szukaj w portalu Rynek i Sztuka MENU
FILM PEKAO KOSSAK Galeria Stalowa „Fragments of Reality”

Nie tylko banan: Art Basel 2019

10.12.2019

Ciekawostki, Magazyn, Świat: wydarzenia

Wszyscy chyba słyszeli już o bananie Maurizzio Catellana zjedzonym przez Davida Datunę. Na Art Basel zobaczyć można jednak znacznie więcej niż tylko smaczne ekspozycje – przedstawiamy zestawienie kilku najdroższych i najciekawszych dzieł z targów sztuki w Miami.

Najdroższym obrazem tegorocznego Art Basel okazało się dzieło Marca Chagalla sprzedane za ponad dwa miliony dolarów. Drugie pod względem ceny płótno to “White Joy” Helen Frankenthaler, kupione za 1,65 mln dolarów. Zaraz za twórczynią plasują się inne artystki: Bridget Riley (1,5 mln dol.), Agnes Martin (1,5 mln dol.) i Alma Thomas (1,25 mln dol.). Nie zabrakło także David Lyncha, reżysera znanego m.in. z serialu “Miasteczko Twin Peaks”, który posiada również inną pasję – maluje. Jego mroczne “Tree at Night” nabyto za 145 tys. dolarów.

David Lynch, Tree at Night, 2019

Jeśli chodzi ceny o rzeźb i instalacji, banan Catellana za 120 tys. dolarów plasuje się daleko w tyle. Najdroższym dziełem okazało się bowiem “Sing Sang Zero” Georga Baselitza za 3,8 mld dol. oraz “Untitled (Silver Tapestry)” (2,4 mln dol.) i “African American Flag” (1,65 mln do.) Davida Hammonsa. W kategorii fotografii i prac na papierze najbardziej wartościowe cenowo prace sprzedali: Robert Longo, (“Untitled (Gothic Tree)”. 750 tys. dol.), Donald Judd (“Untitled”, 220 tys. dol.) oraz Sam Gilliam (dwie prace o tym samym tytule “Untitled”, obie za 180 tys. dol.).

Mieszkania w Wynwood, Miami, źr. Diesel

Warto wspomnieć także o ciekawostkach. Na Art Basel sprzedawano nawet za 5,5 mln dolarów najdroższe T-shirty świata – chwyt polegał na tym, że nadrukowano na nie plany mieszkań w dzielnicy Wynwood w Miami. Wraz z zakupem koszulki, nabywca dostawał również mieszkanie w pakiecie. Oprócz tego na targach pojawiły się też zaprojektowana przez Virgil Abloh dla Louis Vuitton szafka na trampki za 182 mln dolarów oraz perfumowana torebka od Fendi, która pachnieć ma jeszcze 4 lata od chwili produkcji.

il. góra: Art Basel 2019, źr. materiały prasowe targów

Rynek i Sztuka - logotyp

szukaj wpisów które mogą Cię jeszcze zainteresować:

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazyn

Kursy online

Odwiedź sklep Rynku i Sztuki

Zobacz nasze kursy Zobacz konsultacje dla artystów

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się na newsletter zgadzasz się z regulaminem portalu rynekisztuka.pl Administratorem danych osobowych jest Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej (ul. Buforowa 4e, p. 1, p-2-5, 52-131 Wrocław). Podanie danych jest dobrowolne. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może zostać wycofana w każdym czasie. Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.