szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
FILM PEKAO KOSSAK Galeria Stalowa „Fragments of Reality”

Zainwestuj w sztukę – sztuka współczesna (marzec 2016)

01.03.2016

Kolekcjonowanie od podstaw, Trendy inwestycyjne, Zainwestuj w sztukę

Nowa odsłona cyklu „Zainwestuj w Sztukę”, by nadal, co miesiąc, prezentować zestawienia prac cieszących się rosnącą popularnością na rynku sztuki oraz najlepsze galerie polskiego rynku artystycznego. Szacuje się, że udział tzw. sztuki młodej w obrocie dziełami sztuki na polskim rynku stanowi obecnie prawie 50%. Interesują się nimi nie tylko kolekcjonerzy, ale i inwestorzy, dla których sztuka dawna pozostaje zbyt kosztowna. To właśnie młoda sztuka pozostaje obszarem, który daje możliwość największego zysku. Z tego też powodu, raz w miesiącu, przedstawimy Państwu zestawienie kilkunastu prac polskich twórców, oferowanych przez czołowe galerie sztuki, które naszym zdaniem stanowią atrakcyjny obiekt inwestycyjny.

Sylwia Godowska, Ogrody Tuilieres, obraz temperowy collage, 100 x 140 cm, 2009 (5000 PLN)

1209 Ogrody TuilieresSylwia Godowska urodziła się w 1976 roku. Absolwentka Wyższej Szkoły Sztuki Użytkowej w Szczecinie, gdzie w 2001 roku uzyskała dyplom w pracowni plakatu i ilustracji prof. Grzegorza Marszałka. W 2013 roku obroniła doktorat w pracowni Doktora Jacka Staniszewskiego w Akademii Sztuki w Gdańsku. Pracuje jako wykładowca akademicki przedmiotów artystycznych w Akademii Sztuki w Szczecinie. Poza malarstwem zajmuje się również tworzeniem plakatów i ilustracji. Sylwia Godowska maluje głównie temperę farbą nieprzejrzystą i ciężką, ale której w jednych pracach artystka potrafi nadać lekkość akwareli, w innych zaś grubo nakładana farba uzupełniona wycinaniem i wklejaniem kolejnych warstw staje się elementem kolażu. W takim też klimacie utrzymane jest prezentowane w marcowym „Zainwesuj w sztukę” dzieło pt. „Ogrody Tuilieres”. Realizacja Godowskiej jest zestawieniem szlachetnej techniki malarskiej, jaką jest tempera z kolażem charakterystycznym dla sztuki nowoczesnej. Biegłość z jaką artystka posługuje się tak odmiennymi środkami wyrazu, dowodzi nie tylko jej wrażliwości artystycznej ale przede wszystkim umiejętnościom warsztatowym. Odważne zestawienia formalne świetnie korelują ponadto z treścią pracy, stanowiącej odwołanie tak do współczesności jak i wątków historycznych – symbolizowanych przez ukazane na płótnie klasycystyczne pomniki gryfa oraz posągi postaci mitologicznych.

SalonSztuki.net jest kuratorską przestrzenią online. Galeria sprzedaje wyselekcjonowane prace młodych i uznanych twórców. Ich doskonały warsztat i rzeczywiste nowatorstwo przyczyniają się do tworzenia nowych nurtów w polskiej sztuce. Doświadczenie, wiedza i monitorowanie rynku talentów umożliwia kreowanie trendów w sztuce najnowszej. Zakupy zgodne z osobistymi upodobaniami estetycznymi, możliwość rozwijania zainteresowań sztuką i kontakt z projektantami wnętrz – to gwarancja profesjonalnego doboru dzieła sztuki zarówno do określonej przestrzeni, jak i do portfela inwestycyjnego.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

SALONSZTUKI
—————————————————————————————-

Aleksandra Prusinowska, Uczta, linoryt, 85 x 130 cm, 2014 (3500 PLN)

