szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
FILM PEKAO KOSSAK Galeria Stalowa „Fragments of Reality”

Zainwestuj w sztukę – sztuka współczesna (listopad 2015)

02.11.2015

Kolekcjonowanie od podstaw, Trendy inwestycyjne, Zainwestuj w sztukę

Nowa odsłona cyklu „Zainwestuj w Sztukę”, by nadal, co miesiąc, prezentować zestawienia prac cieszących się rosnącą popularnością na rynku sztuki oraz najlepsze galerie polskiego rynku artystycznego. Szacuje się, że udział tzw. sztuki młodej w obrocie dziełami sztuki na polskim rynku stanowi obecnie prawie 50%. Interesują się nimi nie tylko kolekcjonerzy, ale i inwestorzy, dla których sztuka dawna pozostaje zbyt kosztowna. To właśnie młoda sztuka pozostaje obszarem, który daje możliwość największego zysku. Z tego też powodu, raz w miesiącu, przedstawimy Państwu zestawienie kilkunastu prac polskich twórców, oferowanych przez czołowe galerie sztuki, które naszym zdaniem stanowią atrakcyjny obiekt inwestycyjny.

 

Pobierz „Zainwestuj w sztukę – sztuka współczesna (listopad 2015)”

Monika Łukowska, Horyzont I, środkowy fragment grafiki cyfrowej na papierze, 27 x 76 cm, 2015 (990 PLN)

1431 Monika Łukowska Horyzont1 fragmentMonika Łukowska jest absolwentką Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Master of Fine Arts w San Francisco Art Institute w USA. Obecnie doktorantka Curtin University w Perth (Australia). Uprawia litografię, sitodruk, druk cyfrowy oraz sztukę video. Swoje prace wystawiała w galeriach na całym świecie, m.in. w Polsce, Niemczech, Hiszpanii oraz wielokrotnie w Stanach Zjednoczonych. Laureatka wielu nagród artystycznych, m.in. Murphy and Cadogan Contemporary Art Award, ustanowionej w 1986 roku. Jej prace, powstające na kanwie zainteresowania współczesnością, poruszają kwestie związane z globalizacją, industrializacją, tożsamością kulturową oraz naturą. Jak sama mówi: „sztuka jest dla mnie sposobem mierzenia dystansu pomiędzy mną a otaczającym światem”. Charakterystyczny jest również warsztat pracy artystki – dzięki wykorzystaniu konkretnych materiałów (m.in. Dibondu) prace Łukowskiej zyskują unikalny, metaliczny połysk oraz dużą odporność na zniszczenie. „Transcendencja” – to słowo przychodzi na myśl, gdy naszym oczom ukazują się panoramy Łukowskiej. Do tej pory ukazało się tylko kilka prac, które zrównują z sobą dwa porządku – ten przyrodniczy, stworzony przez naturę, oraz ten industrialny, stworzony ręką człowieka. Obie rzeczywistości zdają się trwać równolegle, jakby niezależnie od siebie i choć ślady reklamowych banerów mogą wydać sie niepokojące, Łukowska nie definiuje ich w sposób jednoznaczny. Niewątpliwie jednak nie można postawić między nimi znaku równości – w przeciwieństwie do wolnej, nieskrępowanej i rozciągającej się w nieskończoność przestrzeni, świat miasta i człowieka został już dawno zmierzony, zbadany i podporządkowany naszej wygodzie.

SalonSztuki.net jest kuratorską przestrzenią online. Galeria sprzedaje wyselekcjonowane prace młodych i uznanych twórców. Ich doskonały warsztat i rzeczywiste nowatorstwo przyczyniają się do tworzenia nowych nurtów w polskiej sztuce. Doświadczenie, wiedza i monitorowanie rynku talentów umożliwia kreowanie trendów w sztuce najnowszej. Zakupy zgodne z osobistymi upodobaniami estetycznymi, możliwość rozwijania zainteresowań sztuką i kontakt z projektantami wnętrz – to gwarancja profesjonalnego doboru dzieła sztuki zarówno do określonej przestrzeni, jak i do portfela inwestycyjnego.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

SALONSZTUKI
—————————————————————————————-

Przemysław Kmieć, Red bridge, akryl i olej na płótnie, 80 x 60 cm, 2012 (3000 PLN)

