szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
Cracow Art Week Krakers

3 marca ruszają światowe targi Armory Show

18.02.2016

Aktualności, Świat: wydarzenia

Plasujące się w czołówce najważniejszych światowych wydarzeń artystycznych, nowojorskie targi Armory Show otwarte zostaną dokładnie za dwa tygodnie – 3 marca br. Według zapowiedzi ma to być najbardziej międzynarodowa edycja tragów odbywających się od ponad 20 lat.

Światowe targi sztuki Armory Show, zapoczątkowane w 1994 roku przez grupę czterech amerykańskich dealerów sztuki i które początkowo odbywały się w słynnym, luksusowym hotelu Gramercy Park Hotel, w ciągu zaledwie dwóch dekad urosły do rangi najważniejszego, komercyjnego wydarzenia w świecie sztuki współczesnej.

Impreza, której nazwa zaczerpnięta została z historycznej już wystawy Armory Show z 1913 r., będącej pierwszą ekspozycją sztuki nowoczesnej w Stanach Zjednoczonych, kontynuuje tradycję odkrywania nowych, w tym nawet najbardziej awangardowych zjawisk artystycznych oraz rozpowszechniania wiedzy na temat sztuki aktualnej.

Armory Show, Nowy Jork, fot. Roberto Chamorro, źródło: materiały prasowe

Armory Show, Nowy Jork, fot. Roberto Chamorro, źródło: materiały prasowe

Każdego roku w wydarzeniu udział bierze ponad setka galerii z całego świata. W tym roku przygotowane są aż 204 stanowiska dla międzynarodowych instytucji prywatnych, zajmujących się sprzedażą sztuki współczesnej. Według zapowiedzi organizatorów tegoroczna edycja wydarzenia ma być najbardziej zróżnicowana m.in. pod względem pochodzenia prezentowanej sztuki oraz galerii, które przyjadą z 36 krajów. Wśród uczestników wydarzenia pojawią się także najbardziej prestiżowe instytucje takie jak: galeria David Zwirner, Lisson Gallery czy Galerie Thaddaeus Ropac.

W tym roku targi podzielone zostały na pięć sekcji: Modern – w której udział biorą galerie reprezentujące klasyków sztuki XX wiecznej; Contemporary – poświęcona sztuce po 1945 roku; Armory Presents – przybliżająca działalność wschodzących artystów i galerii sztuki, 2016 Armory Focus: African Perspectives – wyznaczająca główny temat tegorocznej edycji, skupionej na najnowszej sztuce z krajów afrykańskich, Not For Profits – będąca miejscem dla instytucji publicznych i tych działających non-profit, wśród których najważniejszymi będą Whitechapel Gallery i Tate Limited Edition z Londynu oraz Sculpture Center z Nowego Jorku.

Ponadto wydarzenie uświetnią projekty specjalne z dziedziny sztuk wizualnych i designu, w tym przygotowane przez kuratorów zewnętrznych wystawy, projekcje filmów, instalacje kinetyczne i site-specific. Do tego uczestnicy wziąć będą mogli udział w ośmiu zaplanowanych debatach poświęconych m.in. sylwetce Andy’ego Warhola, współczesnej roli designu oraz problemowi krytyki artystycznej w erze social mediów.

Ważnym wydarzeniem towarzyszącym będzie również sympozjum poświęcone sztuce afrykańskiej, przygotowane przez Julię Grosse oraz Yvette Mutumbe. Armory Show mimo wielu artystycznych atrakcji, są przede wszystkim polem do transakcji handlowych, gdzie kolekcjonerzy z całego świata przyjeżdżają z nadzieją nabycia największych nazwisk światowej sztuki lub też prac młodych, dobrze rokujących artystów. W ofercie targów nie zabraknie więc realizacji najpopularniejszych twórców XX oraz przełomu XX i XXI wieku. Galerie uczestniczące zapowiedziały już wystawienie dzieł takich twórców jak: Jackson Pollock, Jean Miro, Louise Bourgeois, Robert Rauschenberg, Roman Opalka, Ed Ruscha czy Julian Schnabel.

Targi Armory Show trwać będą od 3 do 6 marca w budynkach Piers 92-94, należących do nowojorskiego Passenger Ship Terminal, na Manhattanie.

m.m

Fotografia (góra): Armory Show, Nowy Jork, fot. Roberto Chamorro, źródło: materiały prasowe

LOGO RiSi

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.