Aleksandra Prusinowska_linoryt_85x130cm_Uczta_2014rAleksandra Prusinowska urodziła się w 1986 roku w Gdyni. Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku na Wydziale Malarstwa i Grafiki. W 2010 roku obroniła dyplom z malarstwa w pracowni prof. Macieja Świeszewskiego z aneksem z linorytu u prof. Czesława Tumielewicza. Zaraz po ukończeniu studiów rozpoczęła pracę jako asystentka w pracowni linorytu prof. Janusza Akermanna. Artystka zajmuje się malarstwem i grafiką artystyczną. W swoich pracach sięga po wzorce z pop-kultury, nawiązując do filmów, reklam, zdjęć prasowych, a także komiksów, z właściwym im sposobem obrazowania. W pracach Prusinowskiej często pojawia się motyw ciała – figury kobiety w kolorowych, nasyconych barwą przedstawieniach. ”(…) Figura kobiety, malowana na granicy hiperrealizmu, umieszczona w barwnych dekoracjach, w umownie potraktowanych wnętrzach; kobiety w uśpieniu, na granicy jawy i snu, bezbronne, a zarazem nieprzewidywalne. Użyte środki wyrazu kojarzą się z technikami kolażu, wycinanki, choć oczywiście nimi nie są. W wielu jej obrazach obecne są kolorowe draperie, wzorzyste tapety, nawiązujące do sztuki pop-artu. Nasycone kolory wspierają narracyjność obrazów, ale jednocześnie oddziałują wartościami własnymi. Kolor, stosowany także w grafikach, artystka przedstawia jako źródło energii, coś niezbędnego do życia” (Joanna Matyja).

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki współczesnej, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i zagranicznej sztuki oraz jej promocję. Ważnym celem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest promowanie sztuki rodzimej, a w szczególności wrocławskich twórców poza granicami kraju. Dyrektorem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest Mirosław Jasiński, historyk sztuki, dyplomata i twórca filmów dokumentalnych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_GM_wersja pozytywowa

—————————————————————————————-

Miłosz Flis, Monolit akryl na papierze, 120 x 107 cm, 2014 (4000 PLN)

Miłosz Flis, MONOLIT, 2014,akryl na papierze, 120x107cmMiłosz Flis urodził się w 1986 roku w Lublinie. Początkowo związany był z tamtejszą uczelnią, a następnie rozpoczął studia na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. W 2012 roku obronił dyplom z rzeźby w pracowni prof. Janusza Kucharskiego. Jest twórcą niestandardowych rzeźb, obrazów i instalacji, wykonywanych w rzadko stosowanych technikach, niemal na granicy formalnego i technologicznego eksperymentu. Flisowi udało się rozwinąć bardzo charakterystyczny język formalny z szeregiem cech szczególnych z zakresu: skali, skłonności do deformacji, intensywnego koloru, organiczności form i kombinacji przypadkowych obiektów. Obecnie Kolor jest w jego malarskich poszukiwaniach najważniejszy. Artysta stara się wydobyć jego energię i jak najmniej mu przeszkadzać, natomiast sam sposób w jaki nakłada farbę prowadzi do uzyskania gradientu, czyli płynnego przechodzenia jednego koloru w drugi. Zachęcamy do zapoznania się z wywiadem z artystą, który publikowaliśmy w grudniowej edycji „Zainwestuj w sztukę”.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki współczesnej, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i zagranicznej sztuki oraz jej promocję. Ważnym celem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest promowanie sztuki rodzimej, a w szczególności wrocławskich twórców poza granicami kraju. Dyrektorem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest Mirosław Jasiński, historyk sztuki, dyplomata i twórca filmów dokumentalnych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_GM_wersja pozytywowa

—————————————————————————————-

Marcelina Groń, bez tytułu, akryl na płótnie, 80 x 80 cm, 2015 (5850 PLN)

Marcelina Groń, 80x80cm, bez tytulu, 2015, akryl na plotnieMarcelina Groń to doktorantka wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Malarstwa i Rzeźby w pracowni rysunku prof. Darii Mileckiej. W latach 2011-2012 była stypendystką mediolańskiej Academia di Belle Arti di Brera, rok później stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dwukrotna laureatka Stypendium Rektora Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu dla najlepszych studentów (2012-2013, 2013-2014). W roku 2013 otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia na rok akademicki 2013/2014, Grand Prix w konkursie Nagroda Artystyczna Galerii Dominikańskiej „Nowoodkryta” oraz wyróżnienie honorowe w Konkursie malarskim „Postawy” we Wrocławiu. W roku 2014 obroniła dyplom magisterski w pracowni prof. Krzysztofa Skarbka w Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, któremu w ramach VI Interdyscyplinarnego Festiwalu Sztuk 2014 przyznano nagrodę artNoble dla najlepszego dyplomu publicznych uczelni artystycznych. Praca przedstawia tkankę emocjonalną postaci zawartej na płótnie. Poprzez elementy abstrakcyjne oraz układ znaków pokazuje nam emocje i napięcia zawarte w kobiecie.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki współczesnej, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i zagranicznej sztuki oraz jej promocję. Ważnym celem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest promowanie sztuki rodzimej, a w szczególności wrocławskich twórców poza granicami kraju. Dyrektorem Galerii Miejskiej we Wrocławiu jest Mirosław Jasiński, historyk sztuki, dyplomata i twórca filmów dokumentalnych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo_GM_wersja pozytywowa