1031 Przemysław Kmieć Red bridge, olej akryl, 80x60Przemysław Kmieć urodził się w 1979 roku. W 2004 roku ukończył ASP w Krakowie na Wydziale Malarstwa (dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Leszka Misiaka), po pięciu latach uzyskując stopień doktora macierzystej uczelni. Od 2011 roku asystent w Pracowni Rysunku na Wydziale Intermediów w Krakowie. Sztuka stanowi dla niego „wyraz tęsknoty, terapię i tajemniczy tygiel, w którym mieszają się sprzeczności”. Zajmuje się malarstwem i rysunkiem. Mosty są dla twórczości Kmiecia motywem przewodnim – wielkoformatiowe prace ukazują majestat inżynieryjnego geniuszu, ale i specyficzną właściwość przestrzeni, która na płótnach artysty jawi się jako świat zbudowany na kanwie gry świateł. Most staje się kartą przesłaniającą światło, lub odbiciem na wzburzonej tafli wody, przez co wyraźniejsze stają się jego szczegóły. Paradoksalnie „płaski” dwuwymiarowy świat nabiera w ten sposób wielowymiarowości – staje się pomostem naszej percepcji ułatwiających zrozumienie tego malarstwa. „Red Bridge” jest kontynuacją cyklu, z pewnością jedną z dosłowniejszych w karierze artysty i dość minimalistyczną w swej formie.

SalonSztuki.net jest kuratorską przestrzenią online. Galeria sprzedaje wyselekcjonowane prace młodych i uznanych twórców. Ich doskonały warsztat i rzeczywiste nowatorstwo przyczyniają się do tworzenia nowych nurtów w polskiej sztuce. Doświadczenie, wiedza i monitorowanie rynku talentów umożliwia kreowanie trendów w sztuce najnowszej. Zakupy zgodne z osobistymi upodobaniami estetycznymi, możliwość rozwijania zainteresowań sztuką i kontakt z projektantami wnętrz – to gwarancja profesjonalnego doboru dzieła sztuki zarówno do określonej przestrzeni, jak i do portfela inwestycyjnego.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

SALONSZTUKI
—————————————————————————————-

Barnaba Mikułowski, The awakening of nature 2, technika cyfrowa, 120 x 100 cm, 2011 (2200 PLN)

Barnaba Mikułowski, the awakening of nature 2, technika cyfrowa, 120x100 cm, 2011Barnaba Mikułowski urodził się we Wrocławiu w 1986 roku. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu na Wydziale Grafiki. Dyplom z grafiki warsztatowej uzyskał w 2010 roku w Pracowni Druku Wklęsłego prof. Przemysława Tyszkiewicza, a z grafiki multimedialnej w pracowni prof. Wiesława Gołucha. Po studiach pracował na stanowisku laboranta w Katedrze Grafiki Warsztatowej. Od 2012 pracuje jako asystent w pracowni Ekspansji Graficznej. Zwycięzca „Pierwszej Nagrody Publiczności” na międzynarodowym przeglądzie sztuki OSTRALE ‘015 w Dreźnie. Artysta zajmuje się grafiką, animacją oraz modelowaniem 3D. Swoje prace pokazywał m.in. w Hiszpanii, Niemczech, USA, Tajwanie, Łotwie i Australii.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki współczesnej, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i zagranicznej sztuki oraz jej promocję. Ważnym celem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest promowanie sztuki rodzimej, a w szczególności wrocławskich twórców poza granicami kraju. Dyrektorem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest Mirosław Jasiński, historyk sztuki, dyplomata i twórca filmów dokumentalnych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button
logo_GM_wersja pozytywowa

—————————————————————————————-

Mariusz Mikołajek, Motyla noga, akryl na płótnie, 180 x 180 cm, 2012 (20 000 PLN)

