szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU:
White Space Auction

Zainwestuj w sztukę: marzec 2015

01.03.2015

Kolekcjonowanie od podstaw, Trendy inwestycyjne, Zainwestuj w sztukę

Cykl Rynku i Sztuki pt. „Zainwestuj w Sztukę” prezentuje prace funkcjonujące w obiegu galeryjnym, których wartość na rynku dzieł sztuki – szacowana na podstawie m.in. zainteresowania konkretnym nazwiskiem, dostępnością, techniką wykonania, trendami inwestycyjnymi – będzie systematycznie rosnąć. Szacuje się, że udział tzw. sztuki młodej w obrocie dziełami sztuki na polskim rynku stanowi obecnie prawie 50%. Interesują się nimi nie tylko kolekcjonerzy, ale i inwestorzy, dla których sztuka dawna pozostaje zbyt kosztowna. To właśnie młoda sztuka pozostaje obszarem, który daje możliwość największego zysku. Z tego też powodu, raz w miesiącu, przedstawimy Państwu zestawienie kilkunastu prac młodych polskich twórców, oferowanych przez czołowe galerie sztuki, które naszym zdaniem stanowią atrakcyjny obiekt inwestycyjny.

Pobierz „Zainwestuj w sztukę: marzec 2015”

 

Sylwia Godowska, Ogrody Tuilieres (cykl Ożywione pomniki Paryża), technika własna (kolaż, malarstwo temperowe na kartonie z rysunkiem kolorowymi pisakami i fragmentami papieru), 100 x 140 cm, 2009 r. (5000 PLN)

Ogrody Tuilieres, cykl Ożywione pomniki Paryża, 2009 ,technika własna collageSylwia Godowska zajmuje się malarstwem oraz ilustracją. Swoje życie związała ze Szczecinem, gdzie uczęszczała do Wyższej Szkoły Sztuki Użytkowej (dyplom u prof. Adama Grzędy) oraz z Gdańskiem (doktorat w pracowni prof. Jacka Staniszewskiego w gdańskiej Akademii Sztuki). Artystka jest członkiem Związku Artystów Plastyków i choć stosunkowo niewiele informacji na jej temat zachowało się w relacjach prasowych i innych publicznych źródłach, swoje prace wystawiała poza granicami Polski, m.in. w Niemczech oraz we Francji. Rozpoznawalny styl Godowskiej opiera się na łączeniu tempery, z natury matowej i kryjącej, z szerokim wachlarzem technik artystycznych. Od strony tematycznej jej prace zwykły oscylować wokół prywatnych, intymnych wrażeń na styku codzienności i silnych przeżyć o charakterze emocjonalnym. W warstwie wizualnej dominuje łączenie banalności otaczających nas kształtów i przedmiotów z niezwykłością obiektów o znaczeniu kulturowym. „Ogrody Tuilieres” to oczywiste nawiązanie do dzielnicy znajdującej się w sercu Paryża, dawnej siedziby francuskich królów. Idea obrazu, podobnie jak i innych dzieł należących do cyklu „Ożywione Pomniki Paryża”, powstała w czasie podróży do stolicy Francji. Mitologiczne bóstwa pojawiają się nieprzypadkowo. Stanowią one zapis prywatnej podróży po Ogrodach Luksemburskich czy Placu św. Michała, których ślady zaznaczone zostały za pomocą ikonicznych przedstawień m.in. Fontaine de l’Observatoire oraz skrzydlatej Chimery.

Salon Sztuki jest kuratorską przestrzenią online. Galeria sprzedaje wyselekcjonowane prace młodych i uznanych twórców. Ich doskonały warsztat i rzeczywiste nowatorstwo przyczyniają się do tworzenia nowych nurtów w polskiej sztuce. Doświadczenie, wiedza i monitorowanie rynku talentów umożliwia kreowanie trendów w sztuce najnowszej. Zakupy zgodne z osobistymi upodobaniami estetycznymi, możliwość rozwijania zainteresowań sztuką i kontakt z projektantami wnętrz – to gwarancja profesjonalnego doboru dzieła sztuki zarówno do określonej przestrzeni, jak i do portfela inwestycyjnego.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

SALONSZTUKI
—————————————————————————————-

Agnieszka Sandomierz, Bezsenność, tempera żółtkowa na płótnie, 110 x 122 cm, 2014 r. (Zapytaj o cenę)