—————————————————————————————-

Anna Kopijer, Nr 10, akryl na płótnie, 80 x 100 cm, 2013 (Zapytaj o cenę)

10_80x100Anna Kopijer jest absolwentką Liceum Sztuk Plastycznych w Kielcach, po ukończeniu którego rozpoczęła naukę na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (filia w Cieszynie). Jest absolwentką Wydziału Artystycznego o specjalności: projektowanie graficzne. Dla Anny Kopijer malarstwo jest sposobem wyrażania myśli, uczuć i nastrojów. Obrazy są jej słowami, ponieważ jak mówi “maluję, bo nie lubię mówić”. Hasło to stało się też tytułem jednej z jej ostatnich wystaw w Galerii Po Prawej Stronie Wisły. W poszukiwaniu własnej tożsamości malarskiej zdecydowała się na formę abstrakcyjną, która pozwala na eksperymentowanie z kolorem i fakturą. Pędzlem maluje rzadko, natomiast wykorzystuje cały wachlarz narzędzi, którymi buduje swoją opowieść na płótnie. Każda praca jest wynikiem skupienia, wyciszenia, a następnie “wybuchu” emocji, naznaczonych kolorem. Inspiracje znajduje szczególnie w architekturze, stąd często pojawiają się w jej pracach formy geomertryczne. Artystka numeruje wszystkie swoje obrazy. Obraz zatytułowany „10” powstawał jako kompozycja geometryczna wypełniona kolorem. Wielokrotne zmiany wzmocniły efekt nokturnu, niedoświetlenia z jednej strony oraz wyłaniającej się figury geometrycznej z drugiej. Pole do interpretacji jest ogromne. Zbalansowana paleta barw oraz umiejętne wydobywanie walorów farby świadczą o wysoce rozwiniętej świadomości malarskiej Kopijer.

Galeria Po Prawej Stronie Wisły – działająca od 2010 roku galeria sztuki współczesnej, koncentrujaca się głównie na malarstwie figuratywnym, abstrakcyjnym, a także na grafice, fotografii i rzeźbie. Uzupełnienie prezentowanej sztuki stanowią pracę artystyczne z zakresu rękodzieła. Galeria jest otwarta na młodych, mniej znanych artystów, dla których wystawa w Galerii Po Prawej Stronie Wisły jest często pierwszą wystawą, dającą impuls do dalszej eksploracji rynku sztuki. Galeria Po Prawej Stronie Wisły organizuje wystawy, targowiska sztuki, spotkania z artystami. Jesteśmy otwarci na nowatorskie pomysły wystawiennicze naszych artystów, którzy wykorzystują także przestrzeń ulicy przylegającą do galerii, tym samym wchodząc w bezpośrednią interakcję z odbiorcami sztuki.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

image001

—————————————————————————————-

Zdzisław Majrowski Meyro, Zima, olej na płótnie, 160 x 105 cm, 2007 (32000 PLN)

750x450_151Zdzisław Majrowski, tworzący również pod pseudonimem Constantin Meyro, to wzorujący się na Paulu Cezanne i Franzu Kokoschce malarz średniego pokolenia, którego kariera rozpoczęła się głośną wystawą w Monachium w 1981 roku („Pastisze XVII-wiecznego malarstwa). Obecny na rynku od 40 lat. Malarstwo studiował w pracowni prof. Jana Lisa, warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Kojarzony jest przede wszystkim z wielkoformatowym malarstwem figuratywnym oraz swobodą twórczą w zakresie doboru techniki ekspresji – od płaskich monochromatycznych kompozycji aż do kontrastowych impastów i reliefów. Malarstwo Zdzisława Majrowskiego znajduje się w wielu prywatnych kolekcjach w Europie, Ameryce i Japonii, m.in. w kolekcjach takich instytucji, jak Deutsche Bank oraz Berlinische Leben. Wystawiał m.in. w Paryżu, Kijowie, Nowym Jorku i Londynie. Jest jedynym polskim artystą rekomendowanym przez angielski miesięcznik biznesowy „Funds Europe”. Abstrakcje sygnowane przez Majrowskiego znajdują szerokie grono odbiorców wśród indywidualnych kolekcjonerów oraz architektów wnętrz (jako uzupełnienie prestiżowych wnętrz o chłodnej kolorystyce). Krytycy zwracają również szczególną uwagę na unikalny, obfity sposób nakładania farby.