Mariusz Mikołajek_Motyla noga_2012_akry na płótnie_180 x 180Mariusz Mikołajek urodził się 5 lutego 1958 roku we Wrocławiu. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie Akademia Sztuk Pięknych) we Wrocławiu. W grudniu 1984 roku ukończył studia, prezentując prace dyplomowe na wystawie w kościele św. Krzyża (Wrocław — Ostrów Tumski). Jego obrazy z tego pokazu były „internowane” z zakazem ich ekspozycji na wystawie Dyplomów 1984/1985. Na wystawie Droga i Prawda (Ogólnopolska Wystawa Malarstwa Młodych) w 1985 roku zostały natomiast wyróżnione, zdobywając Honorową Nagrodę Komisarza Wystawy. Dla Mariusza Mikołajka punktem odniesienia jest człowieczeństwo, które stało się wspólnym mianownikiem jego prac.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki współczesnej, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i zagranicznej sztuki oraz jej promocję. Ważnym celem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest promowanie sztuki rodzimej, a w szczególności wrocławskich twórców poza granicami kraju. Dyrektorem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest Mirosław Jasiński, historyk sztuki, dyplomata i twórca filmów dokumentalnych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_GM_wersja pozytywowa

—————————————————————————————-

Marek Arcimowicz, Gdy biel cieniem się kładzie (z cyklu „Tanzania’s albino” dla National Geographic Polska), fotografia cyfrowa, archiwalna, na podłoży barytowym, edycja 2/25, format 40 x 40 cm, Tanzania 2015 (Zapytaj o cenę)

Marek ArcimowiczMarek Arcimowicz – rocznik 1972. Fotograf zawodowy od „zadań specjalnych” z 20-to letnim stażem. Od 15 lat fotograf dla magazynu National Geographic Polska. Od 2014 rokuuczestniczy jako fotograf w projekcie KNKŚ – Martyny Wojciechowskiej. Wykładowca akademicki. Początkowo jego zainteresowania fotograficzne skupiały się wokół architektury i sztuki użytkowej. Przez ostatnie lata koncentruje się głównie na aspektach dynamiki i ruchu w fotografii. Wynika to z jego zaangażowania w dalekie wyprawy i w sporty ekstremalne. Fotografował w różnych stronach świata, w regionach obcych kulturowo Europejczykowi, bardzo egzotycznych, dziwnych, nieznanych, odległych. Od śnieżnej pustki Spitsbergenu, przez pustynię Gobi, Papuę, Indie, Mongolię, Nepal i himalajskie szczyty. Uczestnik i organizator wypraw wspinaczkowych, eksploracyjnych i naukowych. W ramach międzynarodowej ekspedycji naukowej w roku 2012 wspiął się na niezdobyty wcześniej szczyt Tramen Tepui w Wenezueli, plonem wyprawy było również odkrycie 3 nieznanych dotąd gatunków zwierząt. Uczestnicząc we wspólnych wyprawach, wspinając się i fotografując niejednokrotnie współdziałał z elitą wspinaczy, jak choćby Artur Hajzer, Janusz Majer, Piotr Morawski, Arek Gąsienica Józkowy, Anna Czerwińska, Ryszard Pawłowski, Piotr Pustelnik, Thomas Willenberg, Raphael Slawinski, Linn Hill. Przez lata redaktor i „frontowy” fotograf Magazynu „GÓRY”. Jego prace i artykuły publikowano na łamach wydawnictw książkowych i prasy, m.in.: „National Geographic”, Traveller”, „GEO”, „Podróże”, „Focus”, „Góry”, „Voyage”, „Newsweek”, „Wiedza i Życie”, „Gazeta Wyborcza”, „Foto-Pozytyw”. Jego prace były eksponowane na wystawach Oczami Fotografów National Geographic. Współpracował z czołowymi agencjami reklamowymi w Polsce i za granicą. Jego fotografie nagradzane były wielokrotnie w Polsce i na świecie. Ney Gallery&Prints zaprezentuje w grudniu 2015 r. wystawę prac Marka Arcimowicza zatytułowaną „Porzucone Dychy Tanzanii”, która dokumentuje wyprawę Martyny Wojciechowskiej i National Geographic do Tanzanii – wyprawę interwencyjną – śledzącą losy albinosów na Czarnym Lądzie.

