Rebranding portalu Rynek i Sztuka – już wkrótce
07.02.2017
Aktualności, Inwestowanie w sztukę, Polska
Nowymi mediami rządzą metamorfozy. Portal Rynek i Sztuka przechodzi przez proces rebrandingu i niedługo zaprezentujemy się w świeżej odsłonie. Zdradzamy, czym inspirowaliśmy się tworząc nowy wizerunek portalu.
Już ponad pięć lat działamy w polskiej mediasferze jako sprawdzone źródło informacji o życiu artystycznym oraz lokalnym i zagranicznym rynku obrotu dziełami sztuki. Od początku istnienia portal Rynek i Sztuka zabiegał o pełnienie funkcji swoistego katalizatora dla rozwoju rynku sztuki w Polsce. Wyjątkowo zależało nam jednak na jego rozkwicie w nowych mediach, które urosły na naszych oczach do rangi nowej przestrzeni dla twórców sztuki, jej pasjonatów i kolekcjonerów.
Zmieniają się media rynku sztuki, zmieniamy się i my. Portal Rynek i Sztuka odmieni wkrótce swój wizerunek i zaprezentuje się w nowej, świeżej odsłonie – lekkiej, klarownej i nowoczesnej. Nadążając za dynamiką nowych mediów, chcieliśmy zwrócić szczególną uwagę, by nasz portal był dla czytelników przyjazny, przejrzysty i łatwy w nawigacji. Cenimy funkcjonalność oraz intuicyjność i takie też będzie nasze nowe wcielenie.
Niebawem oddamy w Państwa ręce także nowe logo portalu, które jak dotąd będzie opowiadać historię romansu sztuki z rynkiem – w nowym kształcie i w nowej scenerii. Obszar naszych działań jest i będzie głęboko zakorzeniony w tradycji, bez odniesienia do której artyści nie przeprowadziliby w końcu żadnej rewolucji w sztuce. Jednocześnie czasy królewskiego mecenatu odeszły już w niepamięć, a media dostępu do sztuki zdemokratyzowały się i otworzyły na nowy język. Rynek i Sztuka łączy obie tendencje – przywiązanie środowiska artystycznego do tradycji oraz jego gotowość na innowacje. Nasz nowy znak graficzny będzie zatem mariażem klasyki z nowoczesnością w nowej, minimalistycznej wersji.
Zbliżająca się metamorfoza portalu jest dla naszej redakcji zapalnikiem podsumowań i wspominania naszych początków. W 2011 roku wystartowaliśmy ze śmiałym wtedy projektem stworzenia jednego z pierwszych portali internetowych, który wprowadzałby w tajniki rynku sztuki. Jako pierwsi przyglądaliśmy się, co wpływa na zakup bądź sprzedaż dzieła sztuki i jakie wartości czynią je atrakcyjnym dla kolekcjonerów. Tropiliśmy warte odnotowania transakcje na rynku sztuki, sprzedażowe rekordy i ciekawe zakupy. Nie pozostawaliśmy obojętni, gdy dochodziły nas słuchy o artystycznych skandalach.
Udało nam się także wprowadzić na polski rynek unikatowe wydawnictwo poświęcone w całości rynkowi sztuki – Raport Rynku i Sztuki. Coroczny Raport stanowi podsumowanie najważniejszych wydarzeń i trendów dominujących na rynku sztuki w minionym roku.
Cieszymy się ogromnie z grupy wiernych czytelników portalu oraz rosnącej społeczności naszych odbiorców w mediach społecznościowych, którzy otwierają debatę o rynku sztuki na nowe środowiska i trendy. Jeśli porównać portal Rynek i Sztuka do artystycznego salonu, jest on obecnie wyjątkowo otwarty na aktywnych uczestników oraz zapraszający do zatrzymania się i refleksji nad sztuką w nieograniczonej, wirtualnej przestrzeni.
Do zobaczenia w nowej odsłonie!
fot. (góra) Materiały własne redakcji
Redakcja
Rynekisztuka.pl