Blue-S – warszawska galeria sztuki współczesnej, powstała w 2004 roku. Galeria oferuje unikatowe prace artystów z Polski i regionu Europy środkowo-wschodniej oraz świadczy usługi renowacji i oprawy obrazów. Są to prace zarówno dekoracyjne, jak i dzieła o wysokim potencjale inwestycyjnym (posiadają certyfikat oryginalności). Galeria jest również aktywnym animatorem warszawskiego środowiska artystycznego, bierze udział w targach sztuki o międzynarodowym charakterze.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

MlodaGaleria_logo3

—————————————————————————————-

Janina Wierusz-Kowalska, Formy koliste i cienie (Circular shapes and shades), akryl na płótnie, 206 x 145 cm, 2015 (Zapytaj o cenę)

Janina Wierusz Kowalska, Formy koliste i cienie, akryl na płótnie, 206 x 145 cm, 2015 (Janina Wierusz-Kowalska)Janina Wierusz-Kowalska znana jest przede wszystkim z syntetycznych płócien pełnych geometryzujących kształtów i skomplikowanych struktur. Artystka uprawia malarstwo, rysunek oraz tkaninę przestrzenną. Na polu pedagogicznym zajmuje się prowadzeniem zajęć warsztatowych z dziedziny malarstwa, rysunku, oraz projektowania. Wierusz-Kowalska pochodzi ze starego rodu o bogatych tradycjach artystycznych – jest spokrewniona z Alfredem Wierusz-Kowalskim, wybitnym polskim przedstawiciel tzw. Szkoły monachijskiej, uczniem Józefa Brandta i honorowym profesorem Akademii Monachijskiej. Studiowała na Wydziale Form Przemysłowych oraz Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom pod okiem Tadeusza Brzozowskiego). Członkini A.P.A.J.T.E., Polskiego Stowarzyszenia Autorów, Dziennikarzy i Tłumaczy z siedzibą w Paryżu oraz autorka „Szkoły Sztuki Wizualnej”, interdyscyplinarnego programu dydaktycznego w duchu Bauhausu. Swoje prace wystawiała m.in. w Argentynie, Belgii, USA, Francji oraz w Warszawie. Twórczość Wierusz-Kowalskiej cechuje ogromna wybiórczość oraz precyzja, z jaką budowany jest specyficzny rodzaj napięcia. Artystka operując geometrycznym kształtem, układanym przestrzennie i w sposób iluzoryczny oddającym znane nam wrażenia, jest w stanie dotrzeć do samego ich źródła, wzmocnić je i z powrotem przelać na widza. „Circular shapes and shades” (Formy koliste i cienie) to studium nad układem odniesienia, który wyznaczają światło i cień. Prawem natury jest, że światy te zawsze pozostaną względem siebie w sprzeczności – choć wzajemnie się dopełniają, nigdy w równym stopniu nie będą funkcjonować obok siebie. Wierusz-Kowalska bada te zależności w specjalnie skonstruowanej przez siebie przestrzeni przecinających się kół i nieregularności. Cień zabiera światłu kolejne obszary, a światło stara się wdzierać w najgłębsze szczeliny. Prowadzi to również do zmian monochromatycznego skądinąd koloru i stworzenia całej palety odcieni. W minionym miesiącu, w ramach cyklu „W pracowni” prezentowaliśmy atelier Janiny Wierusz-Kowalskiej.