Ney Gallery&Prints pełni rolę przestrzeni artystycznej i kolekcjonerskiej, łączącej doświadczenie i autorytet znanych i cenionych twórców, z młodymi, elektryzującymi postawami twórczymi. Galeria prezentuje sztukę niekonwencjonalną i klasyczną, zajmuje się sprzedażą fotografii i malarstwa. Za pośrednictwem galerii nabyć można prace m.in. Ryszarda Horowitza, Lidii Popiel, Janusza Foglera, Katarzyny Stanny, Tomasza Sikory, Tomasza Tomaszewskiego, Krzysztofa Gierałtowskiego. Galeria ma zaszczyt reprezentować jednego z najbardziej rozpoznawalnych fotografów na świecie, kreatora fotokompozycji – Ryszarda Horowitza. Ney Gallery&Prints prowadzi także pracownię wydruków fotograficznych wielkoformatowych, gdzie klient ma możliwość przekonać się, że tworzenie sztuki to także umiejętność przenoszenia jej na różnego rodzaju podłoża artystyczne. Ney Gallery&Prints oferuje także wykonanie fotografii do aranżacji wnętrz.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-1

—————————————————————————————-

Mariusz Lewandowski, Relikt z przeszłości, olej na płótnie, 120 cm x 80 cm, 2015 (14800 PLN)

Blue-s listopadMariusz Lewandowski urodził się 31 lipca 1960 roku. Obecnie mieszka i pracuje w małym miasteczku na północy Polski. Artysta, podążając śladami Zdzisława Beksińskiego, tworzy samodzielne, fantastyczne światy, w których tęsknota za czymś nieokreślonym miesza się z grozą posępnej kolorystyki i atmosferą katastrofy. Lewandowski z właściwą sobie wrażliwością przenosi widza w oniryczny świat, którego granice wytycza jego wyobraźnia. „Relikt z przeszłości” wpisuje się w tą charakterystykę. Z ogromną dbałością o szczegóły artysta podchodzi do własnej estetyki dzieląc egzystencję człowieka na jego fizyczny i psychologiczne pierwiastki, poruszając widza wrażliwego na realizm magiczny. Owa przestrzeń pełna jest znaków i symboli. Nierealna rzeczywistość malarskiego pejzażu rysuje świat zupełnie odmienny od tego, w jakim funkcjonujemy na co dzień. Szarość życia codziennego nabiera nowego wymiaru. W oczy rzuca się również kruchość ludzkiego życia, które na tle wielkich produktów jego inteligencji (w tym wypadku płonącego statku) lub wpływu natury wydaje się niezwykle małe i nieznaczące. Światło i cień odgrywa w obrazach Lewandowskiego kluczową rolę. Skupione punkty i rozrzucone refleksy spajają w całość podniosły charakter jego dzieł, podkreślając wyłaniające się z mroku obiekty.

Blue-S – warszawska galeria sztuki współczesnej, powstała w 2004 roku. Galeria oferuje unikatowe prace artystów z Polski i regionu Europy środkowo-wschodniej oraz świadczy usługi renowacji i oprawy obrazów. Są to prace zarówno dekoracyjne, jak i dzieła o wysokim potencjale inwestycyjnym (posiadają certyfikat oryginalności). Galeria jest również aktywnym animatorem warszawskiego środowiska artystycznego, bierze udział w targach sztuki o międzynarodowym charakterze.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

MlodaGaleria_logo3

—————————————————————————————-

Marcelina Groń, Przejście, akryl na płótnie, 190 x 200 cm, 2014 (11700 PLN)