Agnieszka Sandomierz, Bezsenność, 2014, Tempera żółtkowa płótno, 110 x 122 cmAgnieszka Sandomierz to absolwentka Wydziału Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom z wyróżnieniem otrzymała w 2003 roku w pracowni malarstwa prof. Wiesława Szamborskiego, aneks z malarstwa ściennego zrobiła u prof. Edwarda Tarkowskiego. Była również asystentką na Wydziale Malarstwa wspomnianej uczelni. W 2005 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Swoje prace wystawiała m.in. w Niemczech, Francji, Holandii, Szwecji, USA oraz w wielu miastach w Polsce. Obrazy i rysunki Agnieszki Sandomierz, to twórczość niepoprawna, swobodna, odważna i nie poddająca się poprawności współczesnych systemów światopoglądowych. Właściwy jest im również ulotny charakter portretowanej chwili, w dużej mierze odwołujący się do stanów emocjonalnych, które artystka zaobserwowała we własnym życiu. „Malarska opowieść o jej codzienności miała już różne odsłony. Od zmysłowych i rozerotyzowanych, balansujących na granicy psychicznego ekshibicjonizmu obrazów, dzięki którym pod koniec swoich studiów wpisała się w pejzaż wybijających się artystek młodego pokolenia, po te ujmowane w pop-artowskiej stylistyce, ukazujące ją w nowych rolach żony czy matki (Magdalena Durda-Dmitruk)”. Nowy cykl obrazów pt. „Wszystkie oczy na mnie” (powstały w latach 2012-15) kontynuuje przyjętą strategię oswajania tego co obce, trudne i niejednoznaczne. Tym razem swoistej wiwisekcji poddana zostaje duchowość i cielesność samej artystki. Praca utrzymana jest w chłodnej tonacji. Dominuje błękit, który w połączeniu z uproszczoną, nieco surrealistyczną przestrzenią obrazu, potęguje wrażenie spowolnienia i melancholii. Obraz będzie można zobaczyć na wystawie Agnieszki Sandomierz „Wszystkie oczy na mnie” w Galerii 101 Projekt, która odbędzie się w dniach 02.03-20.03.2015.

101 Projekt – należąca do Barbary Elżanowskiej Rutherford prywatna galeria sztuki współczesnej, oferująca również doradztwo w zakresie tworzenia i rozwijania kolekcji dzieł sztuki. Galeria jest członkiem Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich (SAP) i Międzynarodowej Unii Antykwarycznej (CINOA). Oddział stacjonarny, oferujący fotografie, grafiki, rysunki, obrazy i rzeźby, zlokalizowany jest w Warszawie przy ul. Nowy Świat. Galeria współpracuje z takimi artystami, jak: Zbigniew Waszczeniuk, Grzegorz Gwiazda, Tomasz Kuran, Magdalena Kazimierska, Wit Bogusławski, Mariusz Mierzejewski, Katarzyna Kalua Kryńska , Zbigniew M.Dowgiałło, Krzysztof Ostrzeszewicz. Galeria brała udział w tegorocznej edycji Warszawskich Targów Sztuki.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo 500x500-01

—————————————————————————————-

Agata Gertchen, Na okrągło, linoryt i mezzotinta, 53 x 100 cm (Zapytaj o cenę)