Janina Wierusz-Kowalska – studia na Wydziale Wzornictwa oraz Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Malarka, pedagog, autorka licznych opracowań z dziedziny historii sztuki i teorii designu. Uprawia malarstwo, rysunek, tkaninę przestrzenną. Należy do A.P.A.J.T.E., Polskiego Stowarzyszenia Autorów, Dziennikarzy i Tłumaczy z siedzibą w Paryżu. Swoje prace prezentowała na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Argentynie, Belgii, USA, Francji oraz w Warszawie.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo6

—————————————————————————————-

Justyna Pennards-Sycz, Blue reflection, akryl na płótnie, 100 x 80 cm, 2016 (Zapytaj o cenę)

Blue Reflection, 100 x80, 2016Justyna Pennards-Sycz zajmuje się malarstwem abstrakcyjnym, opartym na silnym kolorze. W roku 2014 reprezentowała Polskę w ramach Edynburgh Art Fair oraz jest jedną z nielicznych polskich artystek polecanych przez Saatchi Art. Swoje prace wystawiała m.in. w Holandii, Polsce, Niemczech oraz USA. Jest również pomysłodawczynią i współwłaścicielką Galerii i Fundacji Archipel w Amersfoort (Holandia). „Blue Reflection” to jeden z najnowszych obrazów inspirowanych tematyką miasta. Widz po raz kolejny (cykl prac pt. „Cities” liczy obecnie 21 prac) staje naprzeciw abstrakcyjnej wizji malarskiej, która oddaje chaotyczny, barwny i jednocześnie widmowy charakter metropolii. Uwaga Pennards-Sycz wyraźnie zwraca się w stronę struktury miejskich konstrukcji, układu kątów i relacji tworzonych przez poszczególne budynki. Powstaje w ten sposób specyficzny, surowy układ odniesienia, który swobodnie może zostać nałożony na znany nam krajobraz miasta i tamtejsze neonowe szyldy. Obraz „Blue Reflection” powstawał bardzo długo, poprzez stopniowe burzenie i nadbudowywanie struktury dzieła o elementy zaczerpnięte z miejskiej architektury. Dynamiczna kompozycja podkreśla nieprzewidywalność i specyficzny urok złożonych układów, które w każdej chwili mogą zostać zamknięte w odbicia na kawałku szkła, metalizującej blachy, czy innej powierzchni mijanej przez nas każdego dnia.

Justyna Pennards-Sycz – studia ekonomiczne na Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münsterze oraz artystyczne (specjalizacja: malarstwo) w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych Hogeschool voor de Kunsten w Utrechcie. Project manager oraz specjalista ds. komunikacji wewnętrznej. Od 2005 roku malarka w duchu abstrakcjonizmu. Działaczka i współwłaścicielka Galerii i Fundacji Archipel w Amersfoort. Mieszka i pracuje w Holandii.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-justyna-5w

Justyna Pennards-Sycz w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Piotr Saul, Jaguar, technika mieszana: akryl i sprej na dykcie, 75 x 105 cm, 2015 (Zapytaj o cenę)

Piotr Saul JaguarPiotr Saul to postać na polskiej scenie artystycznej niezwykła. Sztuki wizualne stanowią dla niego punkt wyjścia dla dalszych eksperymentów na gruncie muzycznych i teatralnym. Jak sam mówi, długo poszukiwał ujścia dla własnej kreatywności, po czym trafił pod skrzydła prof. Andrzeja Basaja, prof. Wiesława Gołucha oraz prof. Krzysztofa Skarbka – pedagogów i wykładowców Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Tam też w 2010 roku obronił dyplom z grafiki warsztatowej z dwoma aneksami: malarskim oraz multimedialnym. Popularność przyniosła mu w szczególności aktywność w formujących się dopiero środowiskach związanych ze sztuką uliczną, głównie street artu. Brał udział w takich programach telewizyjnych jak: You Can Dance oraz Mam Talent, gdzie wspólnie z zespołem Me Myself And I został okrzyknięty najbardziej nowatorskim artystą tamtej edycji program. Od 14 lat zajmuje się Beatboxem. Tworzy własne kompozycje muzyczne. Brał udział w wielu koncertach i festiwalach na terenie całego kraju m.in. – Era Nowe Horyzonty oraz SlotArt Festiwal. Można go również zobaczyć i usłyszeć w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. „Jaguar” to fuzja fauny i flory, które w równym stopniu wpływają na środowisko naturalne, wzajemnie przenikając się na wielu poziomach życia. Cechą charakterystyczną obrazów Saula jest skłonność do przedstawieniowego surrealizmu, który zbliża wychodzące spod jego pędzla krajobrazy do świata baśni. Nie inaczej jest w przypadku „Jaguara”. Artysta specjalnie dla serwisu Rynekisztuka.pl udostępnił swoje atelier – odcinek cyklu „W pracowni” z udziałem Piotra Saula można zobaczć na naszej stronie.