Przejście, 190x200 cm, akryl na plotnieMarcelina Groń to doktorantka wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Malarstwa i Rzeźby w pracowni rysunku prof. Darii Mileckiej. W latach 2011-2012 była stypendystką mediolańskiej Academia di Belle Arti di Brera, rok później stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dwukrotna laureatka Stypendium Rektora Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu dla najlepszych studentów (2012-2013, 2013-2014). W roku 2013 otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia na rok akademicki 2013/2014, Grand Prix w konkursie Nagroda Artystyczna Galerii Dominikańskiej „Nowoodkryta” oraz wyróżnienie honorowe w Konkursie malarskim „Postawy” we Wrocławiu. W roku 2014 obroniła dyplom magisterski w pracowni prof. Krzysztofa Skarbka w Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, któremu w ramach VI Interdyscyplinarnego Festiwalu Sztuk 2014 przyznano nagrodę artNoble dla najlepszego dyplomu publicznych uczelni artystycznych. Obraz „Przejście” przedstawia młodą kobietę we współczesnym stroju, stojącą na tle barwnej płaszczyzny pełnej koloru oraz ruchu. Obrazuje ona wnętrze przedstawionej postaci, jednocześnie nasuwając skojarzenia z zamalowanym murem w przestrzeni publicznej. Nowoczesnemu wizerunkowi kobiety towarzyszy gest nakrycia głowy, w wielu kulturach wiążący się z modlitwą oraz religijnym uniesieniem. W obrazie stykają się dwa obszary: tradycji i podporządkowania religijnym rytuałom i nowoczesnego wyzwolenia, momentu osiągnięcia pełnej swobody z twórczą ekspresją. To poszukiwanie historii, odnajdywanie tego, co już dawno przeminęło, lecz ciągle żyje w nas.

Food Art Gallery – jedyny taki koncept artystyczny w Polsce. Z jednej strony to restauracja aspirująca do klasy fine dining, serwująca gościom wyrafinowaną kuchnię, w której dba się o estetykę oraz wysoką kulturę kulinarną. Z drugiej zaś jest to niecodzienna galeria sztuki współczesnej, w której obok obrazów sygnowanych przez uznanych twórców, pokazywane są także prace młodych, lokalnych artystów. Wystawy, podobnie jak potrawy w karcie, są cyklicznie zmieniane, aby zapoznawać gości restauracji z coraz to nowymi smakami oraz różnorodnością polskich talentów. Prywatna galeria sztuki współczesnej, której właścicielką jest Anna Gendaj.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

image001

—————————————————————————————-

Paulina Lignar, Formy samotności – żuraw, 40 x 30 cm, haft na oleodruku naciągniętym na blejtram (fotografia autorska), 2015 (350 PLN)

Paulina Lignar_Formy samotności-żuraw_2015rPaulina Lignar jest absolwentką Wydziału Malarstwa krakowskiej ASP w roku 2005. Artystka brała udział w wielu wystawach zbiorowych oraz akcjach artystycznych, swoje prace prezentowała na wystawach indywidualnych m.in. w Krakowie, Warszawie, Rzeszowie oraz w Danii. Za lata 2004/2005 otrzymała Stypendium Ministra Kultury za wyróżniające osiągnięcia artystyczne i naukowe. „Formy samotności – żuraw” to jedna z wielu prac z serii „Blizny” od kilku lat konsekwentnie realizowanej przez artystkę. Polega ona na haftowaniu czerwonym kordonkiem na różnych mediach artystycznych: czarno-białych fotografiach, oleodrukach, papierowych wiatrakach, mini blejtramach, serwetkach, zasuszonych kwiatach. „Blizny” Pauliny Lignar wdzierają się w krajobraz, znaczą arterie miast, teksty i rodzinne fotografie. „Blizny” dla mnie to szczególny, egzystencjalny temat – mówi o swoich pracach artystka – symbolizują życie od narodzin po śmierć, które jest naznaczone bliznami w emocjach, cierpieniu, krzywdzie. „Blizny” to taka trochę droga przez życie z wszelkimi doświadczeniami, tymi pozytywnymi i negatywnymi, których nie możemy uniknąć. W końcu „Blizny” to nasz ślad, który zostawiamy za sobą i po sobie w pamięci innych, w przedmiotach, słowach…” . Najnowsze prace artystki będą prezentowane na zbiorowej wystawie „Uwaga! Świeżo malowane” w FRESZ Gallery od 27 listopada 2015.

