W sobotę 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się XXIX Aukcja Promocyjna, w czasie której będą licytowane dzieła sztuki przede wszystkim młodych, łódzkich artystów. W ofercie jest 131 obiektów – obrazy, grafiki, ceramika i rzeźba.
W lutym Galeria i Dom Aukcyjny Rynek Sztuki obchodzi dziesiątą rocznicę pierwszej Aukcji Promocyjnej. Wówczas był to eksperyment, który miał wykazać, czy obrazy początkujących artystów, gdy oferowane w niskich cenach wywoławczych, zainteresują kolekcjonerów. W latach 2006 i 2007 łódzka firma była jedyną w Polsce, która budowała od podstaw rynek sztuki w sektorze, który teraz określa się mianem Młodej Sztuki. Największymi wygranymi przedsięwzięcia są artyści, którzy obecnie, bez zbędnych komplikacji, mogą próbować swoich sił na rynku. Wystarczy podjąć współpracę z jednym z kilku domów aukcyjnych, które organizują aukcje poświęcone tylko dziełom twórców najmłodszego pokolenia. Wśród nabywców są nie tylko kolekcjonerzy, ale też dekoratorzy wnętrz i właściciele galerii, którzy kupują obrazy i bacznie obserwują rozwój karier artystycznych autorów, licząc na duże zyski w przyszłości.
Od trzech lat łódzkie aukcje objęte są patronatem rektor Akademii Stuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi Jolanty Rudzka-Habisiak.
W XXIX Aukcji Promocyjnej bierze udział 72 twórców, z których każdy wystawiają od jednego do trzech obiektów. Oprócz obrazów, grafik reprezentujących zarówno sztukę realistyczną jak i abstrakcyjną oraz rzeźby, na aukcji znajdzie się designerski stolik do gry w chińczyka.
Ceny wywoławcze obrazów ustalone są na 300 do 500 zł, w zależności od formatu. Do ceny wylicytowanej będzie doliczana 15% opłata manipulacyjna. W aukcji można brać udział także telefonicznie. Wstęp na aukcję jest wolny i nie obowiązuje wpłata wadium, ale osoby zainteresowane licytacją proszone są o dokonanie rejestracji przed aukcją.
Wszystkie obiekty prezentowane są w salonie firmy – ul. Wschodnia 69 (I piętro) oraz na stronach internetowych: www.ryneksztuki.eu, www.artinfo.pl i www.artprice.com.