Piotr Saul ur. w 1986 r. w Nowej Rudzie. Artysta wizualny, muzyk i tancerz, absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocław na wydziale Grafiki i Sztuki Mediów. Obecnie asystent w pracowni malarskiej prof. K . Skarbka na Wydziale Malarstwa i Rzeźby tejże uczelni. Członek ZPAP oraz Grupy Kotlina Kru. Aktualnie zajmuje się ogólnie pojętym malarstwem, projektowaniem oraz organizacją wystaw, oscylujących wokół tematyki street artu i nie tylko.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

Saul LOGO PNG

 

 

——————

Wojciech Tut Chechliński, Rozmowa, olej na płótnie, 80 x 120 cm, 2014 (Zapytaj o cenę)

Wojciech-Tut-Chechliński-Rozmowa-olej-na-płótnie-80-x-120-cm-2014-r-sygnowany-kat.-063-Wojciech Tut Chechliński to warszawski twórca, który zaczął malować jeszcze w dzieciństwie. Niezwykła jest historia rodzinnej kolekcji dzieł sztuki, która zawierała prace m.in. Tytusa Czyżewskiego, Wacława Taranczewskiego, Jana Cybisa czy Józefa Pankiewicza. Artysta stroni od jednoznacznego identyfikowania się z konkretnym nurtem artystycznym. Aktualnie zajmuje się tworzeniem obrazów w zaciszu własnej pracowni. Jego twórczość stanowi rodzaj kompromisu pomiędzy dokonaniami kubistów, w szczególności Georgesa Braque’a oraz szeroko rozumianych prymitywistów, spychanych dziś na margines oficjalnego nurtu sztuki. Chechliński zrywa z osiągnięciami sztuki iluzorycznie odzwierciedlającej rzeczywistość. Pozostaje twórcą spontanicznym, odrzucającym perspektywę i poszukującym sensu obserwowanego świata w jego zgeometryzowanej parafrazie. „Niezależnie jednak od tego, czy posługuję się abstrakcją czy malarstwem figuratywnym, zależy mi na tworzeniu kompozycji żywiołowych, dynamicznych, wywołujących u odbiorcy silną reakcję. Dawniej inspirując się twórczością Klee, fascynowały mnie rozwibrowane tony jego płócien, umiejętność pokrywania powierzchni drobnymi plamkami. Dziś staram się, aby moje obrazy były przede wszystkim dobrze przemyślane i malowane świadomie, dlatego nierzadko obciążone są autorefleksją, sentymentem i wątkami z przeszłości” (Wojciech Tut Chechlińki). Obraz „Rozmowa” inspirowany jest stosunkami międzyludzkimi, a w szczególności wyrażaniem myśli za pomocą słów. Zdaniem artysty rzeczywistość może być trwale kształtowana jedynie na kanwie dialogu. W przypadku gdy człowiek nie posiada w sobie gotowości do zmiany, świat staje się jedynie rozmytą w przestrzeni nieostrą plamą – karykaturą uwypuklającą nasze zwierzęce instynkty. Impulsywność ta może być również rozumiana jako czysta, niepoparta myślą emocja, która każe nam postępować zgodnie ze swoimi przekonaniami, a nie logiką.

Wojciech Tut Chechliński – artysta malarz, od kilkudziesięciu lat budujący własną wizję świata odwołującego się do wyobraźni widza. Jego malarstwo – formalnie bliskie dokonaniom kubizmu, abstrakcjonizmu oraz art brut – cechuje szeroka gama kolorystyczna, syntetyzm twórczy oraz mniejsza skala deformacji. Żyje i pracuje w Warszawie.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo tut chechlinski

Wojciech Tut Chechliński w Katalogu Rynku i Sztuki

——————

Fot. (góra) Marlena Lenart, Reliefowe struktury XIII, akryl na płótnie, 50 x 50 cm, 2012, źródło: SalonSztuki.net

Portal Rynek i Sztuka

LOGO RiSi

 

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Jeden komentarz do “Zainwestuj w sztukę – sztuka współczesna (marzec 2016)”

  1. Artysta

    Czy tylko mi prezentowane obrazy wydają się słabe? Gdzie podziała się jakakolwiek TECHNIKA? To tak jakby muzykę komponował ktoś nie znający nut.

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.