FRESZ Gallery to młoda, dynamicznie rozwijająca się galeria sztuki współczesnej. Galeria ma swoją siedzibę w centrum Krakowa, prowadzi również sprzedaż w profesjonalnej galerii internetowej. W ofercie znajdują się prace polskich artystów o konkretnym potencjale inwestycyjnym. Wyszukujemy młodych i obiecujących twórców, promujemy ich sztukę i wspieramy w twórczym rozwoju. FRESZ Gallery stawia na unikatowość, nowoczesność i indywidualizm. U nas znajdziesz ofertę z najwyższej półki w atrakcyjnej cenie. Nasi artyści to przede wszystkim absolwenci ASP z Krakowa i innych miast. Wielokrotnie nagradzani i wyróżniani w najważniejszych polskich konkursach i rankingach, laureaci stypendiów. Galeria była jednym z wystawców na tegorocznych 13. Warszawskich Targach Sztuki.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

fresz_logo

 

 

 

FRESZ Gallery w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Edward Dwurnik, Warszawa (cykl XI „Warszawa”), olej i akryl na płótnie, 65 x 81 cm, 2015 (Zapytaj o cenę)

dwurnik_warszawaEdwarda Dwurnika nie trzeba przedstawiać osobom śledzącym polski rynek sztuki. Jest to jeden z najchętniej kupowanych twórców polskiej sztuki współczesnej, kojarzony przede wszystkim z barwnymi krajobrazami miast. Artysta urodził się w 1943 roku w Radzyminie. Ukończył warszawską Akademię Sztuk Pięknych. Malarstwo studiował pod kierunkiem prof. Eugeniusza Eibischa, natomiast rzeźbę w pracowni prof. Jerzego Jarnuszkiewicza. W 1970 roku uzyskał dyplom pod kierunkiem prof. Krystyny Łady-Studnickiej. Zainspirowany wystawą Nikifora w 1965 roku, stworzył pracę (Rysunek nr 1) od której artysta datuje swoją twórczość. Malarz przejął od Nikifora m.in. lekkość kompozycji oraz przedstawienie architektury z lotu ptaka. W tym samym roku rozpoczął, kontynuowany również obecnie, cykl „Podróże autostopem”. Głównym tematem serii są polskie jak i europejskie miasta i miasteczka. Cechą szczególną tych płócien jest nagromadzenie najważniejszych budowli danego miejsca. Artysta przedstawiając architekturę nie stosuje zgodności typograficznej lecz wprowadza warstwę narracyjną. Zdarza się, że zaznaczone kilkoma pociągnięciami pędzla postaci są skrzętnie opisane. Od lat 70. powstało kilkanaście innych cykli malarskich, m.in. „Sportowcy”, „Droga na Wschód”, „Od Grudnia do Czerwca”. Artysta był wielokrotnie nagradzany, np. za cykl prac „Robotnicy” otrzymał w 1981 roku Nagrodę Krytyki Artystycznej im. Cypriana Norwida, natomiast seria dzieł „Warszawa” (1981), została wyróżniona Nagrodą Kulturalną „Solidarności”. W 2013 roku w Muzeum Narodowym w Krakowie odbyła się wystawa retrospektywna artysty. Prace Edwarda Dwurnika znajdują się w kolekcjach prywatnych i instytucjonalnych w kraju i zagranicą.

Galerię Sztuki ATTIS założył w 2003 roku Ryszard Lachman – kolekcjoner, członek Stowarzyszenia Antykwariuszy i Marszandów Polskich oraz Rady Przedsiębiorców Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Galeria specjalizuje się w malarstwie polskim XX i XXI wieku. W jej ofercie znajdują się dzieła artystów o ugruntowanej pozycji na rynku sztuki jak i młodych twórców, których sztuka stanowi doskonałą inwestycję. Na stronie Galerii można zakupić prace (do Warszawy dostarczane są osobiście). Galeria mieści się w Krakowie.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_attis

 

 

 

 

—————————————————————————————-

Janina Wierusz-Kowalska, DUOakryl na płótnie, 145 x 204 cm, sygnowana, 2013 (Zapytaj o cenę)

