną uwagi. STALOWA bierze udział w targach sztuki, zarówno w Polsce (12. WTS) jak i za granicą (Art Vinius).Galeria organizuje również cykliczne aukcje sztuki.

20140909_logo galeria sztuki STALOWA

—————————————————————————————-

Daniel Krysta, WA 523, technika mieszana na płótnie, 60 x 120 cm (z ramą 67 x 127 cm), 2014 (4 000 PLN)

Daniel Krysta, WA 523, 2014, 60 x 120 cm, z ramą 67 x 127 cm, technika mieszana, płótnoDaniel Krysta jest absolwentem Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (dyplom w 2004 roku w pracowni prof. Stanisława Kortyki). Zdobywca licznych nagród artystycznych, m.in. Grand Prix IV Ogólnopolskiego Biennale Malarstwa i Tkaniny Unikatowej Trójmiasto 2007. Jego twórczość oscyluje wokół fascynacji inżynierią i maszynami – dzieła pełne są pokręteł, metalu, układów scalonych, które oddane zostają z techniczną precyzją. „WA 523” jest kolejnym rozważaniem nt. czasu i techniki. Poszczególne elementy układają się w konstrukcję nieprzypominającą współczesnych układów, a jednocześnie w tajemniczy sposób oddziałują na widza. Intrygują i wprowadzają w lekki niepokój, bo oto nieprzygotowany staje naprzeciw jednocześnie czegoś zupełnie nieznanego i odchodzącego w niepamięć (faktura obrazu i wytarty ornament tła dają wrażenie dzieła-technologii naruszonej zębem czasu). Całość podkreślona zostaje przez surową, zimną kolorystykę, która daje wrażenie metaliczności.

Galeria STALOWA – prywatna galeria sztuki współczesnej, działająca na warszawskiej Pradze, przy ulicy Stalowej 26. Galeria rozpoczęła działalność 10 maja 2013 roku wystawą „Edward Dwurnik nad morzem”. Za projekt odpowiadają: Krzysztof Stanisławski, pełniący funkcję dyrektora artystycznego, oraz właściciel – Krzysztof Fabijański. Galeria koncentruje swoją działalność wokół profesjonalnej promocji młodych polskich artystów współczesnych, w szczególności malarzy. Organizuje ok. 10 pokazów indywidualnych rocznie, a ponadto ekspozycje zbiorowe i poplenerowe, na których prezentuje sztukę wartościową ciekawą i godną uwagi. STALOWA bierze udział w targach sztuki, zarówno w Polsce (12. WTS) jak i za granicą (Art Vinius).Galeria organizuje również cykliczne aukcje sztuki.

20140909_logo galeria sztuki STALOWA

—————————————————————————————-

Paweł Słota, Przestrzenie ujawnione XVII, olej na płótnie, 100 x 160 cm, 2014 (8 000 PLN)

Paweł Słota, Przestrzenie ujawnione XVII, 2014, 100 x 160 cm, olej, płótnoPaweł Słota ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom w pracowni prof. Leszka Misiaka, aneks z rysunku w pracowni prof. Teresy Kotkowskiej-Rzepeckiej). Stypendysta Ministra Kultury Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Grazella im. Anny Marii Siemieńskiej dla wybitnych młodych twórców oraz wieloletni laureat Stypendium Twórczego i Artystycznego Prezydenta Miasta Częstochowy. „Przestrzenie ujawnione XVII” są opowieścią o mieście w ruchu. Ten pozorny widok ulicy jest w istocie wyobrażeniem powstałym w głowie artysty. Inspirację stanowiły dokonania fotografów, którzy za pomocą umiejętnego operowania czasem naświetlania potrafią stworzyć iluzję przemieszczającego się światła. Zdaniem artysty to nocą miasto staje się najbardziej inspirujące. Barwne neony intrygują, a jednocześnie przenoszą nas do zupełnie innego świata. Pejzaż wielkiego miasta w ujęciu Słoty jest jednocześnie realistyczny i fantastyczny, bo w sposób wybiorczy traktuje konkretne elementy tej przestrzeni. Uderzająca jest dynamika obrazu, która daje wrażenie niebezpiecznej bliskości miejsca i obserwatora.

Galeria STALOWA – prywatna galeria sztuki współczesnej, działająca na warszawskiej Pradze, przy ulicy Stalowej 26. Galeria rozpoczęła działalność 10 maja 2013 roku wystawą „Edward Dwurnik nad morzem”. Za projekt odpowiadają: Krzysztof Stanisławski, pełniący funkcję dyrektora artystycznego, oraz właściciel – Krzysztof Fabijański. Galeria koncentruje swoją działalność wokół profesjonalnej promocji młodych polskich artystów współczesnych, w szczególności malarzy. Organizuje ok. 10 pokazów indywidualnych rocznie, a ponadto ekspozycje zbiorowe i poplenerowe, na których prezentuje sztukę wartościową ciekawą i godną uwagi. STALOWA bierze udział w targach sztuki, zarówno w Polsce (12. WTS) jak i za granicą (Art Vinius).Galeria organizuje również cykliczne aukcje sztuki.

20140909_logo galeria sztuki STALOWA
—————————————————————————————-

Zdzisław Majrowski-Meyro, Kwiaty VII, olej na płótnie, 80 cm × 115 cm, 2012 (9 600 PLN)

zdzislaw_majrowski_meyro-kwiaty_viiZdzisław Majrowski, tworzący również pod pseudonimem Constantin Meyro, to wzorujący się na Paulu Cezanne i Franzu Kokoschce malarz średniego pokolenia, którego kariera rozpoczęła się głośną wystawą w Monachium w 1981 roku („Pastisze XVII-wiecznego malarstwa). Obecny na rynku od 40 lat. Malarstwo studiował w pracowni prof. Jana Lisa, warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Kojarzony jest przede wszystkim z wielkoformatowym malarstwem figuratywnym oraz swobodą twórczą w zakresie doboru techniki ekspresji – Od płaskich monochromatycznych kompozycji aż do kontrastowych impastów i reliefów. Malarstwo Zdzisława Majrowskiego znajduje się w wielu prywatnych kolekcjach w Europie, Ameryce i Japonii. Wystawiał m.in. w Paryżu, Kijowie, Nowym Jorku i Londynie. Jest jedynym polskim artystą rekomendowanym przez angielski miesięcznik biznesowy „Funds Europe”. Abstrakcje sygnowane przez Majrowskiego znajdują szerokie grono odbiorców wśród indywidualnych kolekcjonerów oraz architektów wnętrz (jako uzupełnienie prestiżowych wnętrz o chłodnej kolorystyce). Krytycy zwracają również szczególną uwagę na unikalny, obfity sposób nakładania farby.

Blue-S – warszawska galeria sztuki współczesnej, powstała w 2004 roku. Galeria oferuje unikatowe prace artystów z Polski i regionu Europy środkowo-wschodniej oraz świadczy usługi renowacji i oprawy obrazów. Są to prace zarówno dekoracyjne, jak i dzieła o wysokim potencjale inwestycyjnym (posiadają certyfikat oryginalności). Galeria jest również aktywnym animatorem warszawskiego środowiska artystycznego, bierze udział w targach sztuki o międzynarodowym charakterze.

MlodaGaleria_logo3
—————————————————————————————-

Bartosz Czarnecki, Możliwości struktury, olej na płótnie, 150 x 150 cm, 2013 r. (3 000 PLN)

