szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU

British Museum ogłasza najbardziej udany rok muzealny w historii

06.07.2016

Aktualności, Magazyn

British Museum w Londynie opublikowało najnowszy raport związany z działalnością instytucji za rok 2015/2016. Okres ten okazał się być najbardziej udanym w historii muzeum. W tym czasie londyńskie muzeum odwiedziło prawie 6,9 miliona gości, a ponad 40 milionów zwiedziło muzeum w wersji cyfrowej. Muzeum dziewiąty raz z rzędu okazało się również jednym z najciekawszych atrakcji w Wielkiej Brytanii, jak również drugim najczęściej odwiedzanym muzeum na świecie.

Z początkiem lipca British Museum opublikowało raport podsumowujący ostatni rok w tej najsłynniejszej, brytyjskiej instytucji kultury, obejmujący drugą połowę 2015 oraz pierwszą połowę 2016 roku. Jak wynika z raportu, aż 7,7 miliona osób miało możliwość ujrzeć eksponaty pochodzące z British Muzeum, które prezentowane były poza instytucją, na terenie Wielkiej Brytanii w ramach partnerskich programów pomiędzy instytucjami kultury. Oprócz ogromnego sukcesu związanego ze zwiedzaniem ekspozycji stałej, muzeum może poszczycić się również świetnym wynikiem w programie wystaw czasowych, które ujrzało ponad 400 tysięcy zwiedzających. Największą popularnością cieszyła się darmowa wystawa, prezentująca między innymi zmumifikowanego krokodyla pochodzącego ze starożytnego Egiptu. Wystawę zobaczyło ponad 183 tysiące zwiedzających.

British Museum, widok od frontu

British Museum, widok od frontu

Spore zainteresowanie wzbudzały również wystawy poświęcone Sycylii oraz Zaginionemu Egiptowi.
British Muzeum to instytucja pożyczająca najwięcej obiektów muzealnych na całym świecie. W 2015/2016 roku muzeum użyczyło ponad 2 tysiące eksponatów do ponad 100 instytucji z poza Wielkiej Brytanii, w tym jeden z trzech unikatowych brązów należących do cesarza Hadriana, który został wypożyczony do Jerozolimy. Objazdową wystawę „Historii świata” złożoną ze 100 brytyjskich obiektów zobaczyło dotychczas 850 tysięcy ludzi z Australii oraz Japonii. Liczba ta na pewno bardzo szybko ulegnie zwiększeniu, ponieważ w 2017 roku planowane jest wypożyczenie wystawy do Chin.

“W tym roku British Muzeum udowodniło po raz kolejny, że jest to muzeum zarówno dla Londynu, Wielkiej Brytanii jak i całego świata, oferujące atrakcyjny i różnorodny program działający na miejscu, poza krajem a także online”– mówi Sir Richard Lambert, przewodniczący zarządu British Muzeum.

Możliwość wirtualnego zwiedzania muzeum wiąże się w dużej mierze z udziałem w programach odpowiedzialnych za digitalizację zbiorów i prezentujących je w sieci. Za pośrednictwem Google Cultural Institute zdigitalizowane w roku 2015/2016 zostało ponad 4,5 tysięcy eksponatów, dostępnych podczas wirtualnego zwiedzania możliwego za pośrednictwem Google Street View.

W siłę rosną także medialne i społecznościowe kanały muzeum, już teraz zrzeszające ponad milion użytkowników na Facebooku orz 450 tysięcy na Instagramie.

Justyna Stasiek – Harabin

Fotografia (góra): British Museum, widok na centralny hol

LOGO RiSi

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz warsztaty o sztuce

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.