Janina Wierusz-Kowalska, Duo, akryl na płótnie, 2013Janina Wierusz-Kowalska znana jest przede wszystkim z syntetycznych płócien pełnych geometryzujących kształtów i skomplikowanych struktur. Artystka uprawia malarstwo, rysunek oraz tkaninę przestrzenną. Na polu pedagogicznym zajmuje się również historią sztuki oraz krytyką designu. Wierusz-Kowalska pochodzi ze starego rodu o bogatych tradycjach artystycznych. Jej przodkiem był m.in. sam Alfred Jan Wierusz Kowalski, wybitny polski przedstawiciel tzw. Szkoły monachijskiej, uczeń Józefa Brandta i honorowy profesor Akademii Monachijskiej. Absolwentka Wydziału Wzornictwa oraz Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom pod okiem Tadeusza Brzozowskiego), członkini A.P.A.J.T.E., Polskiego Stowarzyszenia Autorów, Dziennikarzy i Tłumaczy z siedzibą w Paryżu oraz autorka „Szkoły Sztuki Wizualnej”, interdyscyplinarnego programu dydaktycznego w duchu Bauhausu. Swoje prace wystawiała m.in.
w Argentynie, Belgii, USA, Francji oraz w Warszawie. Twórczość Wierusz-Kowalskiej cechuje ogromna wybiórczość oraz precyzja, z jaką budowany jest specyficzny rodzaj napięcia. Artystka operując geometrycznym kształtem, układanym przestrzennie i w sposób iluzoryczny oddającym znane nam wrażenia, jest w stanie dotrzeć do samego ich źródła, wzmocnić je i z powrotem przelać na widza. Skutkuje to pewnego rodzaju olśnieniem, bo oto z gąszczu oszczędnych, przecinających się i falujących linii wyłania się obraz wykraczający daleko poza płaszczyznę interpretacji wzrokowej, tak jak to miało miejsce w przypadku sztuki suprematycznej, czy szerzej: abstrakcji geometrycznej. „Duo”, inspirowany załamującą się tkaniną, jest w istocie opowieścią o harmonii świata – baczną obserwacją oraz uznaniem praw natury. Za pomocą jedynie dwóch barw oddany zostaje refleksyjny wymiar sztuki, czerpiącej przede wszystkim
z wrażliwości człowieka.

Janina Wierusz-Kowalska – studia na Wydziale Wzornictwa oraz Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Malarka, pedagog, autorka licznych opracowań z dziedziny historii sztuki i teorii designu. Uprawia malarstwo, rysunek, tkaninę przestrzenną. Należy do A.P.A.J.T.E., Polskiego Stowarzyszenia Autorów, Dziennikarzy i Tłumaczy z siedzibą w Paryżu. Swoje prace prezentowała na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Argentynie, Belgii, USA, Francji oraz w Warszawie.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

Wierusz kowalska log

 

 

 

—————————————————————————————-

Maciej Olekszy, Jebany wstyd, tusz, papier naklejony na płótno, 50 x 50 cm, 2013 (Zapytaj o cenę)

maciej-oleksy-jebany-wstyd-atrament-papier-naklejony-na-plotno-50-x-50-cm-2013Maciej Olekszy pochodzi z Poznania, gdzie studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (dyplom w Pracowni Malarstwa profesora Jana Świtki). Uczestnik kilkudziesięciu wystaw indywidualnych oraz zbiorowych. Laureat Salted Candy 2009 przyznawanej przez Poznańską Galerię Nowa i Stowarzyszenie Twórcze Nowa Nowa. Twórczość Olekszego porównywana jest ze sposobem obrazowania Josepha Beuys’a oraz Francisa Bacona, głównie za sprawą prymatu idei ponad obiektem, swobodnego operowania operowania szeroką plamą oraz myśli światłem, czy też temperaturą koloru. Wspólne jest również podejście wspomnianych artystów do sztuki jako takiej – ich zdaniem potrzeba twórczości cechuje wszystkich ludzi i wszystkie dziedziny życia. W swoich pracach Olekszy penetruje kondycję współczesnego człowieka, w szczególności jego cechy i szczegóły, ujęte w pewnym uproszczeniu, wskazujące na trawiący go dramat egzystencjalny. Prezentowane dzieło – pochodzące z cyklu prac pt. „Konfabulacje” – jest lapidarnym zapisem stanu, w którym człowiek gubi się w spirali negatywnych wspomnień i wyobrażeń na swój temat. Lawina przytłaczających myśli wywołuje w nim kryzys dotychczasowego systemu wartości – nie pozwalając określić gdzie właściwie leży granica między dobrem, a złem, co jest faktem, a co jedynie wyobrażeniem. Postać jest wyrysowana ostrą stalówka wewnątrz mokrej plamy, która rozdzierając powierzchnię papieru pozostawia rozmytą linię.