Mozliwosci struktury (1) Bartosz CzarneckiBartosz Czarnecki jest młodym reprezentantem krakowskiej sceny artystycznej. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki, a obecnie doktorant tamtejszego wydziału malarstwa. Laureat m.in. Ogólnopolskiego Przeglądu Malarstwa Młodych PROMOCJE w Legnicy oraz Przeglądu Mło dej Sztuki Świeża Krew we Wrocławiu. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brał udział w wielu wystawach zbiorowych w całej Polsce oraz prezentował swoją twórczość na wystawach indywidualnych w Krakowie i Warszawie. Wielkoformatowy obraz „Możliwości struktury” stanowi część serii, poświęconej problematyce psychologii tłumu. Artysta posługuje się tu szablonem, wedle którego, w sposób niemalże maszynowy dodawane są kolejne twarze. Znajduje to odzwierciedlenie w faktycznym zachowaniu człowieka otoczonego przez dużą ilość kierowanych strachem osób. Panika jest skrajnie repetytywna, do czego odnosi się sam artysta: „szablon z jego sztywnością i pospolitością stał się w procesie powstawania obrazu, w sposób nieco perwersyjny, czynnikiem prowokującym mnie do tego, by jego przyrodzoną surowość poddać zabiegom destrukcyjnym”. Czarnecki jest artystą utalentowanym, w sposób bezpretensjonalny przelewającym swoje wizje na płótna malarskie. Faktura jego płócien, dająca wrażenie fotograficznego szumu, stanowi nie tylko znak rozpoznawczy artysty, ale przede wszystkim głos w sprawie miejsca sztuki wysokiej w świecie pozbawionym ograniczeń komunikacyjnych.

FRESZ Gallery – młoda, dynamicznie rozwijająca się galeria sztuki współczesnej. W ofercie znajdują się prace polskich artystów o konkretnym potencjale inwestycyjnym. Galeria stawia na unikatowość, nowoczesność i indywidualizm. Zajmuje się wyszukiwaniem “młodych” i obiecujących artystów, promuje ich sztukę i wspiera w twórczym rozwoju. Tej jesieni planowane jest otwarcie galerii stacjonarnej w Krakowie przy ul. Karmelickiej 18, zainaugurowane wystawą promującą artystów współpracujących z galerią.

fresz_logo

 

 

 

FRESZ Gallery w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Katarzyna Adamek-Chase, Pejzaż, akryl i tusz na płótnie, 240 x 135 cm, 2014 (8 200 PLN)

Pejzaz6_240x135cm_tusz_akryl_plotno_2014_sKatarzyna Adamek-Chase jest jedną z nielicznych polskich artystek polecanych przez Saatchi Art – największą miedzynarodową galerię sztuki i bliźniaczego brata Galerii Saatchi. Powiązane tematycznie płótna wykazują podobieństwa wizualne i znaczeniowe, m.in. charakterystyczną dla artystki, stosunkowo chłodną paletę kolorystyczną, oraz wprawne łączenie motywów roślinnych i architektonicznych. Artystka zestawia je w sposób kontrastowy i symboliczny: uproszczona przestrzeń stanowi miksturę życia wolnego i nieskrępowanego oraz typowo ludzkiego dążenia do doskonałości. “Pejzaż” jest kontynuacją wcześniejszego cyklu prac pt. “Landscape”, który jako całość, podejmuje problematykę miejsca i jakości tendencji urbanistycznych we współczesnym świecie. Po raz kolejny pojawiają się tu znane z wcześniejszych prac motywy, choćby zrywających się do lotu ptaków oraz horyzontalnych i wertykalnych linii układających się w planie budynku. Oniryczna wizja, za sprawą umiejętnego operowania perspektywą, sprawia wrażenie przestrzeni wielowymiarowej. Dająca się interpretować zarówno jako hołd dla matematycznej precyzji w sposób harmonijny wpisującej się w środowisko naturalne, może być również ostrzeżeniem przed nadmierną ingerencją w świat zwierząt. Wielkoformatowa praca nie była dotąd eksponowana.

Katarzyna Adamek-Chase zajmuje się malarstwem, grafiką, ilustracją oraz fotografią. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (Wydział Grafiki, dyplom w 2005 w pracowni filmu animowanego prof. Jerzego Kuci). Stypendystka Universidad Politecnica de Valencia w Hiszpanii (Wydział Sztuk Pięknych). Wiele jej obrazów znajduje się w prywatnych kolekcjach w Polsce, Niemczech, Anglii, Hiszpanii i w Stanach Zjednoczonych. Obecnie mieszka i pracuje w Krakowie.

559789_577276938999352_287627476_n (2)

Katarzyna Adamek-Chase w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

 Fot. (góra) Artur Bartkiewicz, Wydmy IV, akryl na płótnie, 90 x 120 cm, 2012,  źródło: Salon Sztuki

Portal Rynek i Sztuka 2014

LOGO RiSi

 

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.