Agata_Gertchen_Na_okraglo_2010_linoryt_mezzotinta_53_x_1Agata Gertchen urodziła się w 1985 roku w Rawiczu. W roku 2010 ukończyła Akademię Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu na Wydziale Grafiki. W latach 2009-2010 pracowała na stanowisku laboranta w Pracowni Rysunku Kreatywnego prof. Jacka Szewczyka. Obecnie jest asystentką w Pracowni Intaglio prof. Przemysława Tyszkiewicza. W roku 2008 otrzymała stypendium Erasmus na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Wolverhampton w Anglii, a rok później stypendium na Uniwersytecie Tennessee w Knoxville w Stanach Zjednoczonych. Jej prace graficzne i rysunkowe były wielokrotnie nagradzane. W 2009 roku otrzymała nagrodę Grand Prix na 12. Biennale Grafiki Artystycznej w Brugii (Belgia). Rok później została laureatką I nagrody w kategorii „grafika” na 38. Światowej Wystawie Sztuki na Papierze w Skopje (Macedonia). Nagrodę Grand Prix wręczono jej także w 2012 roku na 7. Międzynarodowym Triennale Grafiki w Bitoli (Macedonia). Agata Gertchen często przywołuje motyw czyszczenia, prania, powtarzalności. Artystka przekłada te czynności i przedmioty im służące na artystyczną metaforę kobiecej rzeczywistości. Przekształca je, zmienia punkty widzenia i nadaje im drugie życie – ukazując swoją wrażliwość oraz magię codzienności. „Na okrągło” to fragment pralki, który w nadanej mu skali i dzięki przemyślnej kompozycji staje się kosmicznym pejzażem, zachwycającym obiektem kontemplacji.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i międzynarodowej sztuki oraz promocję sztuki rodzimej– w szczególności wrocławskich twórców – poza granicami kraju. W 2013 roku do życia powołana została Fundacja Galerii Miejskiej we Wrocławiu, której celem programowym stało się współtworzenie tożsamości europejskiej, poprzez aktywną promocję sztuki oraz zaznaczenie jej roli dla współczesnej edukacji. Do zadań Fundacji należy również pozyskiwanie finansowego wsparcia oraz promocja artystów w środowiskach biznesowych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

LOGO fundacja

—————————————————————————————-

Miłosz Flis, Stara lipa, akryl na papierze, 100 x 70 cm, 2011 r. (Zapytaj o cenę)

Milosz_Flis_Stara_lipa_2011_akryl_na_papierze_100_x_70Miłosz Flis urodził się w 1986 roku w Lublinie. Początkowo związany był z tamtejszą uczelnią, potem rozpoczął studia na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. W 2012 roku obronił dyplom z rzeźby w pracowni prof. Janusza Kucharskiego. Zajmuje się rzeźbą, malarstwem i grafiką, opierając się na eksperymentach formalnych i technologicznych. Interesuje się równocześnie abstrakcją i malarstwem figuratywnym. „Stara lipa” Miłosza Flisa to, zwłaszcza dzięki gradientowi z malarskich zacieków, niezwykle poetycki obraz. Artysta, dzięki zastosowanej technice, wychodzi poza ramy samego obrazu, z wielką wrażliwością dobiera kolor oraz operuje światłocieniem. Mimo pozornie abstrakcyjnego przedstawienia, dobór środków artystycznych do tematu sprawia, że dzieło staje się czytelne i wyjątkowe w swojej prostocie.

Galeria Miejska we Wrocławiu – działająca od 1991 roku galeria sztuki, powołana przez miasto Wrocław. Działania Galerii obejmują prezentację polskiej i międzynarodowej sztuki oraz promocję sztuki rodzimej– w szczególności wrocławskich twórców – poza granicami kraju. W 2013 roku do życia powołana została Fundacja Galerii Miejskiej we Wrocławiu, której celem programowym stało się współtworzenie tożsamości europejskiej, poprzez aktywną promocję sztuki oraz zaznaczenie jej roli dla współczesnej edukacji. Do zadań Fundacji należy również pozyskiwanie finansowego wsparcia oraz promocja artystów w środowiskach biznesowych.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

LOGO fundacja

—————————————————————————————-

Agata Kosmala, Dom (z cyklu Pomiędzy), technika mieszana na płótnie (olej, akryl, tusz, szlagaluminium na płótnie), 195 x 160 cm, 2014 r. (9600 PLN)

dom kosmalaAgata Kosmala jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (pracownia prof. Wandy Gołkowskiej i prof. Piotra Błażejewskiego). Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków. Jej prace pokazywane były m.in. w Armenii, Francji, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i na Węgrzech. „Dom″ jest kolejnym z obrazów pochodzących z nowego cyklu pt. „Pomiędzy”, powstałych w ramach wystawy indywidualnej artystki we wrocławskiej Food Art Gallery. Jej cechą charakterystyczną jest zestawianie szerokiej gamy środków ekspresji artystycznej z dwuwymiarową przestrzenią płótna. Artystka konfrontuje motywy, kolory, nastroje i perspektywę, tworząc i niszcząc związki między nimi. Zadaje pytania dotyczące przestrzeni dzielącej widza i obraz – z jednej strony łechce jego ciekawość i onieśmiela feerią barw, z drugiej pozostawia go osamotnionego w sytuacji wyboru. „Dom”, w odróżnieniu od prezentowanej uprzednio „Intuicji 01”, jest przedstawieniem stonowanym, w którym inicjatywę przejmują ciepłe, nieco pastelowe odcienie błękitu, brązu, żółci i zieleni. Autorce udaje się w ten sposób przywołać atmosferę rodzinnego domu, nie zrywając jednocześnie z narzuconym wcześniej gestem malarskim. Ma to niebagatelne znaczenie dla całego cyklu „Pomiędzy”, który poza spójnością, staje się projektem o dużej różnorodności. Praca nie była prezentowana poza przestrzenią Food Art Gallery we Wrocławiu.