Maciej Olekszy – studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Dyplom w Pracowni Malarstwa profesora Jana Świtki. Zajmuje się malarstwem, głównie w technice akwarelowej. Laureat nagrody Salted Candy 2009. „Postacie z prac Macieja Olekszego to raczej ślad człowieka, forma dopełniająca go, nośnik pamięci po jego niegdysiejszej obecności podpowiadanej przez antropomorficzne kształty i metafory. (…) To ludzkie zacieranie pamięci, potęgowane przez zastosowanie techniki akwareli sprawia, że człowiek balansuje tutaj na granicy istnienia.” (Robert Brzęcki). Dotychczasowe projekty artystyczne obejmowały m.in. wystawy w Galerii Wozownia w Toruniu, Galerii Pionova w Gdańsku i poznańskiej Galerii Nowa. Żyje i pracuje w Poznaniu.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

znak-maciej-olekszy-png-150x150

Maciej Olekszy w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Piotr Saul, Alf zabiera się za Barbie, olej na płótnie, 80 x 120 cm, 2015 (Zapytaj o cenę)

Piotr_Saul_Alf_zabiera_sie_za_barbie,80x110cm,olej,akryl,2015Piotr Saul to postać na polskiej scenie artystycznej niezwykła. Sztuki wizualne stanowią dla niego punkt wyjścia dla dalszych eksperymentów na gruncie muzycznych i teatralnym. Jak sam mówi, długo poszukiwał ujścia dla własnej kreatywności, po czym trafił pod skrzydła prof. Andrzeja Basaja, prof. Wiesława Gołucha oraz prof. Krzysztofa Skarbka – pedagogów i wykładowców Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Tam też w 2010 roku obronił dyplom z grafiki warsztatowej z dwoma aneksami: malarskim oraz multimedialnym. Popularność przyniosła mu w szczególności aktywność w formujących się dopiero środowiskach związanych ze sztuką uliczną, głównie street artu. Brał udział w takich programach telewizyjnych jak: You Can Dance oraz Mam Talent, gdzie wspólnie z zespołem Me Myself And I został okrzyknięty najbardziej nowatorskim artystą tamtej edycji program. Od 14 lat zajmuje się Beatboxem. Tworzy własne kompozycje muzyczne. Brał udział w wielu koncertach i festiwalach na terenie całego kraju m.in. – Era Nowe Horyzonty oraz SlotArt Festiwal. Można go również zobaczyć i usłyszeć w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Praca „Alf zabiera się za Barbie” po raz pierwszy prezentowana była w ramach indywidualnej wystawy artysty w Warszawskiej Galerii Kuratorium. Nawiązuje do popularnego w latach 80. i 90. serialu „Alf”, parodiującego film „E.T” Stevena Spielberga i emitowanego również w Polsce. Utrzymany w komiksowej stylistyce obraz jest jednocześnie krytyką, jak pochwałą kultury popularnej, apoteozą jej poznawczego potencjału, jak i oczywistym zamachem na jej artystyczną suwerenność. Saul bawi się symbolami, które dotykają dzieciństwa dzisiejszych 20. i 30-latków. Pyta o wolność owych symboli i w żartobliwy sposób charakteryzuje okres popularności odważnych, unikalnych i osobliwych bohaterów przeszłości, którzy zdają się mieć pełną władzę nad plastikowymi i „niemymi” substytutami w postaci lalek Barbie.

Piotr Saul ur. w 1986 r. w Nowej Rudzie. Artysta wizualny, muzyk i tancerz, absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocław na wydziale Grafiki i Sztuki Mediów. Obecnie asystent w pracowni malarskiej prof. K . Skarbka na Wydziale Malarstwa i Rzeźby tejże uczelni. Członek ZPAP oraz grupy Kotlina Kru. Aktualnie zajmuje się ogólnie pojętym malarstwem, projektowaniem oraz organizacją wystaw, oscylujących wokół tematyki Street artu i nie tylko.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

 

Saul LOGO PNG

 

 

Piotr Saul w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Fot. (góra) Izabela Kita, Kamień na kamieniu (I), akryl na płótnie, pentaptyk, 2012, SalonSztuki.net

Portal Rynek i Sztuka

LOGO RiSi

 

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.