Wielowątkowa wystawa SEMPER FRAGMENTUM (z łac. ZAWSZE FRAGMENT) jest dedykowana niezwykłemu miejscu, w którym mieści się Galeria Starmach. Dostosowany do celów wystawienniczych, zabytkowy Dom Modlitwy zboru izraelickiego Zuchera, został wybudowany w XIX wieku, a w strukturze budynku zaznaczony jest podział na sień główną, boczną oraz oddzielne przestrzenie dla mężczyzn i kobiet, a przede wszystkim ARON HA-KODESZ (ŚWIĘTĄ ARKĄ) – wnęką (szafą), w której przechowywano zwoje Tory (rodałów), umieszczoną zgodnie z europejskim zwyczajem przy wschodniej ścianie głównej sali modlitw.
Dla Mirosława Bałki kontekst chasydzkiego Domu Modlitwy w dzielnicy Podgórze (gdzie kiedyś mieściło się żydowskie getto) odgrywa dużą rolę przy planowaniu wystawy. Artysta „przysłuchuje się” architekturze miejsca, w którym prezentuje swoje prace, biorąc pod uwagę lokalne znaczenia. Każda jego ekspozycja stanowi rezultat analizy historii i przestrzeni samego miejsca, próbą dokumentowania pewnych sytuacji z przeszłości i dotykania niełatwych, jak i trudnych wspomnień.
Wystawa w Galerii Starmach stanowi próbę retrospektywnego spojrzenia na prace stworzone na różnych etapach twórczości Bałki. Na ekspozycję złożą się zarówno wczesne prace na papierze z lat 90. aż po obecne, po sześć projekcji wideo z Tomaszem Stańko grającym na trąbce do koszy na śmieci – pingwinów w nadwiślańskim lesie, powstałymi w 2004 roku oraz nowe prace, powstałe z myślą o samej galerii. Oczom widza po raz pierwszy ukaże się najnowsza rzeźba o wysokości 210 cm, złożona z sześciu betonowych trylinek, ustawionych jedna na drugiej na stalowej podstawie.
Wydarzeniu będzie towarzyszyć publikacja Mirosław Bałka. SEMPER FRAGMENTUM, zawierająca tekst Andy Rottenberg, rozmowę Andrzeja Szczepaniaka z artystą oraz materiał ilustracyjny.