Food Art Gallery – pierwsza w Polsce inicjatywa artystyczno-restauracyjna, w której galeria sztuki współczesnej została połączona z restauracją aspirującą do klasy fine dining. Obrazy uznanych i młodych twórców oraz wysokiej klasy kulinarne dzieła sztuki prezentowane są w ramach jednej niecodziennej i luksusowej przestrzeni. Wystawy, podobnie jak karty dań, są regularnie zmieniane, a sama galeria stara sie wspierać również lokalne talenty. Właścicielką i inicjatorką Food Art Gallery jest Anna Gendaj.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

image001

—————————————————————————————-

Kamila Gruszecka, Asymetrie, olej na płótnie, 80 x 100 cm, 2014 r. (3000 PLN)

g4Kamila Gruszecka zajmuje się malarstwem, rysunkiem oraz tkaniną unikatową. Ukończyła krakowską Akademię Sztuk Pięknych (dyplom w pracowni malarstw prof. Leszka Misiaka). Jest również laureatką 13. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii oraz finalistką IV Przeglądu Młodej Sztuki „Świeża Krew”. Język artystyczny Gruszeckiej czerpie przede wszystkim z historii, lęków i przeobrażeń związanych z postrzeganiem i znaczeniem kobiecego ciała. Artystka stawia na równi duchowy i cielesny pierwiastek człowieka, które niesłusznie stawia się obok siebie w wyścigu o masową wyobraźnię. Punktem wyjścia stają się własne przeżycia artystki, wejście w dorosłość, macierzyństwo, które dają jej podstawę do dalszych przemyśleń. Kobiety na płótnach Gruszeckiej przesłania graficzna ornamentyka, która stanowi swego rodzaju filtr, pozwalający dostrzec jedynie zarys kobiecej sylwetki. Nagie ciało ukryte pod geometrycznym wzorem wyraża kierunek, w którym podąża intymność współczesnego człowieka – bez przeszkód obnażającego szczegóły swojego życia. Ostatnią ostoją prywatności pozostaje ukrywana na płótnach twarz, która obok odważnych, czasem dwuznacznych póz modelek, pozostaje ostatnim elementem, w którym zamyka się prawda o nas samych. Z jednej strony cząstka naszej tożsamości, której się wstydzimy i której nie chcemy nikomu pokazać, z drugiej fragment niezwykle cenny, bo wiemy o nim tylko my.

Galeria Sztuki Dagma Art – galeria specjalizująca się w malarstwie współczesnym, współpracująca z uznanymi oraz młodymi przedstawicielami polskiego świata sztuki. Galeria zapewnia kompleksową obsługę w zakresie doboru dzieł sztuki do wnętrza, oraz budowę kolekcji dzieł sztuki o określonej wartości estetycznej oraz potencjale inwestycyjnym. Dagma Art odpowiada na potrzeby najbardziej wymagających klientów, realizuje zamówienia portretowe, oraz zamówienia na obrazy w określonym formacie, kolorystyce i tematyce.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

dagma art logo

—————————————————————————————-

Zdzisław Majrowski (Constantin Meyro), Siła, olej na płótnie, 135 x 100 cm, 2013 r. (24000 PLN)

