W niedzielę, 23 kwietnia, zakończyła się 35 edycja Art Brussels 2017 – targów, które obecnie uchodzą za jedno z najstarszych i największych tego typu wydarzeń w Europie. Impreza, która po raz drugi odbyła się w poprzemysłowym budynku Tour & Taxis, zgromadziła silną reprezentację najważniejszych światowych kolekcjonerów sztuki z krajów takich, jak Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Luksemburg, Holandia, Wielka Brytania, a nawet Australia czy USA.
Mające miejsce od 21 do 23 kwietnia targi sztuki Art Brussels 2017 zaprezentowały w tym roku ofertę około 145 galerii. Wystawiające instytucje podzielone zostały, zgodnie z profilem swojej działalności, na trzy główne sektory. Sekcja „discovery” skupiła się na młodych, mało znanych, lecz dobrze rokujących artystach, którzy podczas imprezy pokazali efekt ostatnich trzech lat swojej działalności. W tym roku sektor ten objął 30 galerii, które reprezentowały takich artystów, jak: Babak Golkar (Edel Assanti, Londyn), Erika Hock (Cosar HMT, Düsseldorf), Stanislas Lahaut (Dauwens & Beernaert Gallery, Bruksela) czy też Jana Schröder (MIER Gallery, Los Angeles).
Sektor „prime” poświęcony został słynnym artystom modernizmu i czasów współczesnych, skupiając aż 108 wystawców, a wśród nich między innymi dépendance z Brukseli, Xavier Hufkens z Brukseli, Galerie Lelong z Paryża oraz Nowego Jorku, KOW z Berlina czy też Gallery Baton z Seulu.
Natomiast obszar zatytułowany „rediscovery” dedykowany był artystom niedocenianym lub zapomnianym, tworzącym w latach od 1917 do 1987 roku. W tej sekcji, skupiającej 9 galerii, zaprezentowano twórczość Alfreda Basbousa (Sophia Contemporary Gallery, Londyn), Jeana Messagiera (Bernard Ceysson, Luksemburg, Paryż, Genewa, Saint-Étienne), Ryuji Tanaka (Axel Vervoordt Gallery, Antwerpia, Hongkong) oraz Léona Wuidara (Rodolphe Janssen, Bruksela).
Tradycyjnie Art Brussels powołało także sekcję „solo”, czyli projekty artystów indywidualnych. Sektor ten, skupiający 15 wystawców, poświęcony został w tym roku między innymi twórczości Davida Altmejda reprezentowanego przez galerię Xavier Hufkens, Omara Ba współpracującego z Galerie Daniel Templon, a także Laure Prouvost jako artystki Galerie Nathalie Obadia.
Anne Vierstraete, dyrektorka zarządzająca Art Brussels 2017 przyznaje, że tegoroczny poziom wystawianej podczas imprezy sztuki był niezwykle wysoki. Jak sama twierdzi, pokazano dzieła wyjątkowe, oryginalne i doskonałe warsztatowo, a więc idealnie wpisujące się w koncepcję wydarzenia.
fot. (góra) Art Brussels 2017, źródło: materiały organizatora
Rynekisztuka.pl