Grafiki Jolanty Babicz to obrazy odwołujące się do człowieka, jego kondycji, relacji, pytań i szukania odpowiedzi.
Cykle są spięte tytułami tj. Towarzysz podróży, Bluszcz, Teatr. Każdy koncentruje się wokół jednej z rodzajów relacji. Cykl „Teatr” to przede wszystkim wizualna ilustracja dylematu, ile z siebie potrafimy i chcemy pokazać innym. Czy nakładane przez nas maski rzeczywiście zabezpieczają przed zranieniem? A może chroniąc, jednocześnie impregnują na bliskość? Dzielona czarno-białym kontrastem forma ludzkiej twarzy oddaje dualizm pomiędzy prawdą wewnętrzną a jej zewnętrzną imitacją. Efekt wzmacnia konsekwentnie dobrana technika linorytu, który pozwala budować obraz z czystych, płaskich plam i precyzyjnie prowadzonych linii. „Towarzysz podróży” to cykl, w którym najważniejsze jest poszukiwanie tożsamości, poprzez odwołania do dzieciństwa. Tutaj podejmowana jest relacja człowieka z czasem, wspomnieniami i doświadczeniem. W sferze formy, artystka sięga teraz po strukturę budowaną z czarno- białych drobin, małych kształtów tworzących płaszczyznowy niepokój. Te zabawy strukturalne najzgrabniej wpisują się w cykl opatrzony tytułem „Bluszcz”. Tam proponowane organicznie wyglądające struktury i faktury trafnie informują o naszej przynależności do świata natury. Wszystkie realizacje Jolanty Babicz to wrażliwe refleksje wobec świata, pisane językiem formy graficznej, inicjujące dialog człowieka wobec samego siebie i wobec innych. Dialog, który mógłby pogłębić świadomość i dać nam tym samym możliwość pełniejszego przeżywania czasu i otaczającej rzeczywistości.
Dr Tamara Sass
Jolanta Babicz
Urodzona w 1967 roku, w Lublinie. Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistyczno – Ekonomicznej w Łodzi, Wydział Artystyczny, kierunek grafika (2009r.). Uzyskała tytuł licencjata komputerowego projektowania graficznego, tytuł magistra sztuki. Praca dyplomowa napisana pod kierunkiem prof. Andrzeja Mariana Bartczaka. Obecnie kontynuuje naukę w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Grafiki prezentowane na wystawie wykonane są, techniką druku wypukłego. Zostały odbite na papierze Fabriano Rosaspina 285 g.