Galeria Blue-S Zdzisław Majrowski Constantion Meyro Siła olej na płótnie 135 x 100 cm 2014 rZdzisław Majrowski, tworzący również pod pseudonimem Constantin Meyro, to wzorujący się na Paulu Cezanne i Franzu Kokoschce malarz średniego pokolenia, którego kariera rozpoczęła się głośną wystawą w Monachium w 1981 roku („Pastisze XVII-wiecznego malarstwa). Obecny na rynku od 40 lat. Malarstwo studiował w pracowni prof. Jana Lisa, warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Kojarzony jest przede wszystkim z wielkoformatowym malarstwem figuratywnym oraz swobodą twórczą w zakresie doboru techniki ekspresji – od płaskich monochromatycznych kompozycji aż do kontrastowych impastów i reliefów. Malarstwo Zdzisława Majrowskiego znajduje się w wielu prywatnych kolekcjach w Europie, Ameryce i Japonii, m.in. w kolekcjach takich instytucji, jak Deutsche Bank oraz Berlinische Leben. Wystawiał m.in. w Paryżu, Kijowie, Nowym Jorku i Londynie. Jest jedynym polskim artystą rekomendowanym przez angielski miesięcznik biznesowy „Funds Europe”. Abstrakcje sygnowane przez Majrowskiego znajdują szerokie grono odbiorców wśród indywidualnych kolekcjonerów oraz architektów wnętrz (jako uzupełnienie prestiżowych wnętrz o chłodnej kolorystyce). Krytycy zwracają również szczególną uwagę na unikalny, obfity sposób nakładania farby.

Blue-S – warszawska galeria sztuki współczesnej, powstała w 2004 roku. Galeria oferuje unikatowe prace artystów z Polski i regionu Europy środkowo-wschodniej oraz świadczy usługi renowacji i oprawy obrazów. Są to prace zarówno dekoracyjne, jak i dzieła o wysokim potencjale inwestycyjnym (posiadają certyfikat oryginalności). Galeria jest również aktywnym animatorem warszawskiego środowiska artystycznego, bierze udział w targach sztuki o międzynarodowym charakterze.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

MlodaGaleria_logo3

—————————————————————————————-

Tomasz Sikora, fotografia, kolaż na bazie odbitki na papierze archiwalnym, sygnowana, limitowana (5750 PLN)

_DSC4058Tomasz Sikora urodził się w 1948 roku w rodzinie o artystycznych tradycjach (matka była malarką, ojciec rzeźbiarzem). Umiejętności fotograficzne kształtował w Paryżu, dokąd udał się po ukończeniu 20. roku życia. Przez 10 lat pracował jako fotoreporter dla tygodnika ilustrowanego „Perspektywy“. W tym czasie współpracował także z czołowymi polskimi grafikami, tworząc plakaty teatralne i filmowe. W 1979 zrealizował 2 duże projekty fotograficzne: „Album“ i „Alicja w Krainie Czarów“, które były surrealistyczną wizją świata i w 1980 roku zostały wystawione w Muzeum Sztuki Współczesnej w Centrum Pompidou w Paryżu na wystawie Biennale Młodych. Zaczął wtedy wystawiać także w innych krajach Europy i w USA. Od 1999 roku pracuje nad projektem Przejrzystość Rzeczy wystawianym już dziewięciokrotnie i nieustannie uzupełnianym o nowe prace. Pierwsza wystawa miała miejsce w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. W 2001 roku powołał do życia, wraz z Andrzejem Świetlikiem, Galerię Bezdomną promującą w wielu krajach fotografię niezależną. Sikora jest autorem kilkudziesięciu wystaw indywidualnych na całym świecie oraz 55 wydawnictw autorskich. Był wielokrotnie nagradzany za kreatywność w fotografii, w tym dwukrotnie okrzyknięty reklamowym fotografem roku w Australii. Od dawna nurtuje mnie ograniczenie fotografii do dwuwymiarowości. Na przestrzeni kilkunastu lat podejmowałem różne próby zmierzające do zaistnienia fotografii w trzech wymiarach – nakładanie obrazu na przedmioty („Przejrzystość rzeczy”), wprowadzanie obrazu na stałe w fragmenty przestrzeni publicznej („Miejsce Magiczne”) czy budowanie w okół zdjęcia przestrzeni plastycznej („12 Życzeń“)”. Zdjęcie pochodzi z cyklu „Julia“ oraz wchodzi w skład ekspozycji pt. „12 Życzeń” autorstwa Tomka Sikory i Renaty Plagi. Prezentowana praca jest niepowtarzalna ze względu na ręczne działania plastyczne wokół zdjęcia, jest to zatem edycja wyjątkowa – 1/1.

Ney Gallery&Prints pełni rolę przestrzeni artystycznej i kolekcjonerskiej, łączącej doświadczenie i autorytet znanych i cenionych twórców, z młodymi, elektryzującymi postawami twórczymi. Galeria prezentuje sztukę niekonwencjonalną i klasyczną, zajmuje się sprzedażą fotografii i malarstwa. Za pośrednictwem galerii nabyć można prace m.in. Ryszarda Horowitza, Lidii Popiel, Katarzyny Stanny, Tomasza Sikory, Krzysztofa Gierałtowskiego, Wojciecha Prażmowskiego, Jowity Mormul. Ney Gallery&Prints to także pracownia fotograficznych wydruków wielkoformatowych, gdzie drukowane były prace m.in Chrisa Niedenthala, Tomka Sikory, Lidii Popiel.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-1

—————————————————————————————-

Justyna Pennards-Sycz, Green ocean, akryl na płótnie, 140 x 100 cm, 2014 r. (Zapytaj o cenę

green-ocean-e1406199349955Justyna Pennards-Sycz zajmuje się malarstwem abstrakcyjnym, opartym na silnym kolorze. W roku 2014 reprezentowała Polskę w ramach Edynburgh Art Fair oraz jest jedną z nielicznych polskich artystek polecanych przez Saatchi Art. Swoje prace wystawiała m.in. w Holandii, Polsce, Niemczech oraz USA. Jest również pomysłodawczynią i współwłaścicielką Galerii i Fundacji Archipel w Amersfoort (Holandia). „Green Ocean” jest kolejną realizacją, które przenosi widza w świat morskich głębin. Obraz należy do stale rozwijanego cyklu pt. „Ocean”, powstającego na kanwie zainteresowania bogactwem podwodnego świata. Powstające w ten sposób eksperymentalne płótna łączą zjawiska dające się zaobserwować w przyrodzie z kategorią absurdu, tworząc w ten sposób unikalną, dynamiczną i niezwykle sugestywną przestrzeń. Pierwszym skojarzeniem, jakie nasuwa się przy kontakcie z „Green Ocean” jest zorza polarna. Dzieje się tak na skutek połącznia kolorów – błękitu, zieleni, żółci i bieli, oraz charakterystycznych dla tego zjawiska koron, zasłon i wstęg, które bywają wprawdzie łączone z wodą (np. w mitologii skandynawskiej), jednak występują wysoko nad ziemią. Gest malarski Pennards-Sycz wykorzystuje tą oczywistą sprzeczność, aby podkreślić różnorodność życia morskiego oraz pobudzić wyobraźnię widza. Aurora może być równie dobrze rafą koralową i światłem przebijającym się przez gromady wodnych organizmów.

Justyna Pennards-Sycz – studia ekonomiczne na Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münsterze oraz artystyczne (specjalizacja: malarstwo) w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych Hogeschool voor de Kunsten w Utrechcie. Project manager oraz specjalista ds. komunikacji wewnętrznej. Od 2005 roku malarka w duchu abstrakcjonizmu. Działaczka i współwłaścicielka Galerii i Fundacji Archipel w Amersfoort. Mieszka i pracuje w Holandii.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-justyna-5w

Justyna Pennards-Sycz w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Justyna Pennards-Sycz, Water forest, akryl na płótnie, 50 x 60 cm, 2014 r. (Zapytaj o cenę

water-forest-1030x868Po sukcesach na Edynburgh Art Fair 2014 oraz wysokiej pozycji w rankingu Saatchi Art na 2014 rok, Justyna Pennards-Sycz uchyla rąbka tajemnicy oraz prezentuje zupełnie nowy cykl obrazów pt. „Night Forest” („Nocny las”). Tym razem charakterystyczny język wypowiedzi malarki, przeniesiony zostaje na grunt otoczonej ciemnością dzikiej natury. Pośród motywów charakterystycznych dla krajobrazu lasu – drzew, liści oraz wijących się lian – autorka dostrzega świat niedostępny człowiekowi za dnia. Świat iluzoryczny, w sposób bezpośredni odwołujący się do naszej wyobraźni, gdzie wiele fantazyjnych i nieprzeniknionych elementów zdaje się koegzystować w harmonii, będąc w istocie integralną częścią większego, bardziej skomplikowanego organizmu. Water forest przypomina szereg wcześniejszych realizacji, choćby poszczególnych obrazów z cyklu „Tsunami” lub „Ocean”, rozszerzonych jednak o nieobecne wcześniej horyzontalne pociągnięcia pędzla oraz bardziej stonowaną paletę kolorystyczną. Dynamika obrazu sprowadza się do szczegółów, które sprawiają wrażenie poruszonych. Autorka sugeruje, że po raz kolejny obserwujemy podwodny świat, tym razem obserwowany z poziomu dna zbiornika. Obraz po raz pierwszy zaprezentowany został podczas wystawy w Amsterdamie, w styczniu 2015 roku.

Justyna Pennards-Sycz – studia ekonomiczne na Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münsterze oraz artystyczne (specjalizacja: malarstwo) w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych Hogeschool voor de Kunsten w Utrechcie. Project manager oraz specjalista ds. komunikacji wewnętrznej. Od 2005 roku malarka w duchu abstrakcjonizmu. Działaczka i współwłaścicielka Galerii i Fundacji Archipel w Amersfoort. Mieszka i pracuje w Holandii.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo-justyna-5w

Justyna Pennards-Sycz w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Wojciech Tut Chechliński, Maska, olej na płótnie, 39 x 39 cm, 2012 r. (Zapytaj o cenę)

Wojciech-Tut-Chechliński-Maska-olej-na-płótnie-39-x-39-cm-2012-r-sygnowany-kat.-098-Wojciech Tut Chechliński mimo długiego stażu na rynku sztuki pozostaje artystą tajemniczym, niezwykle rzadko pokazującym swoje prace szerokiej publiczności. Artysta stroni od jednoznacznego identyfikowania się z konkretnym nurtem artystycznym. Jego twórczość stanowi jednak rodzaj kompromisu pomiędzy dokonaniami kubistów, w szczególności Georgesa Braque’a oraz szeroko rozumianych prymitywistów, spychanych dziś na margines oficjalnego nurtu sztuki. Chechliński, podobnie zresztą jak reprezentanci wspomnianych tendencji artystycznych, zrywa z osiągnięciami sztuki iluzorycznie odzwierciedlającej rzeczywistość. Pozostaje on twórcą spontanicznym, odrzucającym perspektywę i poszukującym sensu obserwowanego świata w jego zgeometryzowanej parafrazie. Choć zdarza mu się sięgać po monochromatyczną paletę barw, ołówek i węgiel, Chechliński pozostaje twórcą operującym silnym, nakładanym warstwowo kolorem. Tytułowa bitwa jest batalią, w której scala się wiele istnień oraz rozczłonkowaniem i rozpadem świadomości. W sytuacji zagrożenia to ludzkie wartości upadają najpierw, doprowadzając do wewnętrznego i zewnętrznego rozdarcia, a w rezultacie kolejnych tragedii.

Wojciech Tut Chechliński – artysta malarz, od kilkudziesięciu lat budujący własną wizję świata odwołującego się do wyobraźni widza. Jego malarstwo – formalnie bliskie dokonaniom kubizmu, abstrakcjonizmu oraz art brut – cechuje szeroka gama kolorystyczna, syntetyzm twórczy oraz mniejsza skala deformacji. Żyje i pracuje w Warszawie.

Zobacz wiecej zainwestuj w sztuke Button

logo tut chechlinski

Wojciech Tut Chechliński w Katalogu Rynku i Sztuki

—————————————————————————————-

Fot. (góra) Marlena Lenart, Dynamika kwadratu III, akryl na płótnie, 50 x 50cm, 2012 r.,  źródło: Salon Sztuki

Portal Rynek i Sztuka

LOGO RiSi

 

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

2 komentarzy do “Zainwestuj w sztukę: marzec 2015”

  1. Arkadiusz

    Oj nie, tylko nie to co tu promują. Żywi artyści zawsze chcą zarobić i ich menadżerowie.

    1. Zuza

      Twoim zdaniem martwi artyści nie mają managerów? Popatrz jaki festyn urządzili spadkobiercy Freuda. Nie zapominaj, że tylko żywy artysta może tworzyć.Zamiast marudzić i wołać na puszczy lepiej wspierać dobrą sztukę!

Dodaj komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rabort Rynek i Sztuka

Raport Rynek Sztuki 2016

Szósta edycja Raportu Rynek Sztuki, przygotowana przez redakcję największego serwisu dla kolekcjonerów i inwestorów – Rynekisztuka.pl

Zobacz więcej Pobierz (pdf)
MENU: